Dag 18 t/m 20 (Sint Maarten 2021)

19 november 2021 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dag 18:

Heel langzaam komt de dag in zicht dat we de koffers weer moeten inpakken. Als je op dit eiland zit wil je daar niet aan denken dus vandaag doen we dat ook lekker niet. Na het ontbijt en de nodige andere dingen die je in de ochtend doet trekken we de wandelschoenen aan. Niet letterlijk natuurlijk want deze ochtend staat Fort Amsterdam op het programma. Wij kunnen deze zien liggen, althans wat er van over is, als we op ons terras zitten. Fort Amsterdam is door de Nederlanders gebouwd in 1633 en ligt op een schiereiland tussen Little Bay en Great Bay. Toen de Spanjaarden het Fort ingenomen hadden en de Nederlanders het weer terug wilden veroveren verloor Peter Stuyvesant zijn rechterbeen door een kanonskogel. Ik ben altijd het type dat als je dan hier loopt dat ik dit mij ga inbeelden. En dat doe ik dan ook als we eenmaal boven zijn aangekomen. Het is nog vroeg maar wel al warm dus zo’n klim hakt er al lekker in. Ondanks het feit dat het een klein fort is en nodig gerestaureerd moet worden, is het wel de moeite waard. Bij het fort staan verschillende 19de -eeuwse kanonnen en informatieborden over de geschiedenis van het fort. De omgeving en de restanten van het fort zelf zijn een belangrijk gebied voor vogels. Zo is het een broedgebied voor bruine pelikanen. Deze bruine pelikanen bouwen ieder jaar meer dan zestig nesten aan de westkant van Fort Amsterdam op een heuvel. De bruine pelikaan is zelfs de nationale vogel van Sint Maarten. Je treft een afbeelding van de bruine pelikaan ook op het Wapen van Sint Maarten. Zo, tot zover de geschiedenisles. We lopen wat rond, maken wat foto’s en genieten van het uitzicht. Het vierde cruiseschip loopt binnen en vanaf hier kun je goed zien hoe ze de haven in varen. Het blijft toch een imposant gezicht hoe zo’n flatgebouw zich voortbeweegt. We houden het voor gezien en lopen weer voorzichtig naar beneden. Die losse stenen onder je voeten zijn bloedlink, voor je het weet lig je op je kont.

Als we het terrein van Divi weer oplopen zien we dat er nog een klein zwembadje is, een zogenaamd infinity pool. Dit is een landschapszwembad, beter bekend als een overloopzwembad. Bij zo’n zwembad stroomt het water over de rand, hierdoor ontstaat een optische illusie: het lijkt of het zwembad geen rand heeft. Er ligt nog geen kip dus ik zie mijn kans schoon om hier een mooi plaatje van mijzelf door Frank te laten schieten. Hij is zo mooi geworden dat ik hem gelijk als mijn profielfoto op facebook heb gezet. Het water is wel erg koud dus ik blijf er niet te lang in liggen. We lopen door naar ons appartement om de strandtas te halen en gaan de rest van de dag lekker hangen. We eindigen bij het grote zwembad waar ze ook een heerlijk groot bubbelbad hebben. Daar zitten ook een aantal Amerikanen in en we raken aan de praat en voor je het weet wordt het hier al weer donker.

Na het douchen snel iets met kip in elkaar geflanst en dat was toch lekker. We genieten ervan terwijl we de cruiseschepen weer zien vertrekken.

Dag 19:

Ik word wakker en het komt met bakken naar beneden. Maar zoals altijd hier is het hevig maar snel weer voorbij. Onze laatste volledige dag is aangebroken. We besluiten deze dag helemaal niets te doen. Ik kan dat iedereen hier aanraden. Het strand is fijn, het zwembad is heerlijk voor de afwisseling en de mensen zijn aardig.

Ook gedurende de dag hebben we wat van die korte buien met grote druppels. Bij één zo’n bui heb ik niet eens de moeite genomen van mijn bedje te komen. Het voelt zo lekker behalve op je gezicht. We genieten voor de laatste keer van de Happy Hour en eten hier op het terrein bij Gizmo bar en Grill. Niet hoogstaand maar gewoon goed eten voor een redelijke prijs. We moeten nog even rennen met ons eten want ook hier kregen we een flinke bui op de pet. Op ons eigen terras de laatste Irish Coffee gemaakt is dat ook weer op. We hebben op wat sausjes na alles op kunnen maken, goed uitgekiend dus. 😉

Dag 20:

Terwijl ik dit verslag typ is dan toch echt de dag van vertrek aangebroken. 23:15 uur Nederlandse tijd gaan we de lucht in. We hebben net te horen gekregen dat de kist op tijd uit Amsterdam is vertrokken en we hebben gezien dat er nog plek genoeg is op onze vlucht zodat we zeker weten naar huis terug kunnen, Dat is nou jammer. HIHIHI. Ik weet slechtere plekken om achter te blijven. We kunnen niet in ons appartement blijven tot de middag dus dat wordt weer een beetje improviseren. We zijn ondertussen wel wat gewend.

Als je mij nou vraagt welke accommodatie vond je het leukst dan staat The Horny Toad op nummer 1 en Divi op nr 2. Bij The Horny Toad staat je appartement letterlijk op het strand en het is daar zo relaxt. Hier op Divi is veel meer te doen en drukker. Het wordt nog erger want er staan 100 kamer op het punt geopend te worden. Ze wachten nog op meubels.

Sint Maarten, tot ziens. We love you !!

Iedereen bedankt voor het lezen en de leuke reacties en hopelijk tot juni, als Covid weer geen roet in het eten gooit, dan staat er een 13 daagse rondrit Ierland op het programma. 🖐

1. Van Galen Marina:
    19 november 2021
    Het lijkt erop dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.. en nu maar hopen dat jullie weer luxe terug vliegen.. goeie reis😘
  2. Monika Geutjes:
    19 november 2021
    We hebben heerlijk meegenomen van jullie super reis....veilige en fijne thuisreis gewenst met hopelijk nog wat extra luxe om af te kicken...😉💋👍
  3. Cenda:
    19 november 2021
    Wat een heerlijke vakantie is dat geweest !!
    Fijne reis terug !! Xx
  4. Karin Verbrugge:
    19 november 2021
    Wat 'n super vakantie hebben jullie gehad heel mooi om te zien. Gauw afspreken om jullie verhalen te horen 😘
  5. Hanny:
    19 november 2021
    Weer heerlijk gelezen naar jullie avonturen.
  6. Feja Knaap:
    19 november 2021
    Ik heb genoten van je verhalen tot snel ziens op het werk en goede reis terug!!
  7. Wiesje blaauw:
    Goede reis terug!!
    Tot ziens in Haarlem 😀
  8. Jan:
    19 november 2021
    Wederom genoten van jullie avonturen. Jullie kunnen terugkijken op een zeer mooie vakantie. Kan je nog lang op teren. Goede terugreis .
  9. Linda:
    22 november 2021
    Heb net je laatste dagen op vakantie doorgelezen. Heerlijk hoor. Je bent inmiddels alweer thuis. Tot de volgende keer. Erg leuk jullie belevenissen te lezen