Dag 1, Hello followers, let the vacation begin

4 april 2024 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Wat een vreemde manier op op vakantie te gaan. Ons nieuwe huis voelt nog aan alsof je op vakantie bent en daar staan je koffers klaar om op vakantie te gaan!  🤭

Voor het eerst ook een beetje onvoorbereid.  Gelukkig zijn we wel het type dat heeeeel ver van te voren de boot, de hotels en wat excursies had geboekt. Vorige maand de Esta (visum) geregeld en de rest zien we wel.

Om  08:00 uur trekken we de deur dicht en gaat ons cadeautje beginnen. 21 mei 1999 gaven wij elkaar het ja-woord en dat is nu dus bijna 25 jaar geleden.  Deze reis past daar wel bij, toch? We brengen nog wat laatste vuil en karton weg want in West-Graftdijk werkt het allemaal net een beetje anders dan in Hoofddorp voordat we naar Selina en Siem gaan. Zij brengen ons gezellig naar Schiphol. Na nog wat laatste knuffels met die "grote" kleine man lopen we een relatief rustige vertrekhal in. We geven onze koffer en dan is het wachten of we meekomen. We vliegen I.P.B. oftewel indien plaats beschikbaar.  Er gaan drie KLM vliegtuigen naar New York vandaag,  allemaal in de middag en op allen is nog plek.  Na een frappuccino en  uren voor het raam gezeten te hebben krijgen we te horen dat we mee kunnen en ook nog voorin. Wie wil zijn huwelijksreis nou niet in de business class beginnen. 13:45 uur vertrekken we.

We vliegen met een Dreamliner en zitten op rij 8 in het midden. De stoelverdeling hier is 1-2-1. Het is zo ontworpen dat iedereen privacy heeft. Zit je in het midden dan kan er een schot dicht, daar is over nagedacht. De vlucht duurt 7 uur wat zo om is. Filmpje kijken, goed eten met echt bestek en een dutje waarbij je languit kan gaan zorgen daar voor.

De captain riep al om dat het koud en regenachtig in New York zou zijn.  Nou, dat was een understatement . Als we als eerste de kist uitlopen ziet alles er nog rustig uit maar dan loop je na een lange gang de hoek om en krijg je schrik van de leven of moet ik zeggen van elke vakantieganger. Deze mega ruimte is één en al zigzag baantjes. De Efteling is hier iets bij!!!! Wij moeten starten bij de letter E wat bedoeld is voor niet Amerikanen of Canadezen. Honderden mensen lopen hier hun rondjes waarbij een bord je doodleuk vertelt dat dit wel meer dan een uur duurt. Het is er vreselijk warm en benauwd. En dan sta je voor het hokje van de Customs and Border Protections waar een chagrijnige man je amper aankijkt. Ik vraag mij wel eens af of die mensen daarop getraind worden. Er kan geen lachje af. Gelukkig ging dit wel vlot, onze papieren waren in orde.

Het komt met bakken naar beneden en daar komt nog een harde gure wind bij.  Niet bepaald het weer waar je op zit te wachten. 🌧  Na een telefoontje naar het Five Towns Inn hotel worden we opgehaald. Het is een simpel vliegveld hotel waar ze alleen ontbijt serveren. Het is ondertussen al 18;30 uur als we kamer 227 binnengaan (24:30 uur Nederlandse tijd). We gaan lekker douchen, drinken een kop thee met een koekje, kijk een journaal terug en dan vallen om 21:00 uur toch echt de luiken dicht. Morgen vliegen we door naar Fort Lauderdale.

1. Paulien Hoge:
    4 april 2024
    De kop is eraf!! Veel plezier!
  2. Monika Geutjes:
    4 april 2024
    Fijne vakantie lekker genieten en wat gaat de tijd toch snel al bijna 25 jaar wat was het feest toch mooi jij zag er zo mooi uit Frank zag er ook goed uit ik kijk uit naar jullie verhalen tot gouw
  3. Linda:
    4 april 2024
    Wat kan je het toch leuk beschrijven. Het eten ziet er ook best lekker uit. Goede reis en geniet ervan.
  4. Floris:
    4 april 2024
    Ik kan me jullie trouwdag nog zo herinneren, inclusief de peper en zout stellen, hahaha.
    Veel plezier met de vakantie!
  5. Christa:
    Wat een mooie plek in het vliegtuig. Top geregeld 👍🏼👍🏼
  6. Jan:
    4 april 2024
    Fijne vakantie. Geniet maar lekker. Verheug me al weer op je mooie verhalen.

Gr. Jan
  7. Cenda:
    4 april 2024
    Jaaaaa, we gaan beginnen !!!
    Veel plezier saam xx
  8. Mary Zwanenburg: