Laatste dagen Spanje

5 november 2017 - Valencia, Spanje

Nou, het zit er weer bijna op. Wat gaat zo'n week toch snel. Vrijdag zijn we van Cuenca naar Valencia gereden, een mooie rit door de bergen met weinig verkeer. Maar dan kom je bij Valencia in de buurt en neemt ook de drukte weer toe. Zo relaxed ze zijn in het dagelijkse leven, zo hectisch zijn ze in het verkeer. Honderd keer op de toeter drukken en ze vliegen van links naar rechts. Ik weet niet of iemand van jullie wel eens gereden heeft in deze stad maar de rijstroken zijn erg smal en iedereen parkeert maar dubbel, één grote chaos. Gelukkig hebben we Hotel Botique Balandret snel gevonden, droppen de koffers (de kamer is nog niet klaar) en brengen de Jeep terug. Met de metro weer terug naar het strand want daar bevindt zich ons hotel en nu kunnen we wel naar de kamer. Deze is zo mooi..... Twee openslaande deuren zorgen ervoor dat we vol uitzicht hebben op zee maar ook de kamer zelf is om door een ringetje te halen.

Na de lunch gaan we een wandeling maken over het strand. Het is heerlijk weer ook al schijnt de zon niet volop. We hebben met onszelf afgesproken deze laatste twee dagen weinig te doen. Het is een breed strand en ontzettend lang. Na een uurtje lopen draaien we dan ook weer om en lopen terug via de boulevard, deze is ook breed en lang. Er staan voor ons hotel twee prachtige zandsculpturen. Vooral 's avonds zijn deze erg mooi. De bouwer is dag en nacht aanwezig om het te bewaken. Om 20:00 uur zijn we wezen eten bij Gabbeach bijna naast ons hotel en dat was een gouden greep. Toch altijd moeilijk als de keus overvloedig is. Weer een geslaagde dag.

Zaterdag zijn we na het ontbijt, wat het beste is tot nu toe, een rondje haven gelopen en hebben twee uurtjes op het strand gelegen. Elke tien minuten komt er een van de vele verkopers voorbij; ze verkopen kleden, chips, bier en frisdranken. Je kunt je er aan storen maar als je wuift of zegt dat je geen interesse hebt, lopen ze door. Eind van de ochtend liet de zon ons in de steek. Geen nood, terrasjes genoeg om de dag luierend door te brengen. Hier komen de venters voorbij aan de vele terrassen; bedelen om wat  geld, muziek maken en dan met de pet rond, verkoop van de enorme Spaanse loterij die er weer aan komt en ook de man met rozen komt uiteraard even naar je toe. De rest bespaar ik jullie, je zou ervan in slaap kunnen vallen.

Nog even wat ons opgevallen is:

De gebouwen zien er schoon uit en de overal ruikt het naar schoonmaakmiddel, ook buiten.

De kranen overal "zingen" wat veel herrie maakt.

Dat jonge mensen nog steeds geen Engels spreken, ook in horecagelegenheden niet.

Het land vol hangt met de Spaanse vlag, een duidelijk protest tegen Catalonië.

Op tv zijn het  voornameljik Spaanse zenders en alles wordt nagesynchroniseerd.

Nu, zondag is het klaar. In bed nog even met een kop koffie naar het journaal gekeken en naar het weer wat ons vanmiddag te wachten staat. Het is hier inmiddels licht geworden en de zon schijnt vollop. Na wederom een heerlijk ontbijt sluiten we de deur van dit prachtige appartement achter ons, maken nog een strand wandeling en gaan we om 14:00 uur richting vliegveld.

Bedankt allemaal weer voor het lezen en tot de volgende keer.

1. Monika Geutjes en Ria Bak:
    5 november 2017
    Nou jij bedankt voor het prachtige Reisverhaal van jou en Frank!!
    Veilige Thuiskomst en tot snel!💋💋💋john en moontje
  2. Ria:
    5 november 2017
    Jullie bedank voor de mooie reisverhalen ik heb genoten tot snel Gr.Ria
  3. Hanny:
    5 november 2017
    Weer lekker gelezen, goede vlucht naar huis.
  4. Marjo:
    5 november 2017
    Erg leuk hoor om jullie te volgen!!
  5. Jeanette:
    8 november 2017
    Wat een stoer bak zeg die auto. Beter dan een Fiat Panda. Hebben jullie ook dat park nog gezien, dat aangelegd is in de oude rivierbedding? Dat schijnt ook heel erg mooi te zijn.