Weekendje Lissabon

4 maart 2017 - Amsterdam, Nederland

Daar zijn we weer

Ditmaal geen lange vakantie of ver weg bestemming maar een stedentrip naar Lissabon. Omdat iedereen die er geweest is zegt dat het de moeite waard is willen we jullie toch deelgenoot maken van dit weekendje weg. En je weet het, heb je er geen zin meer in kun je jezelf van de mailinglijst afhalen door je af te melden maar natuurlijk hopen wij dat jullie dat niet doen.

Met de TAP zijn we heen gevlogen en zowaar keurig op tijd de lucht in. Al snel werd er een broodje ham/kaas en wat te drinken geserveerd. Dat drinken kwam goed van pas want dat broodje was zo droog als gort. Gelukkig is het een korte vlucht. Na 2 uur en 45 minuten zetten we om 20.45 uur het landingsgestel aan de grond. Nu klinkt het net alsof ik zelf die Airbus A-320 heb gevlogen, hihi. Het is hier 1 uur vroeger dan in Nederland dus hebben we nog lekker een stukje avond. Nadat we geland zijn halen we eerst onze Lisboa kaarten op, deze had ik al online besteld. Je hebt dan korting op vele attrakties, musea, restaurants en gratis openbaar vervoer; of we het eruit halen horen jullie aan het eind van dit weekend wel. Vanaf het vliegveld nemen we de rode lijn van de metro tot aan Alameda waar we overstappen op de groene lijn. Na 5 haltes stappen we uit bij Rossio en vandaaruit is het nog 3 minuten lopen naar Hotel Santa Justa waar we 3 nachtjes zullen verblijven. Bij elkaar nog geen half uur. Natuurlijk liepen we eerst de verkeerde kant op maar ach het is droog, wat zeker niet de hele dag het geval is geweest want de straten zijn kletsnat. Het hotel ziet er netjes uit en de kamers zijn net gerenoveerd. De onze ziet er modern uit met leuke eigentijdse lampen en een grote stortdouche die in het plafond zit ingebouwd. Maar wat helemaal leuk is, er staat een gebakje met een klein flesje Port op het bureau voor mijn verjaardag. Oke, 2 dagen te vroeg maar is dit niet zeer attent.

Het loopt ondertussen tegen half 11 dus we besluiten nog wat te eten in het hotel en laten verder de dag de dag. Morgen gaan we de stad wel verkennen. Ik heb 2 wandelingen op internet gevonden waarvan we d'r morgen 1 doen en die ander zondag. In de middag staat de wijk Belem en het Cristo Rei beeld aan de overkant van de rivier de Taag (Tejo in het portugees) op het programma. Het enige minpuntje is het weer. Het ziet er niet zo best uit maar gewapend met de plu zal ook dat wel goed komen. Wij hebben er zin in en ik hoop jullie ook. Tot morgen

1. Monika Geutjes:
    4 maart 2017
    Heel leuk om te lezen weer.Lekker genieten jullie twee maar dat kunnen wij wel aan jullie overlaten6!...maar spaar je wel nog voor onze gezamenlijke reis?moeten dan nodig naar KLIK....hihihi dikke kus van ons hier.gr.moontje een john
  2. Frank:
    4 maart 2017
    Nou Moon maak je daar maar niet druk om. Ben Frank al aan voorkneden . Je weet hij is allegisch6voor de KIK. Hihi.
  3. Jos:
    4 maart 2017
    Leuk dat jullie nu ook in Lissabon genieten. Veel plezier en mooi weer.
  4. Anna:
    5 maart 2017
    Leuk verhaal weer An. Ik blijf lekker op je lijst staan. Geniet er nog lekker van!! Mooie stad Lisabon en heerlijk eten.
  5. Ria Haye:
    5 maart 2017
    Hoi Anita, ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en wat voor een verjaardag, wat een heerlijk cadeau Lissabon en omgeving, jammer dat het af en toe regent, maar dat mag de pret niet drukken, ik wens jullie een fijne dag, en heel veel plezier, groetjes en tot ziens Ria.