Dag 4, killarney

7 juni 2022 - Killarney, Ierland

We worden wakker van het gezang van de vogeltjes. Er komt veel licht door de aftanse gordijnen die hier voor de ramen hangen en als ik ze vol verwachting open doe heeft deze kamer......... nog steeds geen view. 😔 Voor me hangt één groot mistgordijn. Na de koffie, het journaal en een simpel ontbijt gaan we weer verder met onze rondreis. Voor de derde dag op rij wil ik weer aan de verkeerde kant instappen. 🙈

Het eerste stuk van 52 km is naar Killimer. We rijden binnendoor op hele smalle wegen waar je gewoon 80 km per uur mag rijden. Niet te doen of moet ik zeggen: doodeng. Het is heuvel op, heuvel af. Je ziet de weg voor je niet eens meer als je omhoog rijdt. Na een half uur rijden breekt de zon een beetje door. Ineens ziet alles er een stuk vrolijker uit. In Killimer nemen we de Shannon Ferry. De overtocht duurt 20 minuten en kost €22,- Dit scheelt, hoeven we niet om te rijden. Als we van boord rollen vervolgen we onze weg naar Dingle dat 97 km verderop ligt. Het is een mooie route met wederom smalle weggetjes en prachtige kustlijnen. Dingle is een leuk vissersplaatsje en ligt aan de voet van de Slea Head Drive. Deze 46 km lange route is een echte must to do. Vooral de eerste helft is spectaculair. Je rijdt langs de Atlantische Oceaan wat geweldige uitzichten geeft. Helaas is het weer omgeslagen en hebben we naast regen ook heel veel wind. Ik stap hier en daar alleen even uit voor een foto, niet echt weer voor een wandeling. We rijden via Dingle door naar killarney (64 km). Ook dit stuk van onze trip mag er zijn. We kijken onze ogen uit. We wandelen wat door dit stadje met zijn leuke voorgeveltjes, pakken een pint Murphys op een overdekt terrasje en doen wat boodschappen. De laatste 15 minuten in onze auto voor we bij Inveraray Farmhouse b&b aankomen. Een groot huis met uitzicht op de bergen en een hond genaamd Louis. We hebben stokbrood met wat lekkers gehaald en besluiten vanavond niet meer weg te gaan. Het was een lange dag vooral on de auto maar met uitrichten die we niet snel vergeten. Morgen staat er een boottochtje en een fietstocht 🚴‍♂️op het programma over de Gap of Dunloe.

1. Marie-Louise:
    9 juni 2022
    Mooi gebied waar jullie zijn.
    Dat uitzicht bij jullie huisje is prachtig.