Dag 8, 15-01-2015

15 januari 2015 - Las Terrazas, Cuba

15-01-2015, dag 8 (Cayo Levisa - Las Terrazas)

Tijd om de koffers weer dicht te doen maar niet voordat we ontbeten hebben. Eerst nog even een gebakken eitje scoren want dat hebben ze hier in overvloed. Overal waar je kijkt lopen kippen en hanen. We hebben de boot van 09.00 uur die ons weer naar het vaste land brengt. Het is al weer warm als we van boord stappen. Voor ons Nederlanders is de winter hier perfect. Tussen de 26 en 30 graden. De zon verschuilt zich regelmatig achter de wolken maar het blijft aangenaam aanvoelen, net een warme deken.

Onze auto zal ons vandaag naar Hotel Moka in Las Terrazas brengen. Wat een rit. Van de wegenkaarten klopt niets en wegbewijzering is hier maar mondjesmaat. De weg zelf is een hel, vol met kuilen, diepe gaten en asfalt ophopingen. Zo erg als je nodig moet plassen. Heel af en toe kom je een plaatsnaam tegen of een bord met een wegaanduiding en dan zie je of je goed of fout rijdt. Wij zijn wel drie keer omgekeerd alvorens we een weg vonden die we dachten te moeten hebben. Op dat moment wisten we het nog niet zeker, het voelde als een gok. De richting was goed dus doen. Het bleek de goede weg te zijn en alvorens we bij het hotel aan kwamen dook er in de middle of nowhere een Cupet tankstation op. Gelukkig want de onze raakte al aardig leeg met al dat extra rijden. Wij mogen met onze auto alleen bij een Cupet of een Oro Negro tankstation especial tanken. Dit kleine tankstation verkocht ook wat drank voor een goede prijs dus nog wat cola, bier en rum meegenomen voor 's avonds op het balkon.

Het Moka hotel ligt tegen een berg aan en ziet er mooi uit. We kwamen om half 2 aan en gelukkig waren de kamers net klaar. We besluiten vandaag niets meer te doen. Na een sandwich gaan we richting zwembad. Helaas laat de zon zich verder niet meer zien maar wij hebben een super gezellige middag gehad. We raakte aan de praat met 3 meiden van midden 30 die ongeveer dezelfde route als ons doen. En onder het genot van mojito's en Cuba libres wisselen we onze reisverhalen uit. Voor we er erg in hadden was het 18.30 uur en tijd om ons klaar te maken voor het eten. We hebben in het hotel gegeten wat wij niet echt geweldig vonden. Het was buffet met als enige stukje vlees een dun, droog stukje varkensvlees, brokjes vis waarvan ik niet kon ontleden of proeven welke vis en tonijn uit blik. Er stond weer wat groenvoer uit blik en komkommer en tomaat. Het toetje was het best. Veel vers fruit, lekkere niet droge zoete cake, een soort soesje en flan (pudding).

Na het eten nog even op het balkon gezeten. Alvorens we naar bed gaan kijken we nog even CNN. Ja de tv doet het zowaar en omdat we hier helemaal verstookt blijven van wat er buiten Cuba gebeurt is dat toch fijn. OF NIET!!!!! Weer ellende in de wereld en ditmaal gewoon bij onze buren in Belgie. Weer een of andere gek die mensen zomaar neerknalt. Het komt nu wel heel dichtbij. Gauw de tv uit en niet te lang bij stil blijven staan. Morgen staan er weer leuke dingen op het programma maar daarover in mijn volgende verslag meer.