Dag 2 en 3 Zakynthos

10 augustus 2021 - Zakynthos, Griekenland

Dag 2:

Heerlijk zonder wekker wakker geworden. Kopje koffie op bed met Hart van Nederland. We kunnen via een meegenomen kabel en onze laptop op de tv onze eigen zenders zien.

Het ontbijt is goed verzorgd en natuurlijk neem je net een broodje te veel.  😜 Bij de receptie badlakens gehaald en deze op een bedje gedrapeerd. Helaas wordt hier ook aan bed reservering gedaan. Na het tandenpoets ritueel ploffen we dan ook voldaan op "ons" bedje. Even afkoelen in het zwembad voordat de achterkant aan de beurt is. Na twee uurtjes zijn we het zat. De korte broek aangetrokken en lopend (500 m) naar het strand gegaan. We moeten even bewegen en besluiten naar het dorp hiernaast te lopen. Lagarnas is groter dan Kalamari waar wij zitten.  Na 45 minuten komen we aan. Daar gelijk een bootje voor vrijdag geboekt.

Dit deel van het eiland wordt gedomineerd door de Karet schildpad. In de nacht komt ze hier aan land, legt haar eieren en na 45 dagen komen die uit. Het strand staat vol met houten korfen die markeren waar de eieren liggen.

De rest van de dag lekker lui gedaan. We zitten in een all inclusief hotel en hebben de barman Kostas fooi gegeven en sindsdien staat onze borrel klaar als we aan komen lopen. Lekker decadent. 🤭

Dag 3:

Na ons eigen ochtend ritueel en het ontbijt gaan we de auto halen. We moeten terug naar het vliegveld en besluiten dit lopend te doen. Na 45 minuten komen we toch wel wat bezweet aan. Het is vandaag bloedheet. De thermometer geeft 39 graden aan.

We hebben een Fiatje 500 cabrio gehuurd. Na inspectie gaan we 11:30 uur onze op Google gevonden route rijden. Eerst naar Dafni beach. Een leuke route met flinke afdaling naar deze baai. Mensen liggen hier hutje mutje en na een drankje in de taverne vervolgen we onze weg. Wat ons betreft hoef je hier echt niet heen. Tweede stop Zakynthos stad. Thuis al uitgezocht waar we de auto konden parkeren en lopend de stad verkend. Ook hier niet heel veel bijzonders te zien. De boulevard langs het water is nog wel het meest aantrekkelijk. We lunchen hier en gaan verder. Onze derde stop, ook zo'n baai hebben we nooit bereikt. Compleet van het pad af belanden we in the middle of nowhere. Een onverhard pad dat ons uiteindelijk letterlijk het bos in stuurde. Gauw omgedraaid en uiteindelijk de weg gevonden naar stop 4. Het stadje Keri met zijn vuurtoren waar je vooral de zonsondergang goed kan zien. Onderweg nog prachtige foto's gemaakt.  Onze laatste stop in Cameo Island.  Hier is een deel van de film Mama Mia opgenomen.  Ik had al gelezen dat het tegenviel en dat is ook zo. Je betaalt €5,- pp om erop te mogen en als je niet gaat snorkelen heb je hier eigenlijk niets te zoeken.  Het enige leuke is dat je er een sleutelhanger met onze foto aan overhoudt.

We zijn er voor vandaag klaar mee en rijden terug naar het hotel en wat smaakt zo'n koud biertje dan lekker. Om nog maar te zwijgen over die verrukkelijke douche hier. Na het diner nog een wandeling gemaakt door het dorp hier met al zijn winkeltjes en restaurants. We maken het niet zo laat vandaag morgen vroeg op om de rest van het eiland te verkennen.

1. Floris & Paulien:
    10 augustus 2021
    Klinkt allemaal heel bekend! Blijf vooral genieten! en ik kijk uit naar die foto dat Frank met z'n hoofd boven het open dak van de fiat 500 uitkomt ;-) Groetjes Floris & Paulien
  2. Paulien Hoge:
    10 augustus 2021
    Of de benen van Anita...
  3. Wiesje blaauw:
    11 augustus 2021
    Wat ziet het er zalig uit daar en is de laatste foto jullie zwembad bij nacht?
    Genieten geblazen!!! Ben benieuwd naar het volgende verhaal xxx
  4. Thomas&Mendy:
    13 augustus 2021
    Lekkerrr hoor!! Klinkt goed!!
    Groetjes ons