Dag 4: tijd om aan boord te gaan

7 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Bij het opstaan laten de schenen even weten dat gisteren toch wel een aardige tippel is geweest. We zijn eigenlijk al zo goed als gepakt als we om 08:00 uur richting de Ihop lopen voor een ontbijt. Het is weer prachtig weer en de zon schijnt  volop. Een goede dag voor een rustige afvaart. Half 11 staat de taxi voor de deur die ons in 15 minuten naar de Port Everglades brengt. Bij aankomt moet iedereen, ook de taxichauffeur, zijn ID laten zien dan pas mag er doorgereden worden naar de boot. Wij worden afgezet bij Port 19 waar de New Amsterdam al ligt te wachten. Ernaast ligt de Eurodam die ook vandaag zal vertrekken voor zijn eigen route. We geven snel onze koffers af en het moet snel. Sta je even te kijken of wat dan ook wordt er gelijk gefloten dat je door moet. Eerst even door de security, waar het nog lekker rustig is voor we plaatsnemen in een grote wachtruimte met een bordje in ons hand waarop staat "groep 7".  Wij dachten vroeg te zijn maar er zitten al honderden mensen. Zonder oneerbiedig te zijn voornamelijk gepensioneerde. Niet veel rollators maar over de stokken kun je niet heen kijken.  🤭

Één voor één worden de groepen opgeroepen om aan boord te gaan en geloof het of niet, de meeste die hier werken zijn ook bejaard. Ze lopen nog met niet met een stok maar wel krom en langzaam. O ja, er zat er wel één op een soort van scootmobiel. Dan heb ik het over de mensen aan wal. Aan boord is een ander verhaal: daar werken voornamelijk jonge tot middelbare mensen van alle nationaliteiten met een beetje meer Aziaten. Wij zitten op dek 6 in hut 6165. Het ziet eruit zoals je ook verwacht. Niet groot maar wel groot genoeg. Een kleine badkamer en deze hut heeft een balkon. De koffers zijn er nog niet dus besluiten we alvast een rondje te lopen en de bar op te zoeken. Ik weet niet of iemand Speed 2 heeft gezien maar ik krijg bij het horen van de muziek, het zien van het zwembad en de vrolijke mensen het Speed 2 gevoel. Je wilt al dansend het dek over. Ik hou mij in. Na een drankje horen we over de boxen iemand zeggen dat we de security check moeten doen. Iedereen die dat nog niet gedaan heeft wordt verzocht naar dek 3 te gaan waar ze je pasjes piepen en daarna naar je hut moet om de safety video te kijken. Als niet iedereen dat doet vertrekt de boot niet. Nou, dat hebben we natuurlijk gelijk gedaan. Op de kamer staan wel onze twee kleine koffertjes maar die grote is nog niet gearriveerd. Nog even geduld dus.

We gaan boven op dek 9 wachten tot de boot vertekt. Er worden wat crew members voorgesteld die vervolgens wat dansjes doen waaronder de Macarena en YMCA in de hoop dat meerdere mensen meedoen. Dat zijn er maar een paar die geen stok hebben. 🙈 Stipt  16:00 uur zijn we los en kiezen het ruime sop. Het is nu een gaan van cruiseschepen. We kletsen nog even met een stel uit Vancouver die deze trip voor de tweede keer doet maar nu andersom. Zij reizen nu dus naar huis.

Als we naar de hut gaan om te douchen en klaar te maken voor het diner is onze grote koffer er nog steeds niet. Via de service desk wordt ik naar dek A gestuurd waar blijkt dat hij nog niet naar boven mocht omdat er een mes in zou zitten. Dat klopt, er zit een klein Zwitsers zakmes in. Ik laat deze zien en mocht vervolgens de koffer meenemen. Snel alles uitgepakt en een plekje gegeven, daarna gedoucht en naar dek 3 gegaan voor het diner. Hier heb je 2 lichtingen. Wij hebben gekozen voor de 2e van 19:30 uur en een tafel voor 8 personen. We zijn met z'n 6en. Een net gepensioneerd stel en een moeder met haar 40 jarige zoon. Beide uit Victoria, Canada. Het is gezellig en het a la carte menu is gevarieerd en erg lekker. Na het eten nemen we een kijkje in het casino,  bij de Rolling Stone bar waar een life band speelt en nog ergens anders waar twee vrouwen piano spelen.

We houden het voor gezien en trekken ons terug. Wat wel een beetje jammer is, althans voor ons, is dat je niet mag/kan streamen. Je hebt wel wifi maar kan geen Ziggo kijken of je eigen radio zender luisteren. Iets wat wij heel fijn vinden. We vinden wel wat anders om te doen. 😜 Morgen is een zee dag, dat wordt lui doen.......

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    7 april 2024
    Was net klaar met dag 3 lezen. Rolt dag 4 binnen. Meteen even doorlezen. Het klinkt allemaal erg leuk. Ff lekker uitrusten nu. Veel plezier!
  2. Floris:
    7 april 2024
    Wow, nu gaat het echt beginnen!!!
    Even de tijd om te ontspannen. Hoe is het weer?
  3. Floris:
    7 april 2024
    Ff tijd om lekker te relaxen! Geniet ervan!
  4. Monika Geutjes:
    7 april 2024
    heerlijk ontspannen zo dus!! fijne Tijd samen en hopelijk komen al jullie wensen uit met de prachtige Reis van jullie saampjes!xxx
  5. Yvonne:
    Hele fijne vakantie! Veel plezier