Dag 4 op Zakynthos

11 augustus 2021 - Zákinthos, Griekenland

Ik hoor jullie denken ..... die zijn gek om je wekker te zetten op vakantie. 06:00 lokale tijd gaat onze wekker. Na een bakkie koffie in bed met Hart van Nederland rijden we tegen 7 uur naar het strand. We hadden gehoopt dat we misschien nog een een paar net geboren baby schildpadjes zouden zien die naar zee zouden rennen maar helaas. Sommige hotelgasten hadden van de week wel geluk. We rijden terug om van het ontbijt te genieten zodat we weer met de auto op pad kunnen. Om 08:15 uur rijden we naar het uiterste puntje van het eiland. We hebben daar een boottochtje geboekt naar het shipwreck en de Blue Caves. Na een tocht van een half uur komen we aan bij het shipwreck. Het is een attractie en best leuk om te zien maar om daar na gedropt te zijn een uur te vertoeven???? Na een kwartier hebben wij het wel gezien en moeten verplicht op het strand wachten tot onze boot ons weer komt ophalen. Het is zo toeristisch dat er mega veel en ook grote boten mensen afzetten, naar achteren varen en voor anker gaan verderop in de baai. Het is een komen en gaan van mensen, niet normaal. Ons uur is om en we  mogen weer aan boord. Als we terug komen bij ons opstappunt moeten we overstappen in een kleinere boot die ons naar de Blue Caves brengt. We komen aan bij kleine openingen in de rotswand waar we naar binnen varen. Het water kleurt hier prachtig blauw en ja, we hebben precies met het juiste licht een mooie foto kunnen maken. We mogen nog 15 minuten snorkelen voor we weer terug gaan. De excursie was leuk maar wij zouden minder tijd bij dat wrak op het strand willen en meer tijd om te snorkelen bij de Blue Caves.

We stappen weer in ons leuke tufje en rijden dwars door het binnenland om het shipwreck van boven te zien. Helaas kon dat niet want de weg er naar toe is afgesloten door de brandweer vanwege bosbrandgevaar. We rijden verder, tijd voor een drankje. De volgende stop is Michalis Taverna. Dit ligt aan de Westkant van Zakynthos waar je de mooiste zonsondergangen kan zien. Maar geloof ons: ook overdag is het hier prachtig. En waar smaakt een koud biertje beter dan hier. Nooit meer naar huis. Voor we richting het hotel gaan pakken we nog één uitkijkpunt mee bij Korakonissi. Op verzoek nog twee gekke foto's gemaakt met onze auto voor we de auto aftanken en terug gaan naar het hotel. Weer een topdag......

Morgen is onze niets doe dag dus blog ik ook niets. Ik hoop dat jullie een beetje het idee krijgen van onze vakantie bij het zien van onze foto`s

Morgen doen we weer een dagje niets.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wiesje blaauw:
    Wat een leuke foto’s!!!!
    Ga maar lekker niets doen morgen, uitrusten en aan het bier!!
    Ik wacht rustig op je volgende verhaal😀
  2. Jeanette:
    11 augustus 2021
    Leuke foto's en bekende beschrijving. Peter en ik zijn hier in 2009 geweest. We hebben het scheroswrak van bovenaf bovenaf bekeken. Veel plezier met niets doen morgen.
  3. Monika Geutjes:
    11 augustus 2021
    Nounleuk om het allemaal vanaf hier mee te mogen maken...fijn dat jullie de Humor (foto's) niet verloren hebben..kan er ook zo van genieten...😇😇😇🤣🤣😘😘😘
  4. Van Galen Marina:
    14 augustus 2021
    Wat is het daar mooi.. jammer van het toerisme.. wij zeggen ook altijd tegen elkaar.. help onthouden dat we geen excursies meer doen🤣