Dag 5, San Francisco

31 oktober 2018 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Nog even genieten....

Na weer heerlijk wakker geworden te zijn met koffie op bed en een fantastische douche gaan we nu echt even genieten van het ontbijt. Gisteren moesten we opschieten. Sheila, de eigenaresse van deze B&B maakt er heel veel werk van. Als we beneden in de keuken komen zijn er ook al 3 andere gasten aan het eten. Zo leuk om mensen uit andere landen te ontmoeten in een ongedwongen sfeer. Net als wij opstaan komt er een ander stel aan wat later Nederlanders blijken te zijn. Sheila klopt op onze kamerdeur om dit aan ons te vertellen en zegt dat we even gedag moeten zeggen. Voor we gaan lopen doen we dit dan maar even. Het is een wat ouder stel uit Klazinaveen wiens twee zonen hier wonen. Morgen gaan ze weer naar huis. We wisselen wat goede ideeen uit en gaan op pad.

We nemen weer bus 49 en stappen dit keer uit bij Lombard Street. We willen onze verkenningstocht beginnen bij de beroemdste straat van SF.  We lopen zonder het te weten de verkeerde kant op en pas na 4 km komen we erachter. K** weer 4 km terug. We nemen de straat ernaast en daar is een invasie van de kleine kinderen die verkleed de winkels afgaan voor Tricks en Treats. Het is tenslotte Halloween.....

Het is vandaag echt warm dus dat wordt afzien met die heuvels. Uiteindelijk vinden we de mooie kronkelstraat vol met hortensia's in lombard Street. Je kan hem alleen niet zo mooi op de foto zetten als je graag zou willen. We lopen door richting China Town. Nog meer steile straten, mijn arme heup. Ik heb een ontsteking in de linkerheup dus dat is best lastig. Wat een rommelig zooitje is het in China Town en het stinkt er naar vis. Na een paar straten gezien te hebben houden wij het hier voor gezien. We gaan met het trammetje naar beneden. Het is de Powell - Hyde lijn, kosten $7,- pp. Niet goedkoop maar wel leuk om te doen. Eenmaal beneden in Hyde Street lopen we nog één keer naar Pier 39, drinken daar in het zonnetje een biertje en nemen afscheid van de Bay Area. Onderweg halen we nog wat broodjes met beleg voor vanavond en pakken de bus weer terug. Er staat ons nog een Halloween avond te wachten.

Het is hier tegen 19:00 uur al donker dus tijd om naar buiten te gaan. Overal zie je huizen gehuld in spinnenwebben, deuren behangen met skeletten en verlichte pompoenen in de tuin. Als we de straat uitlopen zien we een stroom van ouders met hun kinderen die naar een straat verder lopen. Deze is speciaal voor Halloween afgesloten zodat de kinderen daar hun snoepjes kunnen halen. Niet alleen de kinderen zijn verkleed, ook de ouders lopen in de meest uiteenlopende kostuums. Mensen maken er echt een feest van. Zo leuk om mee te lopen. Na een uurtje houden we het voor gezien en gaan terug. Morgen nemen we echt afscheid van SF en vliegen om 13:00 uur naar Ohau. Ons eerste appartement bevindt zich op Waikiki Beach waar we drie nachtjes zullen verblijven. We zijn er klaar voor.