Op naar Porto Santo.

2 juni 2026 - Porto Santo Island, Portugal

En dan ineens is daar dat vreselijke geluid genaamd de wekker. Oh nee, is het nu al 5 uur!!!!! Koffie doet wonderen dus daar maar twee van nemen om goed wakker te worden. Dan zijn de 3 P's aan de beurt. Poetsen, plassen, pleiten, een door ons veel gebruikte uitspraak. 😉 De laatste spullen gaan in de koffer en om 06:15 uur staan we beneden. We rekenen de drankjes af en vragen om ons picknick pakketje. Helaas, daar is wat fout gegaan. Deze is niet goed geregeld dus dan maar wat aan boord van de boot kopen. Ondanks dat het vroeg is en nog donker voelt het wel warm aan. 

Na een half uurtje lopen met de koffers over vrij vlakke kinderkopjes komen we aan bij de veerboot. De koffers moet je in een bagagekar zetten, die mag je zelf niet aan boord meenemen. We nemen plaats op dek. Om stipt 08:00 uur vertrekt de boot en nemen we nog één keer afscheid van ons fijne hotel. Helaas voor ons varen we de wolken tegemoet en wordt het toch wel koud op dek. Frank haalt koffie en omdat hij, blijkt later, bij het verkeerde barretje staat wordt ons ontbijt een Bounty. 😂 De wind neemt toe en de zon is ver te zoeken. Ook het kleedje waar Frank en ik samen onder zitten is niet genoeg. We vluchten de lounche binnen. De Atlantische Oceaan is onstuimig. Grote golven vliegen langs het schip en binnen kun je niet in een rechte lijn lopen. Iedereen hier lijkt wel dronken. 🤪Gelukkig hebben wij geen last van zeeziekte.

Na 2 1/2 uur komen we aan in Porto Santo. Het weer is nog steeds bewolkt maar zeker niet koud. We gaan lopen naar onze B&B, Catavento genaamd. Na een half uurtje komen we aan. Te vroeg natuurlijk. De schoonmaak is nog bezig maar we kunnen wel alvast de koffers kwijt. Super, want dan kunnen we de fietsen vast ophalen. We hadden online 2 e-bikes gereserveerd niet ver lopen hier vandaan. Als we daar aankomen staan ze al klaar. Je kan duidelijk zien dat er met deze fietsen niet voorzichtig wordt omgegaan. Ze trappen soms een beetje door, zadel van Frank zit half los en mijn fiets blijft niet meer op de standaard staan. 😵‍💫 Dat wordt nog wat als we de heuvels op moeten. Verder fietsen ze wel lekker. We rijden een stukje heuvel afwaarts als we een strandtentje tegenkomen. Helaas voor ons is het nog steeds bewolkt en het miezert licht. Of iemand de spray machine heeft aangezet die je wel eens in de supermarkt ziet bij heet weer. We eten hier een broodje hamburger. Die Bounty is er wel doorheen. 😃 In tijden niet zo'n goeie hamburger gegeten. Een dik stuk vers gehakt met veel smaak van het houtskoolvuur. Met een voldaan gevoel rijden we terug richting supermarkt. We gaan vanavond lekker bbq-en. De supermarkt zit letterlijk 1 minuut lopen naast ons huisje. Altijd handig.

Bij "thuiskomst " ruimen we de spullen op, pakken de koffers uit en gooien de eerste was erin. Het is een schattige kamer met grote badkamer en patio, alleen dat bed wordt nog een dingetje. Het is een twijfelaar (140x200). Geloof me, Frank en ik zijn nog steeds gek op elkaar alleen zijn we ondertussen een maatje meer en houden heel erg van een beetje eigen space. 🤭 Tweede wasje er gelijk achteraan. We hebben een beetje zon en wind. In no time is de was droog. 

Dat bbq-en was ook nog een gedoe. Hij is ingebouwd onder de overkapping. Dat ding wilde maar niet goed warm worden. Nog even wapperen dan maar. Uiteindelijk hebben we toch nog wat gegeten. Morgen kijken of we het anders kunnen doen. Ook gaan we dan een stuk fietsen, dat horen jullie ook morgen.

Foto’s

6 Reacties

  1. Paulien:
    2 juni 2026
    Weer een mooi verhaal, veel plezier nog
  2. Jeanette:
    2 juni 2026
    Ik ben benieuwd waar die fietsen jullie heen brengen op dit eiland.
  3. Cenda:
    3 juni 2026
    Leuk weer om te lezen :)
  4. Monika Geutjes:
    3 juni 2026
    Leuk verhaal weer en uiteraard benieuwd naar het vervolg 😘👋
  5. Ria Bak:
    3 juni 2026
    Wat kan ik genieten van jullie reis ik hoop
    dat hdt weer op knapt zo dat jullie lekker kunnen fietsen
  6. Elstrodt:
    4 juni 2026
    Was weer genieten om dit te lezen.
    Genieten maar, morgen waarschijnlijk spier en zadelpijn !

Jouw reactie