Dag 11, Laatste dag in Aalst

10 november 2020 - Aalst, Nederland

Wat fijn dat jullie er weer zijn......

Gisteren heerlijk uitgeslapen tot 07:15 uur. Het is hier ook aardedonker en stil. Na de koffie vast de voorbereidingen gedaan voor de gourmet vanavond en kip/kerrie salade gemaakt voor morgen. Morgen gaan we door naar Enschede, een saunacomplex met een paar hotelkamers. Het ontbijt vandaag bestaat uit Griekse yoghurt met zelfgemaakte "jam" van verse frambozen en aardbeien, dik gemaakt door chiazaad en als topping zelfgemaakte granola, heerlijk. Nog even mijn moeder gebeld, die is jarig vandaag voordat we de dag echt beginnen.

Door al dat kokkerellen is het 10:15 uur als we in de auto stappen om een wandeling hier in de buurt te maken. Het is de Nederhemert-Noord: Boerenland en Afgedamde Maas. We parkeren de auto in Nederhemert-Noord en starten de wandeling vol in de zon. We hebben de korte broek aan en ik loop in een hemdje, zo bijzonder en dat op 9 november. Het is een leuke afwisselende wandeling langs en over boerenland, door een bos en langs de Afgedamde Maas. Als we langs een omgeploegd veld lopen schijnt de zon er prachtig overheen en kun je heel goed zien dat er een deken van spinnenraggen overheen ligt, een erg mooi plaatje al wil ik niet weten waar die spinnen zich bevinden. 😳  We worden tijdens het grootste deel van de wandeling vergezeld door 2 Apache Helikopters. Wat ze daar doen geen idee maar op een gegeven ogenblik zijn we wel een beetje klaar met dat geluid. 🙄 De wandeling zelf is 14 km maar helaas kan je het pontje niet meer nemen, die vaart maar tot 1 november. Wel jammer hoor want die gaat naar een kasteel. Aan het eind van de rit staat er 11 km op de teller. Als we terug komen lopen we nog even de dijk achter ons huisje op om naar de Afgedamde Maas te kijken. Het is een leuk park die zowel huisjes hebben voor de verhuur maar ook staan hier huisjes voor de verkoop.

Helaas is de zon nu verdreven door wolken, het is zeker niet koud hoor maar het buiten zitten is nu toch wel een stuk minder. We ruimen alvast op en maken een tas voor de aankomende drie dagen. Dat is weer een hotelkamer dus daar hebben we niet alles nodig. Nog even een wandeling gezocht voor overmorgen die ons door de stad Enschede zal gaan voeren. In deze stad zijn we namelijk nog nooit geweest. De rest van de dag brengen we lezend door. Wie doet je wat!!!! Na de gourmet gaan we voor de laatste keer die fantastische jacuzzi in. Al met al was het ook hier goed vertoeven.............