Dag 3, San Francisco

29 oktober 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Final destination in SF

3 uur, 4 uur, 5 uur ik heb het allemaal voorbij zien komen deze nacht. Weer vroeg wakker. Om half 6 zachtjes de tablet gepakt om het laatste stukje van de vorige dag af te schrijven als om 6 uur de telefoon gaat. Het is het goede bericht dat ik mijn diploma Triage heb gehaald. Wat een heerlijke manier om wakker te worden. Na twee bakkies koffie op bed en een verfrissende douche zijn we gaan ontbijten bij de IHOP. Iedereen die wel eens naar Amerika is geweest weet dat dit the place to be is om te gaan ontbijten. We houden het simpel en nemen twee gebakken eitjes met spek en toast. Omdat het nog vroeg is lopen we eerst nog richting de Golden Gate Bridge voor een paar foto's en daarna is het tijd om door te gaan naar onze laatste bestemming hier in SF.

Het is een bed and breakfast in de wijk Noe's Valley genaamde Noe's Nest. Eerst lopen we een half uurtje naar de BART, een metro die ook naar het vliegveld gaat en na 5 haltes komen we in de buurt van ons laatste verblijf waar we 3 nachtjes zullen slapen. Het is een prachtig huis met veel foto's aan de muur van onze excentrieke gastvrouw Sheila en nog veel meer prullaria. Het ruikt er wel een beetje muf maar dat past bij het huis dat al 176 jaar oud is. Het staat in één van de betere wijken van SF. Wij slapen in Sheila's Chapeau room. Dit is de mooiste kamer van het huis met een klein balkonnetje en een verwarmde wc bril, niet mijn ding maar ik wilde het jullie wel even vertellen.

Nadat we de nodige uitleg hebben gekregen en de spullen op de kamer hebben gelegd zijn we naar de Twin Peaks gelopen. En wat een wandeling was dat, bijna niet te doen. Deze heuvels liggen midden in SF en zijn 281 meter hoog. Op een gegeven moment kwam er een stuk met een stijgings percentage van 29%, niet normaal. We beginnen de benen te voelen maar toch lopen toch door. Alles voor dat WAUW moment wat het zeker was. Geprobeerd om het op camera vast te leggen maar je ziet het toch niet zo mooi als wij met eigen ogen. En dan volgt de afdaling, bijna net zo erg. Niet qua conditie maar wel omdat je goed moet uitkijken dat je niet valt. Eenmaal terug op de kamer nog even chillen op het balkon met een wijntje en een Babybel voordat we gaan eten bij SF Grill in Castro Street. Een schattig klein restaurantje waar ze toevallig vanavond live muziek hebben. Met een heerlijk flesje rose en een goede steak hebben we het toch een beetje gevierd.

Al met al hebben we vandaag toch weer aardig wat km in de benen met de nodige klimmetjes. Morgen gaan we SF met de fiets verkennen, daarover later meer.

1. Jos:
    30 oktober 2018
    Jullie zijn erg actief. Chapeau!👨👏
  2. Floris:
    30 oktober 2018
    Gaaf hoor! We genieten weer volop van jullie belevenissen en verhalen erover! Hier in Nederland nat, koud snertweer! Dus geniet er maar van daar! En die straten daar, tja dat is even doorbijten, maar daardoor wel mooie en afwisselende uitzichten ;-) Veel plezier nog daar!
  3. Marjo:
    31 oktober 2018
    Volgens mij hadden jullie die enorme steak wel verdiend!!
  4. Jeanette:
    10 november 2018
    Leuke weergave van jullie dag en natuurlijk super leuke foto's.