Dag 11 terug naar Honolulu

6 november 2018 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Onze eerste waterval

Net zo geweldig wakker geworden als gisteren met koffie op bed en dat fantastische uitzicht. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Ook het ontbijt bij de lift was weer voldoende al hoewel het deze ochtend alleen zoete dingen bevatte. Wij zelf zijn meer van de hartige dingen. We zijn om 08:30 uur uitgecheckt, lieten de auto voorrijden en zijn op weg naar onze eerste bestemming van vandaag. Het is Laniakia Beach waar je, als je mazzel hebt, zeeschildpadden op het strand kunt zien liggen. Nou, die mazzel hadden wij niet. We rijden door naar Haleiwa, een pittoresk dorpje dat je terug gooit in de tijd en waar Matsumoto gevestigd is. Bij Matsumoto kun je het beste schaafijs van het hele eiland krijgen. Het is spierwit schaafijs waar limonde overheen gaat. Je mag tot drie smaken kiezen. Nou, geen woord te veel gezegd hoor, het is erg lekker. Na deze traktatie rijden we verder naar Kaneana cave, een uit lava bestaande grot. We zijn er maar een klein stukje ingelopen want het is er stikdonker en het werd steeds smaller. Nog een stukje doorgereden tot de weg letterlijk ophield. Hier aan de westkust zijn ook prachtige stranden met hoge golven, vooral in de winter groeien die uit tot monsters. Je ziet overal van die golfsurfers in het water liggen die wachten op die ene mooie, grote golf.

Omdat we toch langs ons laatste motel op dit eiland rijden, droppen we eerst de koffers. Onze kamer, als je het zo mag noemen, is al beschikbaar dus kunnen we die daar alvast kwijt. Het is gelukkig maar voor 1 nachtje. Via de Wifi even snel ingecheckt op de vlucht voor morgen en we kunnen door. Het is ondertussen al 2 uur geweest en er staan nog twee to do things op het programma. Eerst rijden we de Round top drive. Deze weg ligt vlak bij Honululu en gaat letterlijk een hoge berg over. Hij heeft veel scherpe bochten en boven wordt je op een prachtig uitzicht van Honolulu en Diamond Head getrakteerd. Zo dicht bij de stad maar je waant je in een hele andere wereld. Als laatste staat de Manoa Falls op het programma. Je kunt aan de voet van de wandeling parkeren voor $5,- . Deze trail is 2,5 km heen en terug en wat voor één. Het ligt in een soort regenwoud en alles is super groen, ook muggen vinden deze habitat en ons heerlijk!!!! Omdat het hier toch regelmatig regent is het nat, modderig en op zijn tijd glad. We doen het rustig aan en éénmaal boven worden we beloond met onze eerste waterval van deze vakantie. Het is 50 meter hoge waterval die uitmondt in een meertje waar je ook mag zwemmen, dit doen wij niet. Het is 16:30 uur als we weer beneden zijn en tijd om de auto in te gaan leveren. Afgetankt en zonder problemen afgegeven gaan we met de bus terug naar ons Motel. Het is een klein uurtje rijden en als Frank aan de chauffeur vraagt waar we eruit moeten, laat die aardige man ons er onder het viaduct uit (het stoplicht was rood). Hij wist precies waar we heen moesten en dit was korter dan ons bij de reguliere halte af te zetten. zo relaxed allemaal.

Het was een lange dag en hebben geen zin meer om nog te gaan zoeken naar een tentje om te eten. Dit Motel zit in de middle off nowhere maar wel dicht bij het vliegveld. Naast het Motel zit een Chinees restaurant, waar we in het buitenland niet zo dol op zijn maar bij gebrek aan beter hebben hier toch uiteindelijk een lekker kippetje gegeten. Daarna de koffers weer opnieuw ingepakt zodat ze morgen vluchtproof zijn. We gaan dan naar Big island. Officieel is dit Hawaii. Blijf ons volgen en geef vooral reacties, wij vinden het geweldig om die weer te lezen.

1. Monika Geutjes:
    7 november 2018
    Nou kanjers wat een beleving dat jullie mee maken en toch ondanks paar minpunten op jullie lijst missen...maar vind het toch een geweldige trip die jullie en wij😁😁 mogen beleven dankzij jullie verhaal...wij zeggen geniet!!!!!!!!😍😍😍😘😘😘😘
  2. Cathy:
    8 november 2018
    Heerlijk weer om al die verhalen te lezen 😁 Ik kijk er elke dag weer naar uit! En wat een mooie foto's ook allemaal. Fijn dat jullie genieten!
  3. Daniëlle:
    8 november 2018
    Wat ziet het er allemaal onwijs gaaf uit zeg! Ik geniet weer van jullie verhalen! Geniet nog maar fijn verder! Xxx
  4. Richard.:
    8 november 2018
    Niet alles zit mee maar ach dat is in het normale leven toch ook zo:-) De algehele tendens is toch wel dat jullie lekker genieten en daar gaat het om:-)
  5. Jos:
    8 november 2018
    Ik ga niet meer op vakantie hoor,😀 Je bent een echte reisleidster👍 Ik zit in een luie stoel, leeslamp boven mijn hoofd aan om een zonnig gevoel te krijgen, voeten op de tafel in relaxt te liggen, koptelefoon op met zwoele muziek 😁 Helemaal te gek onder het lezen en bekijken van de foto's 🤓🙇 Echt een Zwitserlevengevoel 😁🙇
    Dankjewel💋💋