Dag 1 en 2. Zanzibar

31 oktober 2022 - Zanzibar, Tanzania

Dag1:

Ken je dat..... om 01:00 uur schrik je wakker, zegt je een lelijk woord omdat je net bedenkt dat je het verplichte gezondheidsverklaring formulier online nog niet hebt ingevuld. Ik sluip stilletjes neer beneden om het gelijk maar te doen anders doe ik geen oog meer dicht. Ben daar toch een uur mee bezig geweest. Tig van die kansloze vragen waaronder ook één of we deze week een begrafenis hebben bijgewoond. Nou ja zeg...... toch maar naar waarheid ingevuld en daarna gelukkig nog 2 uurtjes kunnen slapen.

Om 04:00 uur opgestaan, koffie gedronken, gedoucht en de laatste spullen in de tas gedaan.  06:15 uur richting Schiphol en binnen 15 minuten zijn we ingecheckt en door de douane heen. Dat was nog eens snel. Stroopwafels en drop gekocht voor onze chauffeur. Hij gaat ons een paar keer van A naar B brengen en wat excursies voor ons regelen. Na een frappucino en een broodje is het tijd om in te stappen.

De vlucht verliep verder zonder problemen. Mag ook wel eens. Omdat we redelijk voorin zaten waren we als één van de eersten bij de douane.  Wat een gedoe zeg. Wij hadden al een visum online geregeld. Dan een foto, twee duim afdrukken en daarna je vier vingers van beide handen. Stempel in je paspoort en gaan.

Het is al donker als we buiten komen en twee uur later dan in Nederland. Voor de arrival staan verschillende mensen met naambordjes en op één daarvan staat de onze. 😚 Hij brengt ons naar het Golden Tulip hotel naast de luchthaven. Goed hotel voor één nachtje.

Dag 2:

Onze vakantie begint natuurlijk met koffie op bed onder het genot van een journaaltje. We zijn er achter gekomen dat je alleen Nederlandse tv op je laptop kan kijken als je dat doet met VPN. Zo denkt je pc dat hij nog steeds in Nederland is. 😜 werkt perfect.

Na het ontbijt wat redelijk was werden we om 10:15 uur opgehaald door Ibrahim. Een jonge vent met een taxibusje die als zelfstandige werkt. Hij brengt ons naar Hekaya Zanzibar Hotel in Pingwe. Dit hotel ligt in het oosten van Zanzibar op een kleine anderhalf uur afstand rijden van het vliegveld. Afrika ziet er uit zoals ik mij voorgesteld had. Overal om je heen zie je bouwvallen, krotten, hutjes en niet te omschrijven woningen. De meeste verkopen van alles voor de deur van buitendeuren tot grote bedombouwen. We kijken onze ogen uit. Van een tropisch eiland is nu nog geen sprake. 😏

Dan rijden we tegen de zee aan. Dit gaat erop lijken!!! We worden vriendelijk onthaald met een koud vochtig handdoekje en een vers sapje van mango met gember, heerlijk. Onze kamer op de begane grond is helemaal het einde. De patio kijkt uit over zee die nu helemaal teruggetrokken is. Eb en vloed is hier immens. We wandelen wat over het strand met zand dat aanvoelt als poedersuiker, zo dun is het.

Wat gaat de tijd dan ineens snel. Het loopt tegen tweeën. Schuin voor ons hotel zit restaurant The Rock. Dit wereldberoemde hotel is gebouwd op een rots voor de kust. Nu kunnen we erheen lopen maar met vloed moet je met een bootje. Zoals het goede toeristen betaamd maken we een aantal foto's en vragen we iemand om er ook één van ons samen te maken. We hebben gereserveerd omdat dat aangeraden werd maar er was dit keer plek genoeg. Het is niet goedkoop maar ach wat, je leeft maar één keer. 🤗 We nemen een steak on the stick. Quanto Costa...... $29,- Een lapje vlees om een stok gewikkeld met gefrituurde aardappelschijfjes. Eerlijk is eerlijk is eerlijk het was heerlijk. Nou een klein toetje dan , moet kunnen toch? Frank geflambeerde ananas en ik een kokos tiramisu. Dit was nog lekkerder. 😋

Na deze leuke maar vooral lekkere ervaring lopen we over het strand weer terug, gaan uitbuiken op een bedje bij het hotel en doen de rest van de dag niets meer. Ondanks dat we niet veel in de zon hebben gezeten zijn we toch een beetje rood in de nek, gezicht en armen. Ze hadden ons nog zo gewaarschuwd: "let op.... je zit vlak onder de evenaar"!

Het eten in dit hotel is simpel maar goed. Je geeft in de middag door wat je wil eten en dat krijg je geserveerd in de tuin. Zo romantisch hebben we in tijden niet gegeten. Na het eten is er een optreden van een groep Masai mannen. Het is net of we naar Discovery zitten te kijken. We snappen er helemaal niets van en het duurt lang. We doen braaf $5,- in de pot en verlaten vroegtijdig dit optreden. We hebben het ook wel gehad. Nog even uitbuiken in onze leuke kamer die volledig uit natuurlijke materialen bestaat.

Morgen weer een nieuwe dag. 🌞

1. Paulien Hoge:
    31 oktober 2022
    Jaja, daar zijn jullie dan, jullie droomreis is begonnen...heerlijk om je verhalen weer te lezen Anita....ook een foto graag van het gezicht van die man die drop gaat eten....
    Have fun en hakuna matata
  2. Marc Hoogervorst:
    31 oktober 2022
    Geniet ervan samen met Frankie, dan geniet ik weer van je leuke verhalen en mooie foto's
  3. Karin:
    31 oktober 2022
    Wat vond Ibrahim van de stroopwafels 😋?
  4. Yvonne:
    31 oktober 2022
    Ziet er geweldig uit, veel plezier!
  5. Floris:
    31 oktober 2022
    Wat leuk nu al!! Lekker uitrusten hoor...
  6. Floris:
    31 oktober 2022
    Hé hé daar is het eerste verslag! Ik zat er echt naar uit te kijken! Fijn dat jullie reis zo goed begonnen is! Veel plezier nog! En op naar het volgende reisverslag! Ik kan niet wachte nie😉👍🏻
  7. Jeanette:
    31 oktober 2022
    Dat klinkt weer als een supertoffe vakantie. Geniet van al het mooie en bijzondere ervaringen.
  8. Monika Geutjes:
    1 november 2022
    Dat wordt vast weer een fantastische trip voor jullie waardoor je heerlijk kunt genieten van elkaar en de fantastische omgeving waarin jullie mogen vertoeven...wij zeggen relax en geniet !! Tot het volgende verhaal!!💋❤️💋
  9. Wiesje blaauw:
    1 november 2022
    Het klinkt heerlijk allemaal!! Geniet er van!!