Dag 3: Fort Lauderdale

6 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Weer vroeg wakker. Ik moet altijd zo wennen. Zachtjes naast mijn slapende huspup blog ik er weer lekker op los. Normaal doe ik dat in de middag maar kan, zeker aan het eind van de dag, mijn concentratie niet meer vasthouden. Dingen die ik echt niet wil vergeten schrijf ik in steekwoorden op. Whiplash is een raar fenomeen.

Oké terug naar onze laatste dag in Fort Lauderdale. Omdat we hier naar zo kort zijn en op de boot verder niets nodig hebben hadden we besloten geen boodschappen in huis te halen. We gaan lekker ontbijten bij Ihop. Een grote Amerikaase keten die 24 uur open is en bekend staat om haar pancakes en ei producten. We zijn vaker bij Ihop geweest en het is altijd goed. Zo ook vandaag. Na koffie op bed en het ochtendritueel gaan we die kant op. Voor ruim 3 tientjes kunnen wij er weer tegenaan.

We nemen vandaag de benenwagen. De lucht is helderblauw en de temperatuur loopt al lekker op. Goed smeren vandaag want we geven nogal licht vergeleken met al die mooi bruin gebakken mensen hier. Het is een aardige tippel van zo'n 6 km naar Olas Beach. Dat lijkt niet veel maar bij 28 graden en vol in de zon wordt dat toch anders. Lopen we ook nog verkeerd waardoor we terug moesten dat kan hier niet anders. Fort Lauderdale is hét Venetië van Amerika. Er lopen hier heel veel kanalen waaraan peperdure grote huizen en soms zelfs nog grotere boten liggen. Veel straten lopen hierdoor dood. Water voert hier de boventoon. We kijken onze ogen uit. Het is wel er leuk om doorheen te lopen hoor. Aangekomen bij Las Olas Beach trekken we de schoenen uit en lopen verder door de branding. De zee is vrij koud maar zo mooi helder. Tijd voor een koude versnapering. We schuiven een terras op. Wat ons hier wel opvalt is dat ze overal kneiterhard de muziek hebben aanstaan. Een goed gesprek voeren met je vrienden kun je wel vergeten langs deze boulevard. We lopen via een andere route terug en pakken ook nog een stukje van de riverwalk mee. Dit 1.8 km lange pad langs de Tarpon river is zo leuk. Nog meer mooie huizen en grote jachten. Hij kronkelt zich werkelijk door de stad. We zouden meer tijd moeten hebben maar de voetjes beginnen moe te worden dus verlaten we de riverwalk en lopen door richting ons huisje. Nog even wat gedronken in de schaduw voordat we de boel weer reorganiseren. We hebben speciale kofferlabels gekregen van Holland Amerika Line (HAL) en die doen we alvast om de handvatten. Hoe dat morgen allemaal in zijn werk gaat: geen idee.

Ik had graag een broodje bij Subway willen halen maar die zit helaas niet in onze buurt, het wordt een hamburger bij de Ihop. Ook niets mis mee voor een keer. We gaan wel binnen zitten want ik ben gisteren helemaal lek gestoken. De achterkant van mijn armen lijkt wel een dambord. 🫤 Bij de Walgreens hebben we Deet van 98% gescoord want dit zullen we wel vaker nodig hebben en nu zijn we "gewapend" tegen die hele kleine etterbakjes.  We zijn er klaar voor. Morgen gaat er een droom in vervulling en valt er weer iets van mijn bucketlist af.

1. Monika Geutjes:
    6 april 2024
    Wat fijn dat jullie het nar jullie zin hebben daar! Nou blijf genieten en niks moet hè Anita...alles heeft zijn tijd nodig...dikke kus van ons beiden!!💋❤️👋👋
  2. Linda:
    7 april 2024
    Ziet er mooi uit. En het zal fijn zijn als jullie op de boot zitten. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes,

Jouw reactie