Dag 2, op naar Fort Lauderdale

5 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

04:15 uur; ik ben er klaar mee. Niet zo gek als je vroeg naar bed gaat, het tijdverschil 6 uur is en op een veel te zacht matras ligt. Mijn ruggengraat is iets uit zijn vorm. Frank ligt nog heerlijk te knorren  als  ik zachtjes verder ga met mijn blog.  Koffie op bed om 5 zodat we om 06:00 uur kunnen ontbijten. Nou ja, ontbijt..... het is weer typisch Amerikaans. Koffie,  thee, muffins, bagels,  jam en  pindakaas.  Daarnaast nog twee soorten cereals met melk en wat bananen. Thats it!!! We maken er het beste van en nemen een muffin en een banaan mee voor onderweg. Om 08:00 uur zitten we dan ook weer gepakt en gezakt in het shuttle busje op weg naar JFK airport. Wij worden afgezet bij terminal 5, dé terminal van Jetblue . Het is niet druk en na een korte zigzag route zijn we in no time door de security.  Het wachten kan beginnen......

We zouden om 11:00 uur vertrekken maar dat werd een uur later en een andere gate. 200 man schuift tegelijk door naar een andere ruimte. We weten niet wat we meemaken als we om 11:45 uur eindelijk aan boord mogen. Het verloopt zo chaotisch.  Wat begrijp je niet als de regels zeggen één klein koffertje van een bepaalde afmeting en één persoonlijk item dat onder je stoel voor je past. Ze hebben nog net hun grote koffer niet mee maar het scheelt weinig. De bagage bakken zitten dan ook snel vol waardoor veel koffertjes toch het ruim in moeten. Door dit hele tafereel hebben we nog een uur extra vertraging. Uiteindelijk vliegen we 13:00 uur weg van New York en laten het koude weer achter ons. Het was trouwens maar goed dat we wat eten mee hadden. Een zakje pinda's bijvoorbeeld kost hier op het vliegveld $11,- 🫣 en een simpel broodje $18,-  wat je in je holle kies stopt. Het gaat nergens over.

Na een kleine 3 uur landen we in Fort Lauderdale. Omdat het een binnenlandse vlucht is loop je zo , nadat we onze koffer hebben gehaald, naar buiten.  De zon schijnt en er valt een warme deken over ons heen. HEERLIJK!. De taxi brengt ons voor $18,- naar Hotel Oasis. Een kleinschalig complex iets buiten het centrum. We worden vriendelijk onthaald en de klusjesman brengt ons naar onze "cabana".  Een ruime kamer  aan een leuke binnentuin.

Ondertussen is het alweer 17:30 uur als we de buurt een beetje verkennen en wat te drinken gaan halen. Er hangen 4 helikopters stil in de lucht wat een enorm lawaai maakt. Er is vast iets ernstigs gebeurd. Rustig in de tuin zitten is er dan ook niet bij. We delen deze tuin met een hele berg hagedisjes die vrolijk rond dartelen of heerlijk in de zon liggen op te warmen. Sommigen lijken wel baby krokodillen.

We gaan eten bij de Italiaan aan de overkant, tip van de klusjesman. De temperatuur is nog zalig en daarom besluiten we buiten te gaan eten. Op één ander stel na zit iedereen binnen. Ze houden hier zeker niet van buiten? Nou wij wel hoor. We lijken wel koeien die voor het eerst naar buiten mogen na de winter op stal gestaan te hebben, zo fijn voelt deze temperatuur en de zon.

De portemonnee is iets minder blij. Voorgerecht en dessert gedeeld, beide als hoofdgerecht een mignon filet en een flesje wijn.  Hou je vast......€180,- 😵‍💫 Dan ga je afrekenen en moet je de tip los afrekenen. Zonder rode wangen zei ze rustig: "wilt u 20 of 25% fooi geven ". Ehhh sorry, dat is nogal wat. Ik heb met een stalen gezicht $10,- toegevoegd. Ik hou niet van %. Wat doe je anders als mij een pizza van $20,- serveert of een duur stukje vlees? Het eten was echt super lekker hoor, daar valt weinig over te zeggen. Laten we dit maar onze bonte avond noemen. Morgen droog brood. 🤣🤣🤣. We breien een eind aan deze dag en gaan lekker uitbuiken op bed en kijken wat tv. Morgen gaan we het centrum van Fort Lauderdale in en naar het strand.

1. Monika Geutjes:
    5 april 2024
    Oke je bent nu in een luxe landje qua eten,drinken etc...maar goed dan kun je er ook lekker lang van "genieten"😱😉🍷🍺💰💰💰💰😘wordt vervolgd!!,👋👋💋❤️
  2. Floris:
    5 april 2024
    Wat een prijzen, zo herinner ik me dat niet. Wel de vreselijke ontbijtjes.
    Gauw op het schip, dat zal vast beter bevallen.

Jouw reactie