Dag 1, Enniskerry Ierland

4 juni 2022 - Schiphol, Nederland

Wat heerlijk dat ik weer mag bloggen en dat jullie ons volgen.

Na een voorbereiding van 2 jaar 😜, vanwege Corona gaan we dan eindelijk naar Ierland. Ik heb een mooie route uitgestippeld die we in negen dagen gaan rijden met de nodige uitstapjes. De koffer is ingepakt met van alles en nog wat en het huis is aan kant dus wij zijn er klaar voor.

Beetje onrustig geslapen maar toch voor de wekker wakker. Het is 05:00 uur in de morgen en ik hoor Frank gisterenavond nog zeggen; "eerste vakantiedag en dan gelijk zo vroeg op!". Het is voor een goed doel toch? Koffie gedronken, broodjes gesmeerd en hup naar Schiphol. Selina geeft ons een slinger naar het vliegveld en 06:45 uur staan we in de eerste wachtrij om de koffer weg te brengen. We hebben al online ingecheckt en met alleen handbagage op vakantie gaan was geen optie. Na een half uur zijn we die grote koffer kwijt. Op naar de tweede rij, de Security check. Wow, het lijkt de Efteling wel. 7 hele lange rijen heen en weer. Wij zijn gelukkig vroeg, hoe zal het vanmiddag zijn? Na een uur heen en weer lopen hebben we ook deze poppenkast gehad. Rij drie, de douane, daar valt het gelukkig mee. Nog even wat winkeltjes bezocht voor we naar de gate gaan.

Het is 09:00 uur als we via een tekstbericht vernemen dat onze vlucht van 10:00 uur is geannuleerd. Wat nu weer!!!! Frank is gelijk naar de balie gegaan en inderdaad: de vlucht is geannuleerd. Omdat we er als de kippen bij waren kon die aardige stewardess ons op de eerstvolgende vlucht van 11:55 uur zetten. Echt één van de laatste plekjes want deze kist zat ook al zo goed als vol. Gelijk het autoverhuur in Dublin gebeld en die vertelde dat ze de auto maar twee uur na de afgesproken tijd kunnen vasthouden. Waarom!!!!! We hebben deze auto toch gereserveerd en we komen toch gewoon, zij het wat later. Het wordt nog erger. Na een uurtje hangen bij de gate verschijnt er, in rode letters, op het bord dat we een uur vertraging zullen hebben. Toch nog maar een keer het autoverhuur bedrijf gebeld dat we echt komen maar dat het weer later wordt. Ik hou mijn hart vast. 🥺

Dan is het tijd om te boarden. We zitten allemaal braaf om 13:00 uur in de gordels maar er zit geen beweging in onze Embraer 190. 13:30 uur, eindelijk spreekt de captain: "sorry, er is niemand die ons vliegtuig kan trekken. Voor nu kunnen we niets anders dan daarop wachten". Wat kan er nog meer mis gaan vandaag? Nou, nu we het daar toch over hebben..... Frank heeft vanmorgen de verkeerde schoenen aangetrokken waardoor zijn wandelschoenen nog keurig in de schoenenkast staan. Deze hebben we echt nodig in Ierland dus mogen we straks ook nog even winkelen. Door al deze dingen vandaag moeten we ons schema aanpassen. Het is niet anders. 14:05 uur, er zit eindelijk beweging in. We rijden naar de Polderbaan en een kwartier later zijn we airborne. Let the holiday begin....

