Dag 1, Zakynthos

8 augustus 2021 - Zakynthos, Griekenland

Vanmorgen opgestaan om 06:00 uur. Eindelijk weer met het vliegtuig naar het buitenland. Ik weet dat sommigen zeggen dat je gek bent maar het moet er toch één keer weer van komen. Het heeft wel wat voeten in de aarde hoor. Je moet een internationaal vaccinatie bewijs bij je hebben dat je 14 dagen of langer geleden je tweede prik hebt gehad of negatieve PCR test, een Passenger Locator Form (als je die niet online invult kom je het land niet in) en een gezondheidsverklaring. Verder moet je 3 uur van te voren op Schiphol zijn. Lang leve Corona......

Met alles op zak en ruim op tijd heeft onze dochter Selina ons afgezet bij vertrekhal 1. Het is toch minder druk dan je zou verwachten mid-augustus. We zijn dan ook snel door de douane heen met al onze printjes, kopen nog wat parfum en slurpen voor we gaan boarden nog een Frappuccino weg. Voor we aan boord gaan zien we onze zoon Wesley nog een inspectie doen aan "onze" kist.  Toch wel bijzonder om je zoon zo aan het werk te zien. Heeft die lieverd ook nog onze raampjes van rij 16 schoongemaakt.

Na een vlucht van nog geen 3 uur landen we op Zakynthos. De deur gaat open en je voelt de warmte je tegemoet komen. Hier hebben we op gewacht. Het is een pakketreis dus de transfer zit erbij in. Om 17:00 uur locale tijd werden we bij hotel Bitzaro Grande afgezet. Dit is een all inclusief hotel in Kalamari. (foto's volgen). Helaas zien we dat ook hier wat bosbranden zijn. Er vliegen blusvliegtuigen over en je ziet rooksporen boven ons hotel. 🙏 Hopen dat het niet in de buurt komt.

Dan wordt het tijd voor het diner. We konden heerlijk buiten zitten. Het buffet is niet super uitgebreid maar wel ontzettend lekker. Alles is goed warm, gaar, erg smaakvol en ze blijven aanvullen. Nou, dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Vervolgens schuiven we door naar het terras om daar nog even te genieten van de zwoele avond en een Cuba Libre.  Morgen wordt onze doe niets dag en daar zal ik jullie dus ook niet mee lastig vallen. Dinsdag gaan we een huurauto ophalen en het eiland verkennen. Dan hoop ik jullie weer te trakteren op een dag vol belevenissen .

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cenda:
    8 augustus 2021
    Wat leuk weer om jullie te volgen. Zo proef ik na mijn (in het water gevallen -) vakantie te Rheezerveen, toch nog wat van hoe een grote zomervakantie ook kan zijn.
    Ik kijk uit naar de verhalen :)
  2. Monika Geutjes:
    8 augustus 2021
    Nou en was de broekspijp lang genoeg bij het eten??😇😅😘
  3. Yvonne:
    8 augustus 2021
    Leuk! Lekker genieten en uitrusten. De actie komt dinsdag wel 😎.
  4. Saskia:
    8 augustus 2021
    Goed begin van de vakantie en mooie foto’s 😊
    Lekker genieten van jullie rustdag. Tot dinsdag 😉🙋‍♀️
  5. Karin:
    Lang geleden zeker, vliegen met Transavia 😜
  6. Tim:
    Ahh mijn favoriete tent, ben daar 4 keer geweest
  7. Jeanette:
    9 augustus 2021
    Veel plezier, geniet ervan.
  8. Karin Verbrugge:
    9 augustus 2021
    Geniet er maar lekker van
  9. Martine van Wijngaarden:
    11 augustus 2021