Dag 34: we verruilen New Orleans voor New York

7 mei 2024 - New York City, Verenigde Staten

Gelukkig vliegen we niet heel vroeg,  12:15 uur is onze vlucht naar New York en daarom doen het dan ook rustig aan. Op de boter na is alles op en hebben we zelfs nog twee broodjes voor onderweg kunnen smeren. 08:30 uur trekken we hier de deur dicht en gaan met een taxi naar het vliegveld. Het is mooi geweest zo. Wij raden New Orleans zeker aan. Waren we hier nog een dag langer geweest dan hadden we een swamp toer kunnen doen. Schijnt hier ook erg leuk te zijn.
Alles verloopt soepel. Hier in New Orleans hoeft niets uit je handbagage. Niet je vloeistoffen, niet je laptop en alles wat in je zakken zit doe je in je tas; je hoeft zelfs je schoenen niet uit te doen. Dan loop je twee aan twee door langs een hond die controleert of je geen drugs bij je hebt. Heel bijzonder om te zien. Je loopt samen langs en dan gaat de hond met zijn, in dit geval vrouwelijke, narcotica beambte achter je langs. Vinnetjes die op de grond staan verplaatsen je lucht en zo ruikt hij het. Éénmaal bij de gate hebben we zelfs gezien dat onze koffer het vliegtuig in ging waar we heel blij mee zijn. Ook vliegen we een keer op tijd, heel fijn.

Na drie uur vliegen landen we op JFK airport. Omdat het een binnenlandse vlucht betreft staan we zo bij de bagageband. Geen douane, niets. De taxistandplaats is verplaatst vanwege een grote verbouwing dus moeten we een aardig eindje lopen voor we bij de garage van gate 5 zijn waar de standplaats nu is. Wat er daarna gebeurt is bijna met geen pen te beschrijven. We denken dat onze taxichauffeur wel 45 overtredingen heeft begaan. Hij vliegt van links naar recht, rijdt meermaals over verdrijvingsvlakken, doorgetrokken strepen en haalt over de vluchtstrook in. Gaat de snelweg af om een stuk file af te snijden en rijdt er verderop weer in. Zo, dat scheelt weer een stuk. Ik durf gewoon niet door het voorraam te kijken. 🙈 Na een uur komen we aan bij ons hotel Nobleden. Als we die man fooi geven is hij niet blij en zelfs een beetje boos. Hij “eist” 20%. Nou, dat maken we zelf wel uit en zeggen dat ook. Hij probeert het nog een keer en zegt dat dat in New York normaal is. Dat kan, maar we gaan geen $18 fooi geven. Leggen nog één keer uit dat het onze beslissing is en dan legt hij zich erbij neer. Hij was nog wel zo beleefd om onze koffers uit de kofferbak te halen. We waren even bang dat hij ze hardhandig eruit zou zetten.

Nobleden is een 3 sterren hotel tussen Chinatown en Little Italy. Een gezellige en kleurrijke buurt. Het klinkt misschien iets wat decadent maar we hebben een penthouse geboekt. Laat ik het zo zeggen: het is een kamer op de 7e verdieping met een redelijk groot balkon. Boven ons is alleen nog een dakterras. Dit is dus niet zo’n mega hoog gebouw. Het is wel heel leuk ingericht. Zie de foto’s. We gaan eerst even naar de supermarkt voor wat boodschappen en een heerlijk salade en als we terug komen is het alweer 20:00 uur. Wat gaat die tijd toch snel (wel weer een uur in de tijd teruggegaan vandaag). We eten op ons terras. Morgen beginnen we met een fietstocht……. Wordt vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wiesje blaauw:
    7 mei 2024
    Het klinkt allemaal zo heerlijk, geniet!!!!
  2. Custers Paulien:
    7 mei 2024
    Heerlijk hè zo’n binnenlandse vlucht; overal snel doorheen!
    Met zo’n taxiritje hoef je niet meer naar het pretpark🤩
    Geniet nog ff van New York dan genieten wij nog even van jullie verhalen! Groetjes Floris en Paulien
  3. Monika Geutjes en Ria Bak:
    7 mei 2024
    Blijft genieten dan doen wij dat ook!!😉😜💋❤️👋

Jouw reactie