Dag 5 - Toledo naar Madrid

31 oktober 2017 - Madrid, Spanje

De kamer is zo donker dat je geen idee hebt hoe laat het is. De bedden hier overal zijn wel laag en de matrassen hebben een rand wat vervelend is als je voeten over de rand liggen. Verder hoor je mij niet klagen hoor. De kamer is netjes met een koelkast en een geweldig balkon met uitzicht, maar dat wisten jullie al. Om 08:00 uur zijn we naar de ontbijtzaal in de kelder gegaan die ook weer de middeleeuwen uitstraalt. Voor we onze weg vervolgen gaan we eerst nog een wandeling van 6.6 km maken door Toledo heen. Het lijkt niet veel maar deze stad ligt op een berg dus dat wordt klimmen. Dat begint al gelijk bij het begin. We starten bij de rivier de Taag en moeten gelijk een mega trap omhoog. De stad ligt op de rechteroever van de Taag, op een heuvel met een hoogte van honderd meter boven de rivier. Je hebt er kerken, de moskee, paleizen, de burcht (het Alcazar). . . Niet voor niets wordt Toledo een stad ,,met honderden monumenten" genoemd, waar ooit een verbod op de bouw van kerken en kloosters moest worden uitgevaardigd omdat er écht te veel kwamen. Al met al hebben we er twee uur over gedaan zonder een gebouw te betreden. We hebben er simpelweg de tijd niet voor. TIP: doe minstens twee dagen deze stad aan.

Om 12:00 uur rjden we naar M

adrid. We vermijden de tolweg en gaan binnendoor naar onze volgende besteming. Het weer is nog niet helemaal zoals je het wil hebben maar naarmate het later wordt zien we de zon doorbreken en de temperatuur stijgen. Gelukkig hebben hotel Miau snel gevonden en gaan we vandaag wat rondlopen in de buurt. We zitten midden in het centrum om de hoek van het Plaza Santa Ana. In deze buurt sterft het van de winkels en restaurants. We beginnen op het plein met een lunch in het zonnetje. Het liefst zou je willen blijven zitten maar daar zijn we niet voor gekomen. Het is dat we ook even een supermarkt zoeken maar verder hebben wij hier niet veel te zoeken. Het lijkt de Kalverstraat wel inclusief de Hema en C&A. Morgen gaan we een grote wandeling door de stad maken van ruim 12 km. Er moet toch meer te zien zijn dan alleen winkels.

Na een uurtje niksen zijn we om 20:00 uur naar buiten gegaan. Het is mega druk op straat. Vandaag is het Halloween en zowel de kinderen als de volwassenen zijn verkleed, De ene is nog enger gesminckt dan de andere, een super leuk gezicht. Wij gaan vanavond naar een Flamenco show met diner. Als hoofdgerecht hebben we stierenstaart stoofpot. Ik vond het niet zo geweldig. Je krijgt drie stukken bot op je bord waar je het vlees vanaf moet halen en daar zit ook nog wat vet aan. De smaak was wel goed. De show daarintegen was geweldig. Twee dansers, een zanger en een gitarist zorgen ervoor dat je een leuke avond hebt. Als we om 23:30 naar buiten lopen kun je nog steeds over de hoofden heen lopen. Wij laten de avond de avond en lopen op ons gemak terug naar het hotel. Morgen gaan we de stad verder ontdekken.

PS: mocht iemand later de verhalen lezen; dag 3 is op een of andere manier verdwenen uit de lijst en niet meer leesbaar.

1. Monika Geutjes:
    1 november 2017
    Fijn dat jullie zo genieten!!Tot snel weer veilig thuis komen.xxxx
  2. Jeanette:
    5 november 2017
    Wat een prachtige foto's. Zo te zien aan de trappen hoef je niet meer naar de sportschool .