Dag 10 (Sint Maarten 2021)

11 november 2021 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Ik heb onrustig geslapen en werd daarom ook een beetje nerveus wakker. Als het maar goed gaat vandaag met die wegblokkades. Als ik het gordijn opentrek ziet het er heel bewolkt uit. We drinken koffie, nemen de tijd voor ontbijt en pakken de laatste spullen in. We verblijven 2 nachtjes in ons volgende verblijf en besluiten de grote koffer in de auto te laten en het trolley koffertje in te pakken voor die 2 nachtjes. Het grootste deel van de grote koffer is nu toch wasgoed geworden. Net als de spullen in de auto willen doen komt het met bakken naar beneden. De straten hier zijn in no time omgetoverd tot snel stromende rivieren. Even wachten maar want wij moeten best een stukje lopen voor we bij de auto zijn. Vooral veel trappen op. Als de regen minder wordt lopen we voor de eerste keer omhoog, bijna drooggehouden. Als Frank voor de twee keer omhoog gaat om het vuil alvast weg te gooien heeft hij minder geluk. Kletsnat komt hij binnen. Gelukkig is de temperatuur prima en droog je lekker snel weer op. Tussen de grootste regenbuien door voor de laatste keer naar de auto en weg zijn we. Het is nog vroeg maar we weten niet wat de dag gaat brengen.

We doen nog een boodschapje en gooien de auto vol met benzine wat je hier trouwens lachend doet. 😀 De benzine hier doet € 1,07.

Als we Marigot binnen rijden is het druk maar het rijdt, zullen we mazzel hebben?

En warempel, geen blokkade te zien. We zijn dan ook om 11:00 uur in Grand Case en melden ons alvast bij Les Temps des Cerises. Een Botique hotelletje met 7 kamers vlak aan zee. Alles wat aan deze kuststrook staat, staat bijna letterlijk in zee. Ik heb geprobeerd om het op de foto te zetten en er ook een klein filmpje van gemaakt. Heel bijzonder om te zien. Onze kamer is vanaf 13:00 uur klaar dus na een cappuccino gaan we over het stand wandelen. De regen is inmiddels ingeruild voor een summier zonnetje maar je ziet het steeds lichter worden. Als we sleutel van onze kamer hebben en naar binnen gaan krijg je echt een wouw gevoel. De kamer is licht, gezellig ingericht en het balkon fantastisch. Er zit geen hekje voor maar brandschoon glas. Het is net of je in zee zit……….

We gooien de spullen neer en trekken de bikini aan. Recht onder de kamers hier staan namelijk heerlijke ligbedden waar we de rest van de middag gebruik van gaan maken, althans dat was het plan. Naast ons komt een echtpaar uit Canada liggen die niet in dit hotel zitten maar dit wel een geweldig strand vinden. Dat mag als je maar wat nuttigt. We raken aan de praat en vervolgens hebben we de rest van de middag al kletsend met een mojito in de hand met hun door gebracht staand in zee. De lucht is opgeklaard en de zon doet zijn werk weer.

Na een heerlijke douche in die half van glas douchecel halen we wat eten bij dat zelfde tentje als waar we twee dagen geleden gelunchd hebben. We gaan dat op ons balkon opeten genietend van de zee.

Morgen sla ik een dag over met mijn verslagen want het plan is dat we helemaal niets doen behalve omhoog komen op ons strandbedje om de zee in te gaan. 🏊‍♀️

1. Floris:
    11 november 2021
    Klinkt allemaal heerlijk! Vooral morgen.
  2. Monika Geutjes:
    11 november 2021
    Wat een heerlijk verhaal weer!@ En idd. 1dagje niksen is ook wel eens goed voor jullie...tot gauw...😘😘