Dag 14 en 15, Huatulco

18 april 2024 - Huatulco, Mexico

Dit verhaal begint net als alle andere. Voor ons erg prettig maar voor jullie wordt het wel een beetje saai. 🤭 Wij dachten dat worden lange dagen die zeedagen maar niets is minder waar. Naast het heerlijke eten, ons spa uurtje en lui doen in de zon heb je constant contact met anderen. Sowieso met de groep Nederlanders maar ook met iedereen die zin heeft in een praatje. Iedereen vindt Nederland geweldig en zo mooi. Nee, wij vervelen ons geen moment op zeedagen.

Woensdag 17 april. De zon komt op als een prachtige oranje ballon. Het is warm en er staat weinig wind. Dat belooft wat. Gisteren werd het 45 graden. Met dat zeewindje merk je het minder waardoor Frank toch weer een beetje verbrand was. Vandaag niet zonder t-shirt dan maar. We starten langzaam, we meren toch niet voor 10:00 uur aan. Na het ontbijt gaan we op dek kijken hoe we Huatulco , Mexico, binnenlopen. Er zwemmen weer tuimelaars met ons mee en zo nu en dan zie je een grote schildpad boven komen drijven. We bekijken dit van dek 9 dus ze moeten wel echt groot zijn. De Pilot wordt aan boord gebracht en langzaam varen we naar binnen. Hij draait, in mijn ogen kleine baai het schip helemaal rond zodat we straks zo kunnen wegvaren. Boven ons hoofd vliegen pelikanen, fregatvogels en gieren . Vooral om die laatste wordt hier gelachen. Er komt tenslotte een boot aan vol bejaarden: “daar zal er toch wel ééntje van door de hitte bezwijken” zie je die gieren denken. 😂 In zee zwemt een prachtige rog die we de rest van de dag heel dicht bij de kust tussen de zwemmende mensen zien.

Wij hebben geen excursie geboekt; we zijn überhaupt nog nooit in Mexico geweest en gaan zelf het stadje verkennen. Deze plaats kenmerkt verschillende baaien met meer dan 30 strandjes. Huatulco is een gezellig stadje, met een typisch Mexicaanse sfeer. Daarnaast zijn er leuke straatjes met winkeltjes en eettentjes. In het haventje liggen tientallen kleine bootjes die je graag willen rondvaren voor een kleine €100,-  niet echt heel goedkoop toch? Wij wandelen er op ons gemak doorheen. Ook hier veel prullaria die ze graag aan je willen verkopen. No gracias, no gracias,  roepen we de hele dag. We wandelen nog wat over het strand waar we een selfie maken met ons schip. Ze ligt daarvoor op een perfecte plek.
Het is ook vandaag erg warm en des temeer smaakt het locale biertje Pacifico. Een limoentje erin maakt dit biertje erg smaakvol. Na de lunch duiken we de zee in. Die is hier zo lekker warm. Voor enige andere activiteit is het gewoon te heet. Terug aan boord nog even gezwommen en om 17:30 uur vertrekt het schip richting de volgende bestemming. Morgen natuurlijk weer een zeedag en daarna doen we Puerto Vallarta aan. We gaan 3x stoppen in Mexico met steeds een zeedag ertussen kun je nagaan hoe groot of langgerekt dat land is.
Na het eten schuiven we nog even aan bij een one woman show. Ze was echt goed. Je bent altijd bang dat je de grappen niet helemaal begrijpt omdat het in het Engels is maar die van haar begrepen we helemaal. Vooral het deel dat ze haar pubers beschreef, zo herkenbaar. We zijn nu halverwege de cruise vakantie. Op naar meer moois.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Floris:
    18 april 2024
    Gave foto’s!
    En wat gaaf dat er zoveel dieren om jullie heen zwermen! Blijf genieten! 🍸🍾🥂🍹🍻🥤🥃☀️😎
  2. Monika Geutjes:
    18 april 2024
    Blijf genieten i.d.d. mooie zonsopkomst...knappe gozer en lady op de Pic. 😉🍷🎊🎉🍺🎇🎆💋❤️👋👋👋 groetjes van Moontje en John

Jouw reactie