Au revoir France, allez België

23 juni 2017 - Gent, België

Mocht je ooit naar Le Saint-Mont-Michel gaan: slaap dan niet op het eiland zelf maar op het vasteland. Er rijden shuttle bussen (tussen 08:00 uur en 01:00 uur) vanaf de parkeerplaats en die heeft 2 haltes. Eén voor de brug en één bij het eiland zelf. Die voor de brug zijn een paar hotels met restaurantjes. Nou zeg ik niet dat slapen op het eiland niet leuk is hoor maar de kamers zijn klein en duur maar wat nog het ergste is is dat ze hier om half 5 in de ochtend de bevoorrading doen. We werden dus wakker van een paar biervaten rollend over de uit keien bestaande straat. De staat is smal en hoog, enig idee wat voor geluid dat geeft. Vervolgens rijden ze af en aan met karren vol spullen die getrokken wordt door een heftruckje. Een herrie van jewelste. We zijn dus vroeg wakker en hier is alles nog gesloten, geen broodje of koffie te krijgen. We besluiten vroeg uit te checken en te ontbijten in één van de hotels bij de eerste bushalte. Een fantastisch ontbijt waar ik een eitje tik die nog niet gekookt was. Weet ik veel, ik die vaak op reis is had nog nooit meegemaakt dat je je ei zelf moet koken. Achter de schaal eieren staat een soort frituurpan vol met kokend water en daar hangen 10 kleine mandjes in waar je je ei in moet hangen. Er liggen stopwatches naast en voila: een perfecte ei is gecreeerd. De buik is weer rond en om half 10 rijden we € 11.50 lichter aan parkeergeld verder.

Het is een lange rit vandaag die ons naar Gent zal brengen. 732 km en we rijden hem zonder tolwegen. Zo pak je hier en daar wat Franse dorpjes mee i.p.v. alleen snelweg. Als we wegrijden is het nog zwaar bewolkt en nog niet heel warm, 18 graden maar naarmate we Belgie naderen breekt de lucht open en zie je de temperatuur stijgen. Onderweg nog koffie met iets lekkers en voor we arriveren nog snel even wat boodschappen gedaan bij Delhaize, een grote supermarkt in de buurt van ons appartement.

Als we aankomen bij Mayflower Flat en Spa blijkt dit in een gewone woonwijk te liggen en hebben wij de eerste etage. De onderste is van de eigenaren zelf maar dit is niet hun vaste woning. Het is mega warm binnen en voelt wat krap aan. Floris en Paulien hebben de masterbedroom met een groot tweepersooonsbed en Frank en ik slapen in de keukenruimte in een stapelbed. Over romantiek gesproken.... We mogen gebruik maken van de tuin met de jacuzzi die we huren voor € 10,- pp voor het hele weekend. Het enige echte minpunt is dat je alles via de voordeur moet doen. Je loopt dus uit de achtertuin via de voortuin die aan de staatkant ligt naar de voordeur. Ook met alles voor je eten moet je steeds omlopen, niet echt handig. An ligt natuurlijk voor het eten al in die jacuzzi. Iedereen die mij kent weet dat ik een badoholic ben dus dit is de kers op de taart voor mij. Na weer een avondje plaatgrillen gaan we allemaal, op Paulien na, de jacuzzi in. Bubbeltje erbij en wie doet je wat. Morgen meer over de stad Gent want die gaan wij dan onveilig maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monika Geutjes:
    24 juni 2017
    Nou kanjers nog veel plezier samen van de voorlopig laatste dagen samen uit!!Veilige thuiskomst straks...Xxx moontje en john