Dag 33, laatste dag New Orleans.

6 mei 2024 - New Orleans, Verenigde Staten

Vandaag doen we rustig aan. Wat langer in bed gelegen, op het gemakkie ontbeten voor we de hort weer opgaan. We hebben de stad nu wel zo’n beetje gezien en nemen de ferry naar de overkant. Voor $2,- enkele rit, die we snel kopen via de Le Pass app, brengt de ferry je naar Algiers point, een rustige buitenwijk aan de westelijke oever van de Mississippi. Het is  een mix van lokale cafés, kleine kunstgalerieën en pittoreske Creoolse huisjes. Het is vandaag zondag waardoor er hier nu niet zo veel te beleven valt. We lopen een stuk over de dijk en door het dorp voor we de ferry terug nemen. De ferry moet even voorzichtig aan doen want het lijkt hier op de Mississippi wel spitsuur qua vrachtschepen. De één nog groter dan de ander. Erg imposant om te zien. We wandelen rustig langs de rivier en het valt op dat er erg veel drijfhout voorbij komt. Soms hele grote boomstammen. We lopen verder de French Quarter in en als we net buiten de drukte zijn zien we een oud cafeetje met drie picknick tafels buiten. Er is er nog één vrij en omdat het zo heet is vandaag is een koude versnapering wel welkom. Binnen in het café ziet het er fantastisch uit. Een blind paard kan er geen schade aanbrengen en er staat een oudere opgedirkte dame achter de bar en het hangt er vol met politiekorps logo’s. Niet een paar, nee honderden. Dat zijn die dingen die agenten op de mouw dragen. Er zitten twee hoog bejaarden aan de bar en een man achter de gokkast. Ik weet zeker dat jullie daar nu wel een voorstelling van hebben. Over de toiletten zullen we het maar niet hebben. Oud maar gelukkig niet vies.

Nu de dorst gelest is lopen we toch nog even die kathedraal binnen omdat een mevrouw ons gezegd had dat hij prachtig is. Wij vonden het niet zo spectaculair. Je mist wat. We nemen een foto zodat jullie het ook kunnen zien en daarna gaan we door.
Het is druk in de stad. We wandelen verder naar de Frenchmen street. Het is daar nu nog rustig maar we hebben gehoord, van diezelfde vrouw, dat je hier in de avond moet zijn voor jazz muziek. Dat slaan wij over. Ik word een beetje wandelmoe. 🤪 we pakken de tram naar huis om de beentjes omhoog te leggen. De bewolking heeft nu de overhand maar nog steeds is het warm. Het schijnt dat er nu een hittegolf aan de gang is. Hoe we dit weten…….. van die mevrouw…… ze sprak ons aan eerder op de dag bij dat schattige café.

We doen verder niets meer behalve de koffers inpakken. Voor diner halen we een broodje bij de Subway. Voor morgen zijn we ingecheckt voor onze vlucht naar New York alleen lukt het maar niet om onze grote koffer aan te bieden. Dit moet je online regelen en betalen. We vliegen met Jetblue en daar kost het $35,- om je koffer in het ruim te krijgen. Dan gaan we dat maar morgen hier op het vliegveld regelen.

1. Monika Geutjes en Ria Bak:
    6 mei 2024
    Oke nu op naar NEW YORK de CITY OF EVERYBODY DREAMS TO SHOP!!!
    KON JE NIET STUKJE DRIJFHOUT MEENEMEN VOOR JE HUIS?😉😂💋❤️👋👋
  2. Bak Ria:
    7 mei 2024
    Wat geniet ik toch van jullie verhalen en wat een mooie fotos

Jouw reactie