Dag 5 en 6 Zakynthos

13 augustus 2021 - Zakynthos, Griekenland

Dag 5 kunnen we skippen. Vooral lui bij en om het zwembad gelegen. Een kleine wandeling langs het strand gemaakt en na het avondeten nog een uurtje over de boulevard van Kamari gelopen. We zijn een beetje af door de warmte en hebben besloten niet al te laat de luiken te sluiten.

Dag 6. Heerlijk geslapen. De bedden hier liggen fantastisch en dat samen met de airco heb je een win win situatie.  😜  Ook het ontbijtbuffet is ruim voldoende. Had ik al gezegd dat je hier het toiletpapier niet in het toilet mag gooien. Dus wij doen de grote boodschap voor of na het ontbijt bij de toiletten in de lobby. Daar wordt meerdere keren per dag dat vieze bakje geleegd waar je je toiletpapier in moet gooien. Dit is even terzijde.

We strijken nog neer bij het zwembad voor we om 11:00 uur richting Laganas lopen. Een wandeling van 40 minuten die voornamelijk over het strand gaat. Lekker door de branding want op het mulle zand kun je niet lopen zo heet. Daar aangekomen moesten we nog een kleine detour door het dorp maken. We waren iets te vroeg......

12:00 uur sharp gemeld bij de plaatselijke bootverhuur. Na de nodige uitleg konden we instappen en voeren we weg.  We zagen verderop meerdere boten bij elkaar liggen dus hup daarheen. Daar is een schildpad!!!!! We hebben hem inderdaad even vluchtig gezien. Alle boten gingen weer hun eigen weg, einde schildpad verhaal. We zijn verder gevaren om schildpadeiland heen. Je mag hier aanmeren maar dat hebben wij niet gedaan. We zijn tot de Keri Caves gevaren en verder mocht je niet want dan kom je in open water. Frank moest nog een keer vol manoeuvreren op golven van een speedboot. Dat gaf een klap joh. 🥺

We hadden de boot voor 4 uur gehuurd. Na 3 uur heerlijk langs mooie baaien met prachtige huizen gevaren te hebben komen we weer in ondiep water voor de kust van Laganas. We gaan weer op zoek naar een schildpad. Dat valt niet mee als klein bootje op zich. Na een half uur dobberen geven we de moed bijna op en dan zien we twee wat grotere commerciële boten onze kant op komen. We geven gas en volgen die boten. Zoeken, kijken en de boot manoeuvreren  tussen die boten die je er eigenlijk niet tussen willen laten hebben eindelijk dat wat je wil zien. Een schildpad die lucht hapt. Hij moet dit elk kwartier doen. We kunnen net op tijd een foto maken voor de commerciële boten de "deur" weer dicht gooien.  Geloof mij als ik zeg dat er een soort bijzondere opwinding door je heen gaat. Onze tijd zit erop en Frank vaart ons bootje weer zonder problemen naar binnen. Varen zit in zijn bloed.....

We wandelen weer terug door de branding naar Kalamari. Ons hotel ligt niet aan het strand dus we moeten nog 500 meter langs de weg lopen. Het is hier nu 39 graden; we lopen nog wat wat sneller. En dan kom je bij het hotel aan en krijg je je een totale leegloop.  😱 Ach wat, daar heb je een douche voor. We hebben een topdag gehad.

Grappig maar sinds de Kids de deur uit zijn doen we niet meer aan all inclusief maar hoe lekker was dit. Leuke mensen van onze leeftijd ontmoet,  fantastisch gegeten en dan die zon. Wat wil je eigelijk nog meer.  Morgen onze laatste dag en die gaan we ook lui doorbrengen.  Zondag weer naar huis.  Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van dit korte avontuur. Hotel Bitzaro is wat ons betreft een aanrader. Tot gauw.......