Lesbos here we come
22 september 2025 - Luchthaven Athene, Griekenland
Wat is onze Siem verwend gisteren. Zo veel cadeautjes dat hij van narigheid niet meer wist waar hij mee moest spelen. Gelukkig was het in de middag mooi weer zodat we ook naar buiten konden want het geluid dat 11 kleine kinderen produceren overstijgt de hoeveelheid decibelen voordat je gehoorbeschadiging oploopt. 🤣🤣 Misschien worden we nu echt oud..... Na het feestje lopen we in 11 minuten naar het Bastion Hotel. We waren al ingecheckt. De kamer is niet groot, de tv wel deze neemt de halve muur in beslag. Wat wel gaaf is is dat er een usb onder de tv zit zodat je je eigen labtop erop aan kan sluiten. Kunnen we mooi na het eten de F1 race terug kijken. We weten gelukkig de uitslag niet wat het wel leuker maakt. We dineren eerst bij Barraca in het Claus Event Center wat hier 10 minuten vandaan lopen is. Ze komen hier met grote pennen vlees langs totdat je je muntje op rood legt. Ook is er een grote saladebar aanwezig. Niet goedkoop maar wel super lekker. Met net een stukje vlees teveel gegeten lopen we terug en sluiten de dag af met de F1.
De bedden in dit hotel liggen fantastisch. Na een verkwikkende douche in de inniminnie badkamer schuiven we aan bij het ontbijt. Nu zijn we echt klaar voor de vakantie. Koffertjes dicht en hup de shuttlebus in. We hebben de auto vanmorgen bij onze dochter voor de deur gezet en dan is dit de perfecte oplossing. Alles loopt voorspoedig, misschien kan het dan toch een keer. 🤪 We droppen onze koffer bij balie A1 en binnen een mum van tijd zijn we door de security. Zo, dit is wel eens anders geweest. We vliegen met Sky Express die vertrekt vanaf B17. We boarden in een Airbus A321 neo. Een vrij nieuwe kist waar je nog steeds als vee in wordt vervoerd. Het is drie uur vliegen maar met je benen in je nek. We vertrekken 20 minuten te laat maar dat haalt hij wel weer in. We vliegen naar Athene waar we overstappen in een ATR-72. Een propeller vliegtuig waar 76 mensen in gaan. Als je één tussenstop maakt scheelt dat zoveel geld; vandaar deze route en ik vind het wel wat hebben een propeller vliegtuig.
Het is door de gunstige wind maar 40 minuten vliegen i.p.v. ruim een uur; dat neemt niet weg dat het ondertussen alweer 21:20 uur plaatselijke tijd is als we landen. Het is in Griekenland een uur later. Terwijl ik op de koffer wacht gaat Frank alvast de huurauto ophalen. Zo zijn we lekker efficiënt bezig. 🤭 We hebben bijna niets gegeten dus een beetje vaart erachter zou nu wel fijn zijn. De auto, een Citroën C3, was in no time geregeld en met een kwartier stonden we voor Bleu Sea Hotel in de hoofdstad Mytilini. Hier blijven we één nacht voor we naar de andere kant van het eiland gaan. Het is 22:15 uur als we op ons balkon zitten met een zak Babybelletjes en een Bacardi cola genietend van het uitzicht op de haven. Wordt vervolgd.......


Geniet ervan!