Dag 25, Victoria, Canada

29 april 2024 - Victoria, Canada

Als ik de gordijnen open zie ik land, mist en regen. Vandaag staat Victoria, Canada op het programma. Na het ontbijt nemen we afscheid van wat mensen die hier van boord gaan. Daarna gaan wij aan land. Het is smerig buiten. Wind en regen slaat in je gezicht, het lijkt Nederland wel. Gelukkig verbetert dat als we tussen de huizen door naar het centrum lopen. Eerst gaan we kijken of het hotel waar we 12 jaar geleden gelogeerd hebben er nog staat en verdomd: hotel Admiral Inn is er nog. We lopen door naar de haven. Ook hier is het nog net zoals we herinneren. Alles komt weer boven drijven, leuk. We gaan af en toe een souvenirshop in om te eindigen in een restaurant voor een bakkie om op te warmen. Om 12:30 uur lopen we richting Belleville Street om ons aan te melden voor een paardenkoets tripje. Hoe romantisch is dat???  Moet wel eerlijk bekennen dat dit meer mijn ding is dan dat van Frank hoor. 😜 Als we langs de kade lopen zien we 2 otters vrolijk zwemmen en spelen. Ze zijn aan het vissen en regelmatig hebben ze beet. Zo dichtbij en zo leuk om te zien.

Aangekomen bij de paarden zien we dat ze er goed en verzorgd uitzien. Dat vinden we heel belangrijk. Er staan er maar een paar, zal ook wel met het weer te maken hebben. Het regent licht en de wind is gelukkig gaan liggen. De koetsier vertelt tijdens de rit veel over Victoria. Één van die verhalen is misschien wel leuk om te vertellen. Vroeger als de buitentrap blauw geschilderd was, betekende dat dat er een huwbaar meisje in huis was. Gelukkig voor ons dames is dat niet meer. 🤣🤣 De bont gekleurde huizen hier zijn niet goedkoop en als je er één koopt teken je ervoor dit huis goed te onderhouden.

We rijden verder door naar Beacon Hill Park. Een 75 hectare groot park met bloemen en planten uit de hele wereld. Er zijn een aantal vijvers, een kinderboerderij en veel loslopende pauwen. Ons paard Simpson draaft rustig verder. Het is een leuke rit en zelfs Frank geniet ervan. Wel jammer dat de kap dicht is waardoor je zicht toch wel enigzins beperkt is. We bedanken de koetsier en lopen terug naar ons schip, mooi op tijd voor een late lunch. De rest van de middag doen we rustig aan.

Het is vandaag Koningsdag en dat laten ze hier aan boord niet zomaar voorbij gaan. Dress code is oranje en we krijgen een zakje mini stroopwafels op de kamer aangereikt. De oranjeparty vindt plaats in de Rolling Stones lounge waar de meeste mensen weer in oranje uitgedost zijn en genieten van tompoezen, Bosche bollen en worstenbroodjes. Voor de laatste keer lopen we naar de hut om nog één nachtje daar te slapen. Morgen komen we aan in Vancouver.

Jouw reactie