Dag 4, San Francisco

30 oktober 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We krijgen er maar geen genoeg van...

Vandaag iets later wakker geworden, jawel 06:30 uur. Koffie beneden uit de keuken gehaald en dat weer heerlijk in bed opgedronken. We moeten wachten tot 08:15 uur en dat wordt dan snel dooreten. Ze hebben heerlijke wentelteefjes, vers fruit en genoeg broodbeleg voor op je brood zodat er voor ieder wat wils is. Een dik half uur later zijn we onderweg naar de bus 49 die we nemen om in de buurt van Hyde Street uit te komen. Hier begint om 10:00 uur de fietstoer met gids. Hij begeleidt ons voor 2 1/2 uur en de rest van de dag is de fiets van jou. We hebben een E-bike genomen en daar hebben we nadat we de eerste stevige helling op moesten geen spijt van. Eerste stop is boven Fort Mason. Al meer dan 200 jaar bewoond door militairen. We fietsen door en komen bij een parkje met daarin The Palace of Fine Arts, gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1915. Het is een prachtig gebouw dat zich graag laat fotograferen en dat doen we dus ook massaal. Onze groep bestaat uit 10 personen waarvan er 4 een gewone fiets hebben. Dat is best wel jammer want die houden de boel nogal op. Na een pauze scheuren we verder op onze e-bike. We komen uit bij een plek waar je koffie kan drinken en hier is de eerste mooie plek om de Golden Gate Bridge op de foto te zetten. Ja hoor, selfie time.... Na een behoorlijke heuvel, die we met gemak nemen, staan we voor de brug. Er is een smalle weg voor zowel fietsers als voetgangers en dan ook nog beide kanten op. We moeten oppassen dus. Het weer is prachtig alleen de wind voelt koud aan. En dan sta je aan de overkant in de wijk Sausalito. Hier vliegen we met 40 km per uur de berg af. Best wel een uitdaging hoor. In het dorp nemen we afscheid van onze gids en gaan met de Ferry terug naar Fishermans Wharf.

We varen terug langs de brug en Alcatraz en met een half uurtje staan we weer down town. Fietsen alhier is best wel druk. Er rijden veel auto's maar nog meer bussen waar we steeds achter moeten blijven plakken. Na wat zoekwerk komen we bij Alamo Square waar de Painted Lady's zich bevinden. Een rij Victoriaanse huizen in vrolijke kleuren. Het viel een beetje tegen, zo vrolijk zagen ze er helemaal niet uit. Ik neem er natuurlijk wel een foto van want ja, het zijn toch de "ladies". We fietsen verder naar het Golden Gate park, SF's antwoord op Central Park. We beginnen nu langzaam de billen te voelen en ook de maag laat van zich horen. Niet zo gek als we op de klok zien dat het al 15:00 uur is. Op de weg terug komen we een leuk tentje tegen waar we verlaat lunchen in de zon. Kijk, dat is vakantie. Keurig de fietsen weer teruggebracht en met dezelfde bus weer terug naar onze B&B. We doen verder vandaag niets meer en eten lekker wat op het balkon. Morgen onze laatste dag in SF.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos:
    31 oktober 2018
    Logisch dat jullie er zo gaat uit blijven zien!
    Zooo sportief, al dat electrische gefiets, wel lekker, he
  2. Frank:
    1 november 2018
    He Jos, je moet evengoed trappen hoor. Maar eerlijk is eerlijk het is wel lekker.
  3. Paulien en Floris:
    3 november 2018
    Heerlijk! voor ons back to memory lane; prachtige plaatjes! Blijf ervan genieten!