Boven Dublin nog wat rondgecirkeld voordat we konden landen. Onze koffer kwam als eerste op de band dus snel dat autoverhuur bedrijf gebeld. "Sorry, your car had been canceled"😡😡😡 Kun je je voorstellen dat ik die vent door de telefoon had willen trekken.  Ik kan het woord sorry vandaag niet meer horen. Uitgelegd dat we twee keer gebeld hadden en dat ze ervan af wisten. Hij heeft toen wel de shuttle bus gestuurd. We komen aan bij een aftanse keet wat Easyrent heet en melden ons aan een net zo'n afthanse balie. Er zitten twee mannen achter de balie, een oudere man en een jongere. Nadat hij onze gegevens had bekeken konden we wel een handgeschakelde auto krijgen, we hadden een automaat geboekt. Dat doen we natuurlijk. De kosten zouden hetzelfde blijven wat wij prima vinden en alsof we nog niet genoeg ellende hadden gehad weigerde ook nog eens onze creditcard. "Sorry" zei die man na drie pogingen. " u kunt ook met uw bankpas betalen maar dan komt kost het wel bijna €300,- extra". Ze konden namelijk nu geen borg vastleggen. Moe als we zijn en geen zin meer hebben in gedoe besloten we dat maar te doen. Pinpas erin, pincode getoetst, declined....... 😬 Nog een keer...... declined..... what the f..k. Ik kan wel janken. We lijken wel een stel arme sloebers of criminelen die geen geld hebben. Mijn pas dan maar. Ook die weigerde dienst. Dan vertelt die vent dat ook al is dit Europa de bankpas wel op 'wereld' gezet moet worden. Met mijn pas lukt het uiteindelijk wel en kunnen we om 16:30 uur eindelijk aan onze vakantie beginnen. Nou ja, eerst nog even op schoenenjacht. Via Google een outdoor winkel gevonden op 10 minuten van de Airport en gelukkig snel geslaagd. Bij de plaatselijk supermarkt wat flesjes wijn gescoord en daarna doorgereden naar onze eerste bestemming, Summerhill house in Enniskerry. We kijken wel of de Powercourd waterval morgen nog in het schema past. Vandaag helaas niet meer gelukt.

De kamer is klein en bloedheet. Er zit een schuifpui in waarvan de deur met geen mogelijkheid open gaat. Dit is duidelijk niet onze dag. 🙈 na drie keer naar de receptie te zijn gelopen horen we dat de onderhoudsmonteur het vandaag niet meer gaat fixen. En ja daar kwam dat woord weer. "Sorry mevrouw, maar de kamer naast u is ook vrij misschien wil u die. Hij is kleiner maar daar kan wel de schuifpui open". En dan ineens hebben we twee kamers. 🤣🤣 op onze trap zijn dit de enige twee kamers dus dat is mooi. En dan het uitzicht van die kamer. Dit maakt een hoop goed en na een hapje hier in het hotel genieten we nu van een Irish Coffee op ons balkon. (Ps: floris, we hebben hier twee wijnglazen gekocht en die hebben een duo baan. 😉)

Morgen gaan we echt verslag doen van Ierland.

1. Monika Geutjes:
    4 juni 2022
    😳😳😳😭😭😭😭🤬🤬🤬💋💋💋🥱
  2. Marjolijn:
    5 juni 2022
    Ooh gelukkig maakt de Irish coffee een hoop goed! Ik zou ook maar gelijk die flessen wijn open trekken. Dubbel en dwars verdiend!🍷🍷🍷🍷
  3. Floris:
    5 juni 2022
    Wat een avontuur weer zeg! Fijn dat jullie uiteindelijk toch daar zijn gearriveerd en een auto hebben kunnen bemachtigen! Daar mag je wel een borrel op drinken! En ook al drink je Irish coffee uit een wijnglas, dat boeit in jullie geval nu ff niks! Bedankt voor je verslag en op naar de volgende…gr Floris & Paulien
  4. Karin:
    5 juni 2022
    Godsamme, wat een start van de vakantie!! Nu kan de rest alleen nog maar meevallen zeggen we dan maar.
    Ik hoop dat de nieuwe wandelschoenen van Frank geen blaren gaan opleveren...
    Na dit shit begin wens ik jullie vanaf nu een voorspoedige vakantie 😘
  5. Jeanette:
    5 juni 2022
    Jeetje, wat een begin zeg. Ik hoop dat rest van de vakantie alles goed maakt. Het uitzicht is alvast een goed begin. Veel plezier.
  6. Linda:
    5 juni 2022
    Tjee, dat was even doorzetten maar het is gelukt. Het uitzicht prachtig en nu genieten van het mooie land. Ik vertrek morgen naar Frankrijk. Hoop ook op een fijne vakantie. Ik lees je reisverslagen met plezier.