Dag 6, Honolulu

1 november 2018 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Wat een vlucht....

Heerlijk geslapen en na het dagelijkse ochtendritueel hebben we gezellig zitten ontbijten met dat andere Nederlandse stel dat vandaag naar huis vliegt. Nog een laatste ronde door de kamer om er zeker van te zijn dat we alles hebben, gaan we afscheid nemen van Sheila. We krijgen een enorme knuffel en ook de hulp omhelst ons alsof we vrienden zijn die ze een tijdje niet gaan zien. Wat een tof gebaar is dit. We lopen naar de BART (de snelle metro hier) die ons gelijk naar het vliegveld brengt. Eenmaal aangekomen doen we een schietgebedje dat de koffer nu niet te zwaar is. Op Schiphol was dat namelijk wel het geval en moesten we spullen overhevelen. We hebben een kofferweeg dingetje mee dus dat zou nu goed moeten zijn. Dus niet..... weer een kilo te zwaar. Koffer open, badlaken eruit en dicht dat ding. YES, hij mag door. PFFFF wat een gedoe!!!

We hebben op zich een prima plek in deze Boeing-777. Twee stoelen naast elkaar in het midden van het vliegtuig. Achter ons begint de rij met drie stoelen naast elkaar en daar komt een gezin te zitten met twee kleine kinderen die letterlijk de hele vlucht (5 1/2 uur) hebben zitten krijsen. Wat een ellende is dat. We vliegen met United Airlines en daar moet je een app downloaden om een filmpje te kijken en wel op je telefoon. Het beeld is klein, het geluid is vreselijk maar ze hebben wel de nieuwste films. Ondanks dat hoor ik nog dat gekrijs van die koters er doorheen. Wat zijn wij blij als de captain zegt dat we de landing gaan inzetten.

Nadat we de koffer hebben opgehaald lopen we naar buiten. POEF, alsof je de sauna inloopt. Het is warm met een hoge luchtvochtigheid maar het voelt heerlijk. Ik heb ook hier een shuttle busje geregeld die ons naar ons appartement brengt voor nog geen 2 tientjes. Het appartement is gelegen aan de het begin van Waikiki Beach en wij logeren op de twaalfde verdieping. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op het strand en de zonsondergang. Het is al 17:00 uur als we de koffers binnen zetten en omdat het hier al om 18:00 uur donker is lopen we eerst naar de supermarkt en bekijken ook gelijk even waar we morgenochtend om 06:00 uur worden opgehaald voor een halve dag excursie naar Pearl Harbor.

We zijn net op tijd binnen om de zonsondergang te zien en dat is inderdaad geweldig. De rest van de avond doen we niet zo veel behalve de eerste 2 wasjes wegdraaien en een pantoasti in elkaar flansen. We eten lekker op het balkon en genieten.

1. Bak Ria:
    2 november 2018
    Ik heb weer genoten van jullie avondtuur wat is het mooi daar dank je wel gr
  2. Richard.:
    3 november 2018
    Oren suizen vast nog van geluid in de kist:-) je moet maar zo denken (moeilijk denkbaar wellicht) er zijn ergere dingen in het leven:-) Geniet van van de sauna:-)
  3. Karin Tieman:
    geniet vooral!
  4. Floris:
    3 november 2018
    Mooi verhaal weer, en ook prachtige foto's! Jammer dat jullie vlucht verpest werd door een zooitje K**koters
  5. Jos:
    4 november 2018
    Het belangrijkste blijft dat je de dingen doet die je van plan was. En .... genieten 👍😁
  6. Jeanette:
    24 december 2018
    Beetje laat maar eindelijk tijd om eens verder je verhalen te lezen. Wat een gave foto, die van San Fransico. Maar ook jullie uitzicht vanuit bed, supermooi.