Dag 28 Seattle

1 mei 2024 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Ondanks dat Hilton die uitstraling niet meer heeft lag het bed heerlijk. Wel hadden we weer een klein dingetje, het toilet was verstopt. Gelijk gemeld toen we beneden kwamen voor het ontbijt. Ze zou het gelijk regelen…… De ontbijtzaal, nou ja zaal, is in de lobby. Het buffet stelt niets voor maar je mag ook in plaats daarvan iets van de kaart kiezen. Ze gaf ons ook meteen de rekening om te tekenen. Uhhh, hier zat toch ontbijt bij???? Ik naar de balie en daar bleek van niet maar voor het ongemak van het toilet kregen we het toch gratis. Is dat niet aardig? Het omeletje smaakte nu nog beter. 😛 Éénmaal boven doet het toilet het weer, dat is snel!!! 
Als we klaar zijn met het ochtendritueel en de koffers zijn weer dicht vragen we de receptie een taxi te bellen. Dat schijnt hier nogal lastig te zijn omdat de Uber het bijna heeft overgenomen. Het lijkt toch gelukt en na 20 minuten staat er een 17 jaar oude gele bak voor de deur. De kofferbak ligt afgeladen, de stoelen zijn versleten, in het voorraam zitten 3 grote scheuren en op de bijrijdersstoel zit zijn vriendin te kleuren. Dit gaat een leuke rit worden….. De taxichauffeur praat graag en zijn rijstijl is ietwat onbehouwen. Na 45 minuten komen we ongeschonden aan in Seattle en zijn we $100,- dollar armer. 

We moesten even zoeken naar 133 Queen av. Dit keer hebben we een appartement geboekt. We hebben een toegangscode en een deurcode voor ons app op de 6e etage. Het is een prachtig app wat uitkijkt op Elliot Bay en nu de zon schijnt is het helemaal mooi. Frank gooit alvast de eerste was in de machine terwijl ik de de rest uitpak daarna gaan we wandelen. We zakken af naar het centrum om daar Pike Place Market  te bezoeken. 
Een super gezellige farmers markt opgericht in 1907 en verspreid over drie verdiepingen. Van oorbellen tot schilderijen tot spelletjes tot kleding tot vis en fruit, je vindt hier bijna alles.
Het is er druk en dat is niet zo gek. Voor de deur ligt het cruiseschip ‘Zaandam’ van de Holland America Line en verderop ligt er nog één van Princess. We kijken onze ogen uit. Vooral de viskramen hier zijn prachtig en gevuld met hele grote vissen. Na deze overdekte markt lopen we nog wat door de stad. Ook hier overheersen de hoge gebouwen. Voor de deur, aan de waterkant staat een 55 meter hoog reuzenrad. Niets voor Franky dus die slaan we over. Hij blijft liever met beide beentjes op de vloer en dat doen we dan ook. Als we terug lopen zien we dat er nog steeds een mega rij wachtenden voor de Starbucks staat. Dit zagen we al toen we aankwamen en nu wekt het wel onze nieuwsgierigheid op.  Wat blijkt: dit is de allereerste Starbucks (1971) waar binnen nog het originele logo hangt. Dat is in de loop der jaren veranderd omdat daar blote borsten en een navel op te zien waren. Mensen zijn zo verzot op deze kleine winkel dat hier zelfs huwelijksaanzoeken worden gedaan. Echt bizar….
We lopen verder en gaan op zoek naar een supermarkt. Nu moeten we alles zelf doen. 🥴 Niet ver van ons app is de Metropolitan, een grote supermarkt waar we alles kunnen vinden. Voor vanavond wordt het broodje gezond. Kan geen kwaad denk ik. Op de terugweg lopen we langs de Space Needle. Daarover morgen meer want dan ga ik naar boven en Frank blijft beneden. Wel nog even een foto gemaakt van deze 184 meter hoge toren.

Het laatste stukje middag brengen we in het app door en wordt was 2 en 3 gedraaid. Het hele huis hangt nu vol met was. Je zal wel moeten als je zo lang weg bent. Het broodje gezond smaakte fantastisch, dat je daar zo van kan genieten hé. 
Morgen gaan we Seattle verder onderzoeken. 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

3 Reacties

  1. Monika Geutjes:
    1 mei 2024
    Geweldig!! Blijf gewoon zoals jullie zijn!! Innovatief,ondernemend en bovenal van alles genieten!! Verheugen ons bij de borrel over jullie reis!!😉😂👍💋💋👋👋👋
  2. Ria Bak:
    1 mei 2024
    Wat geniet ik van jullie Reis en je verhaalen
  3. Jeanette:
    6 mei 2024
    Wat een mooie stad, zo opde foto's. Geniet er nog lekker van.