Dag 36, 21--01-17 - Amsterdam

21 januari 2017 - Amsterdam, Nederland

Last but not least.

Naar bed gegaan met de wetenschap dat morgen die lange, lange terugreis eraan zit te komen en dat deze langgekoesterde vakantie erop zit. Helaas is Caston van de Postcodeloterij onze deur voorbij gegaan dus roept dinsdag de plicht weer. Nog een laatste onbijt in het zonnetje op het terras van het hotel en dan moeten we toch echt gaan. De koffers, die we nu niet meer hoeven te wegen omdat ze 30 kilo mogen wegen trekken we nog een laatste keer achter ons aan. Ook Cairns heeft niet zo'n groot vliegveld en kun je op je gemak door de douane heen. Frank wordt nog even getest op explosieven d.m.v. een striptest, drinken we nog een bakkie koffie en vervolgens stappen we aan boord van de Silkair. Het is een Boeing 737-800 zonder tv's. Balen, want deze vlucht duurt 6 uur en wat moet je doen al die tijd. Er blijkt Wifi aan boord te zijn speciaal voor hun audio sysyeem. Er daar zitten Frank en ik dan op rij 24 met ieder 1 oortje in The Expendebles te kijken op de tablet. Best romantisch samen vastgeketend aan een tablet. Daaromheen eten we wat en voor je het weet sta je in Singapore.

Helaas voor ons is de free tour fully booked dus dat wordt hangen op het vliegveld. Het is een mega groot vliegveld dus zijn we eerst een rondje langs de tax free shops gaan lopen. Aan de prijzen te zien niet goedkoop dus daar lopen we snel doorheen. Dan maar een biertje drinken in het sportcafe. Ziet er heel gezellig uit dus wij schuiven aan bij de bar. Zo, da's even schrikken: 2 bier van 400 ml voor 26 euro, dronken zullen we hier niet worden. Wat gaan we verder nog doen? Er zijn ondertussen 2 uur verstreken, nog 6 uur te gaan. Ik heb de wifi op mijn telefoon aan de praat gekregen dus hup naar mijn beste vriend: Google. Hier op Changi Airport hebben ze ook een lounge waar je 5 uur kunt zitten voor 37 euro inclusief eten en drinken en waar je kunt douchen. Je krijgt 2 alcohol comsupties per persoon, ook wel logisch voor dat geld en natuurlijk dat mensen niet dronken het vliegtuig in stappen. All inclusive heeft toch altijd een raar/naar effect op mensen. De lounge zit in T3, waarvandaan we ook zullen vertrekken en op dit moment verblijven wij nog in T2. Om van de ene terminal naar de ander te komen moet je met de Skytrain. Zo gezegd, zo gedaan en in no time zijn we over. In de Ambassador Transit Lounge is het heerlijk rustig. We gaan bij het raam zitten en ook al is het slecht weer hier, we zien ze wel landen. Ook op het eten is niets aan te merken; het is een buffetje met kip, rijst, salade, patat en ga zo maar door. Na 4 uur hangen hebben we het wel gezien en gaan een stukje lopen. Er is hier ook een vlindertuin; we gaan er wel even in ook al zien we niet veel, het is namelijk al donker. Voor de allerlaatste keer door de controle; het blijft toch een gedoe iedere keer, laptop, vloeistoffen en telefoons eruit. ''mw. uw vest moet uit'', piep zegt het apparaat, fouilleren en dan ook nog je tas strippen op explosieven. Ach, hebben we in ieder geval nog iets opwindends vandaag. Weer wachten...... We boarden gelukkig op tijd, dat kan ook anders. Tegenover ons zitten mensen te wachten die naar Londen vliegen. En dan klinkt de stem van de omroepster: ''Sorry for de delay but the flight to Londen has a delay until 7am in de morning''. Nou, daar moet je toch even niet aan denken. Nu begint voor ons het echte wachten. Deze vlucht duurt 14 uur. Eerst even een filmpje (Finding Dory), dan avondeten, wat overigens precies dezelfde maaltijd was als vanmiddag bij Silkair, en dan tukkelen. Zo jaloers op al die mensen die dat kunnen. Na een uurtje zit ik al weer rechtop en hoor Frank zachtjes naast mij snurken. Nou, dan nog maar een filmpje en nog 1 en nog 1. In totaal 5 films gezien en hooguit 2 uurtjes geslapen. Eindelijk zijn we weer op Nederlandse bodem. En koud dat het aanvoelt maar ook dat zal wel weer wennen. Morgen allebei nog 1 dagje vrij om bij te komen voordat we weer aan de bak. Nieuw-Zeeland en Australie zijn landen die het zeker waard zijn zo'n lange reis maar het blijft vermoeiend.

Frank en ik hopen dat jullie van onze reisverhalen genoten hebben en willen jullie heel erg bedanken voor de leuke berichten zowel hier op Reislogger als op Facebook. Hoop jullie een volgende vakantie weer mee te nemen.

1. Floris:
    22 januari 2017
    Ik hoop dat jullie ons inderdaad de volgende vakantie meenemen hihi! Dank voor de mooie verhalen en foto's; het was net alsof we er weer zelf bij waren!
  2. Yvonne Soolsma:
    22 januari 2017
    Je boeiende reisverhalen zal ik missen. Maar welkom hier in t nu koude Holland. Kom maar lekker bij en tot jullie volgende reis.
  3. Frank:
    22 januari 2017
    Oke Floris en Paulien voor jullie maken we een uitzondering. Jullie mogen onze koffers dragen de aankomende vakantie. Hihi.
  4. Frank:
    22 januari 2017
    Hoi Yvonne. Zo ontzettend leuk dat jij onze verhalen leest. Ik hoop dat het jouw net zo goed vergaan is als mij. Heb het erg naar mijn zin in het Spaarne Gasthuis.
  5. Martine van Wijngaarden:
    22 januari 2017
    Kan niet wachten tot jullie weer gaan, heerlijk die zonnige foto's in ons koude kikkerlandje! Ik zeg: welkom thuis!
  6. Marjo:
    22 januari 2017
    Katterig hè weer terugkomen hier, maar het was ontzettend leuk jullie te volgen!!!
  7. Jos:
    22 januari 2017
    Jammer vd vertraging, maar het was een fantastische reis! En thuis nagenieten van alle foto's en video's!
  8. Yvonne:
    22 januari 2017
    Welkom thuis Anita! Rustig aan, ik heb genoten van jullie belevenissen maar wel blij dat jullie heelhuids, gezond en MET bagage, thuis zijn gekomen. Geniet van het oerhollandse weer! Liefs van mij
  9. Ineke van de Linde:
    23 januari 2017
    Lieve Anita. Ik heb genoten van al je verhalen en ben op die manier met je meegereisd. Ik vind het echter ook weer heerlijk je als collega weer aan de balie terug te zien!