Dag 35, 20-01-17 - Cairns

20 januari 2017 - Cairns, Australië

Helemaal niets!

Gisteravond tot 02.00 uur op het balkon gezeten, heerlijk maar uitslapen ho maar. Lekker met een bakkie op het balkon gezeten en gekeken hoe voor veel mensen de dag weer begint. Na het ontbijt hebben we de enige activiteit van deze dag gedaan; een wandeling door Cairns. Het centrum bestaat voornamelijk uit souvenierwinkels, toerbureautjes en eetgelegenheden. Het is al warm en ik heb mezelf beloofd de Lagoon, die hier langs de kust is aangelegd, in te gaan. Het is een 4 hectare groot zwembad met strand. Op z'n diepst is het 1,5 meter en er kunnen makkelijk 1000 mensen in. Elke drie uur wordt er gefilterd water ingepompt waardoor je altijd helder water hebt. Ach, je moet er 1 keer ingeweest zijn. Frank gaat in de schaduw onder een boom zitten terwijl ik poedel. Nog even op het grasveld laten opdrogen voordat we doorschuiven naar het zwembad in het hotel. Nou je begrijpt de clou al van dit verhaal. Het wordt helemaal niets. Nou dat klopt, we hebben verder niets gedaan. Na al dat gehang gedoucht, de koffer ingepakt en een hapje gegeten. Dat laatste in missschien nog wel even leuk om te vermelden. We hebben een Australian Sampler Plate genomen dan krijg je alles wat hier vandaan komt. Beef, krokodil, emoe, kangeroe, grote garnalen en Barramundi (zie foto) Echt super leuk gedaan en het was ook nog lekker. Daarna nog even chillen op het balkon met een flesje Pino Grigio. Morgenochtend om 11.15 uur plaatselijke tijd vliegen we richting huis maar niet voordat we een paar uur in Singapore hebben doorgebracht. Daarover later meer in mijn aller aller laatste verslag. Ik kan mij voorstellen dat jullie ons een beetje zat zijn maar weet zeker dat jullie, en wij jullie natuurlijk ook een beetje zullen gaan missen.

1. Hanny:
    20 januari 2017
    Heb genoten van alle mooie verhalen. Wens jullie een goede terugreis.
  2. Daniëlle:
    21 januari 2017
    Ben jullie verhalen echt nog niet zat! Je weet het erg leuk op te schrijven.
    Wens jullie een veilige en goede terug reis!
  3. Jos:
    21 januari 2017
    Ik heb met heel veel plezier jullie reisverslagen gelezen en hiervan erg genoten! Goede terugvlucht toegewenst.
    Knuffel,