Dag 2, San Francisco

28 oktober 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal

Vroeg wakker, maar dat is niet zo raar. Je hersentjes denken nog steeds in Hollandse tijden. Na een simpel maar voldoende ontbijtje zijn we naar het volgende hotel gelopen. Nou hoor ik jullie denken; "waarom een ander hotel". Nou, dat zal ik jullie even uitleggen. In eerste instantie zouden we maandag vertrekken maar ja, wie bengt ons dan naar Schiphol!!.... dus dan maar zondag. Tweede hotel  bij Fishermans Wharf geboekt en toen we de vliegticket wilden gaan regelen bleek dat we zondag geen ticket konden krijgen. Ja dan maar zaterdag en zo werd er een derde verblijf in dezelfde stad geboekt. Goh wat vervelend, maar niet heus!!!!

De koffers in de opslag laten zetten en vervolgens naar de Coit Tower gelopen. Een 64 meter hoge toren uit 1934, gebouwd ter ere van de vrijwillige brandweer. Zo, dat was even een klim. Er loopt hier geen straat recht. Na een paar mooie foto's vanaf de parkeerplaats zijn we toch naar boven gegaan. Kost $ 9,-  pp, niet goedkoop maar wel de moeite waard. Nadat we hier de nodige foto's gemaakt hadden zijn we de 400 treden naar beneden gelopen via de Filmore steps. Je loopt letterlijk langs de de huizen van de mensen die hier wonen. Prachtig behalve het laatste stuk dat is niet zo leuk voor mensen met hoogtevrees. Arme Franky... Na een paar pogingen en met zweet tussen de ......is het hem toch gelukt, super trots op mijn vent. Het water liep letterlijk van zijn voorhoofd af.

We lopen door naar pier 7. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht op de Bay Bridge. Misschien niet de bekenste maar ook deze brug is prachtig. Het weer is prima. De zon schijnt en je kan zonder vestje lopen. San Francisco zou nu een temp moeten hebben van 14 graden maar het is 22 graden, lucky us. We lopen weer terug richting pier 39. Tijd om de zeeleeuwen kolonie te bekijken. Deze liggen aan het eind van pier 39 en een herrie dat deze beesten maken. Pier 39 is waar van alles gebeurt. Er zijn winkeltjes, veel eettentjes en entertainment. Tijdens een biertje alhier worden we gebeld dat onze kamer eerder klaar is. I love Americans, alles mag en alles kan. We checken in en wat een gave kamer is dit, er hangt zelf een dartbord aan de muur. Het uitzicht is geweldig. We kijken zo op Alcatraz en de zeehonden bij pier 39. We besluiten hier op het balkon te eten en halen een Clam Chowder Chili. Een groot hard bolletje gevuld met chili con carne.

Nog één activitiet staat er vandaag op het programma. Een busritje van twee uur door San Francisco by night, geboekt omdat we nog iets mee willen krijgen van Halloween. Maar helaas was dat niet het geval. Het was koud en vooral dat stuk over de Bay Bridge was berekoud en erg winderig. Op Treasure Island kregen we de tijd om wat foto's te maken van de verlichte skyline van San Francisco en de mooie in licht gehulde  brug te fotograferen. Op de terugweg langs de Salesforce Tower gereden. Deze wolkenkrabber is 326 meter, is geheel van glas en de bovenkant kleurt elke dag anders. Ook zagen we in het licht balletdansers wat een leuk en speels effect geeft. We hebben het koud en lopen snel terug naar ons hotel. Gelukkig voor ons is dit maar twee minuten lopen. Ik word getrakteerd op Irish Coffee om weer lekker warm te worden alvorens we deze leuke dag eindigen. Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monika Geutjes en Ria Bak:
    29 oktober 2018
    Geweldig..ja jouw Frank is een super toffe coole man...petje af..
    Fijn doorgaan met genieten en beleven..wij genieten weer heerlijk mee...tot de volgende keer...😘😘😘
  2. Martine van Wijngaarden:
    29 oktober 2018
    Oef...weer een pampertje vol Frank 😂 maarja, teruggaan was misschien ook geen optie... Hotel klinkt als een superstek, Ben benieuwd naar de foto's! Groetjes 😙
  3. Ria:
    30 oktober 2018
    Mooie kamer en wat een mooi uit zicht en Frank kan je winnen met darten. Anita wat een mooie foto's
  4. Jos:
    30 oktober 2018
    Die Frank, op elke reis zijn er toch wel wat moeilijke momenten. Maar ja, wat wil je met zo'n avontuurlijke vrouw 😋
  5. Jeanette:
    10 november 2018
    Klinkt weer als een superleuke dag en prachtige foto's. Vooral die van de verlichtte brug.