Dag 31, New Orleans

4 mei 2024 - New Orleans, Verenigde Staten

Wat een heerlijk bed. Rustig wakker geworden met een bakkie en een journaal teruggekeken. Misschien hebben jullie de foto gezien. We hebben de tv uit de kamer verplaatst naar de slaapkamer. Zo’n groot app en dan maar één tv. Dat zijn we, zeker van Amerikanen, niet gewend.
We ontbijten bij Ihop omdat we gisteren geen boodschappen meer konden doen  en vervolgens lopen we Franch Quarter in op zoek naar een supermarkt. Het regent maar is wel erg warm. Het regent hier in New Orleans wel 200 dagen per jaar hebben we gehoord. Ondanks de regen zien we dat dit een leuke wijk is, daar willen we meer van weten en zien. Het French Quarter is opgericht in 1718 door, hoe kan het ook anders, de Fransen is het historische hart van de stad. Het is beroemd om z’n bruisende nachtleven en de kleurrijke gebouwen met gietijzeren balkons waar soms prachtige planten aan hangen. We vinden de supermarkt, halen spullen voor het ontbijt en rennen die winkel snel weer uit. Je kan je kont niet keren hier.
Éénmaal thuis kopen we voor 3 dagen een kaart voor de trammetjes die hier rijden via de Le Pass app. Een enkele rit kost $1,25 die gepast betaald moet worden, een 3 dagen kaart kost $8,- Nou, die heb je er dus zo uit. We beginnen met de rode lijn nr 48. We gaan naar de French Market. Een historisch charmante openluchtmarkt met winkels, restaurants, muziek en lokale tradities die uniek zijn voor New Orleans. Van Cafe du Monde bij Jackson Square tot de vlooienmarkt aan het einde van Esplanade Avenue, de French Market omvat vijf blokken met lokale producten, speciale kunst, handgemaakt handwerk, en meer. Het is gezellig druk. We schuiven dan ook even een overdekt terras op met live muziek. Ondertussen is het droog geworden en begint de bewolking te breken. Frank scoort hier nog een nieuwe pet en dan houden we het hier voor gezien. We lopen nog wat door de wijk voor we weer een tram in stappen. We rijden nu het centrum uit waar de hoogbouw verruild wordt voor typische Amerkaanse huizen. Licht gekleurd met een patio waar vaak een schommelstoel op staat. Wat een contrast. Aan het eind van de lijn stappen we uit en nemen de eerstvolgende tram weer terug. Het is ondertussen al weer 16:00 uur tijd om even onze rust te pakken wat we op het dak doen.

Om 18:15 uur pakken we weer een trammetje naar St Peter, een straat alhier. We gaan dineren in restaurant Tableau. We hebben 4 dagen geleden nog net een plekje kunnen reserveren; zonder reserveren is het kansloos. Ik heb gevraagd of we op het balkon kunnen zitten maar dat wil natuurlijk iedereen. Laten we nou mazzel hebben, we krijgen een tafeltje op het balkon. Ik kan mijn geluk niet op. Vooraf nemen we Truffled Crab claws geserveerd in een truffel vinaigrette en het hoofdmenu een Wagyu steak met gefrituurde rivierkreeft. Een combinatie die je niet snel zelf zou bedenken. 🤔 Het was weer heerlijk maar ook hier niet goedkoop.
We besluiten terug te lopen. Het is nu donker en de stad begint nu te leven. Het is heel druk, maar gezellig. We komen uit in de populaire Bourbon Street. Hier bevinden zich jazzclubs, Cajun-eetgelegenheden en rumoerige bars. Overal spelen live bandjes en op straat zie je mensen en kinderen die op gewone emmers zitten te trommelen om wat bij te verdienen. We lopen door naar huis. Morgen hebben we weer wat leuks op het programma staan en komen we vast meer te weten over deze stad.

1. Yvonne Vos:
    4 mei 2024
    Te gek! New Orleans staat ook nog op mijn lijstje. Veel plezier nog!
  2. Monika Geutjes en Ria Bak:
    4 mei 2024
    Wow wat leuk allemaal..wachten weer op het vervolgverhaal!!
    Geniet nog maar lekker...💋❤️😍👋👋

Jouw reactie