Dag 4 - Autorit van Valencia naar Toledo

30 oktober 2017 - Toledo, Spanje

Vanmorgen weer heerlijk op het dakterras in de zon van het ontbijt genoten. Daarna de koffer dichtgedaan en afscheid genomen van het centrum van Valencia. We lopen naar metrostation Colon, zo'n 850 meter van ons hotel, en stappen uit bij station Jesus. Vanaf hier is het nog een paar minuten lopen naar het autoverhuurbedrijf. De metro in Valencia is niet heel uitgebreid maar wel vlot en goed geregeld.

Bij Europcar krijgen we te horen dat de bestelde VW Polo er niet is en dat het een Fiat Panda gaat worden; nou, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. We onderhandelen en omdat we onze TomTom thuis vergeten zijn willen we die er ook bij. We rijden weg in een Jeep Renegade voor een klein beetje meer Peseta's. Ook niet moeders mooiste maar hij zit voortreffelijk, heeft een 6-bak en rijdt op diesel.

Gelukkig vinden we vanuit Valencia de weg naar de snelweg snel en voor we het weten rijden we op de cruise control naar Toledo. Op sommige stukken kom je geen auto tegen, heerlijk. Het is prachtig mooi weer dus onderweg een stop gemaakt en hebben op het terras geluncht. Dat broodje kaas ging wel maar dat broodje chocola....Mmmmmmm. Als we thuis komen kunnen we weer aan de bak met Jasper. Voor diegene die niet weten wie dat is: Jasper Alblas is onze "dieetgoeroe". Hij heeft fantastische koolhydraatarme recepten, je valt af zonder honger.

In Toledo is het nog niet zo makkelijk om ons hotel te vinden. We zitten midden in het centrum, boven op de berg. Bijna alles is hier 1-richting verkeer en veel straatjes zijn zo smal dat je er bijna niet doorheen kan rijden, Frank begint al wanhopig/nijdig te worden! We hebben wel een half uur rondjes gereden en zijn twee keer een straat in gereden met een inrijverbod voor we het eindelijk gevonden hadden. Toledo is 1 van de best bewaarde middeleeuwste steden in Europa en dat zie je ook gelijk in ons hotel terug. Ons balkon kijkt uit over de daken van deze oude stad. Je weet niet wat je ziet. De koffers laten we voor wat ze zijn. We moeten eerst de auto in de kleine garage zetten naast het hotel. Daar worden we door een Spaans sprekende meneer naar binnen geloodst. Hij neemt de auto van ons over incl de sleutel, die krijgen we morgen terug. Ondertussen is het al 16:00 uur en besluiten we morgenochtend de wandelroute door de stad te doen in plaats van vandaag nog. Het wordt nu al vroeg donker dus een kleine wandeling alleen in de buurt van het hotel volstaat. Daarna nog een souvenir gekocht voor de Kerst. Elke vakantie moeten we iets kopen voor de Kerst of het nou zomer of winter is. Sorry, wij zijn nou eenmaal Kerstfreaks. Tijd om nog even te genieten op het balkon voor we een hapje gaan eten.

We hebben een geweldig restaurant gevonden, La Cave. Eerst een drankje boven en daarna ga je naar beneden. Je loopt letterlijk een grot in. Ook het eten is super lekker en de bediening hiet is behulpzaam en eerlijk. Wat wij wilden bestellen was volgens hem te veel en goed deelbaar. Eerlijk is eerlijk, hij had gelijk. Nog een ijsje voor onderweg op het plein gehaald en onderwijl terug gelopen naar het hotel. Echt, Toledo moet je eigenlijk gezien hebben als je naar Spanje gaat. Morgen gaan we hier wandelen en dan door naar Madrid.

1. Saskia:
    31 oktober 2017
    Hoi Anita,
    Dank je weer voor je verhaal. Lekker genieten ik geniet ook een beetje mee.
    Veel plezier tot het volgende verhaal.
    Xx
  2. Bak Ria:
    1 november 2017
    Hallo Anita en Frank wat hebben jullie mooi weer hier niet zo de kachel staat al weer aan. En wat weer mooie verhaal van jullie ik geniet er van nog veel plezier daar gr van Ria
  3. Jeanette:
    5 november 2017
    Klinkt weer allemaal erg leuk.