Dag 1 en 2 in Valencia

28 oktober 2017 - Valencia, Spanje

Ook al vliegen wij best vaak, toch heeft het nog steeds iets magisch. Het moment dat je Schiphol Plaza inloopt krijg je onmiddelijk dat vakantiegevoel en dat geeft je zo een fijn gevoel. Eerst even taxfree inkopen gedaan, de Jameson om Irish Coffee mee te maken was in de aanbieding dus dat is vast binnen voor de Kerst en natuurlijk een luchtje voor zowel Frank als mijzelf. Hopa, de eerste Euro's zijn mijn zak al uit. Nog even gezellig lunchen bij Het Paleis voordat we naar gate C6 lopen. We zitten op rij 2, en mogen genieten van de Busines Class service. De vlucht verloopt prima. Voor ons zit een dame alleen en die vertelt ons dat ze een heerlijk huisje heeft net buiten Valencia. Ze laat ons foto's zien en die liegen er niet om. Misschien toch iets om over na te denken.

Aangekomen vinden we snel de weg naar de metro en ons appartement waar we 1 nacht zullen verblijven. Bepakt en bezakt komen we binnen en zet ik de tas met de aankopen op een stoel. Ik ben nog geen twee stappen weggelopen en hoor toch een klap achter mij. NEEEEEEE daar gaat de fles Bailey's. Nou, zo was goedkoop toch duurkoop.

Het appartement is leuk met een groot balkon. We kijken uit op een druk kruispunt en verbazen ons dat er geen ongelukken gebeuren. Voor 1 dag is het leuk om te zien. Hier in Spanje eet iedereen laat dus wij om half 10 naar een restaurant hier in de buurt. Wij vragen om een droog wijntje; nou, dat haddden ze wel maar in een soort disco uitvoering. Als je de wijn in je glas draaide, kreeg je glinstering in je glas; het leek wel een olievlek. Dat we het nog hebben durven drinken is een wonder. Het eten was wel ok.

Het ontbijt, wat bij de kamer in zat, was helemaal een lachertje. Je moest 5 minuten lopen naar een of andere cafetaria; daar kregen we een bakje koffie, een jus d'orange, twee geroosterde broodjes met olijfolie en gepureerde tomaten en dat was het. Ach, het is mooi weer dus wie doet je wat. Nadat we uitgecheckt waren zijn we met de bus naar het centrum gereden waar we de aankomende twee nachten zullen verbijven. Het is prachtig mooi weer en omdat onze kamer nog niet klaar is strijken we neer op een terras op Plaza de la Virgin. Als we terug komen om in te checken staan onze koffers al op de kamer. En wat voor een kamer, zo mooi en sfeervol. We besluiten nog een wandeling te maken door het Turia park en de rest van de dag doen we lekker niets behalve op een terras zitten en mensen kijken. Morgen gaan we met een fietstoer mee, dan vertel ik alles over Valencia. Wat ons tot nu toe wel opvalt is dat er heeeeeel veel Nederlanders zijn. Om je heen, op elk terras en tijdens het winkelen hoor je alleen maar Nederlands. Wij zijn in veel steden geweest maar hier spant het de kroon.

Morgen meer!