Dag 12 & 13 (Sint Maarten 2021)

13 november 2021 - Marigot, Saint Martin

Dag 12:

Wakker geworden met de geluiden van de zee onder je raam. Wat een fantastisch geluid blijft dat toch. Ik breng Frank een kopje koffie op bed en we kijken nog even een journaaltje. We zitten nu in Frankrijk en dan mag je wel kijken via je eigen KPN maar als je op de Nederlandse kant zit mag dat weer niet. Dan zit je buiten Europa. Moet toch niet gekker worden!!! 😲 We ontbijten op het terras van het hotel, ook al niet goedkoop maar wel lekker. Zoals al aangekondigd doen we vandaag helemaal niets. We liggen dan ook al om 09:30 uur op een strandbedje. De temperatuur is 30 graden met af en toe een wolkje. Onder ons bed door komt en gaat de zee. Werkelijk een unieke ervaring. Mijzelf er nog net toe kunnen zetten om een half uurtje langs het strand te wandelen. Wat is het leven toch slecht…….

Om 16:00 uur zijn we er klaar mee en schuiven nog even in de schaduw op ons leuke balkon. Na een heerlijke douche gaan we kreeft eten. Helaas viel dat een beetje tegen. We hadden gedacht dat ze een lobster BBQ hadden maar dat schijnt zaterdag pas te zijn. We pakken ons koffertje weer in en kiezen het ruime sop. Morgen laten we ons verwennen. 😉

Dag 13:

Hetzelfde ritueel als gisteren. We moeten afscheid nemen van deze heerlijke plek maar niet voordat we naar Ti Spa zijn geweest. We krijgen hier een gezichtsbehandeling met 7 soorten klei. We leggen de spullen alvast in de auto en lopen daarheen, dat is nog geen 10 minuten. Het is een relaxruimte in de tuin van een klein hotelletje. Er hangt een rustgevende sfeer met een zacht muziekje op de achtergrond. We nemen plaats in de door airco gekoelde kamer en als de klei zijn werk moet doen kijk ik even opzij. Ik moet een lach onderdrukken. Naast mij ligt Frank met een gezicht waar de Aboriginals jaloers op zouden zijn. Zwarte, grijze en witte strepen over zijn gehele gezicht. Zachtjes roep ik zijn naam zodat hij ook mijn prachtige creatie kan bekijken. Na 75 minuten zijn wij herboren, ze heeft zelfs onze voeten even meegenomen. We lopen weer terug naar de auto in de hitte van de zon. De auto lijkt wel weer een oven. Voor we naar Ance Marcel rijden doen we nog even boodschappen bij de Super U. Een mega grote winkel die je alleen aan de Franse kant vindt en die nog redelijk betaalbaar is. De bedoeling was om het grillplaatje weer te gaan gebruiken maar dat liep even anders.

Om 14:30 uur worden we begroet door een aardige jongeman die ons naar de kamer loopt. We hebben voor twee nachtjes een appartement gehuurd met wasmachine. Aan de voorkant zag het er nog wel uit en het appartement is ook wel ok. Het heeft inderdaad die wasmachine, een volledige keuken en een terras. Als we onze spullen hebben uitgepakt, de koelkast gevuld en de eerste was erin hebben gedaan lopen we naar buiten. Er staan hier een paar gebouwen met allen maar 1 verdieping. In ons gebouw zijn wij het enige appartement dat in gebruik is, de rest is compleet leeg en in sommige zijn werklui bezig. Dit voelt zo niet fijn. Op ons terras lopen enorm veel rode rupsen. Waar ik ook al niet zo’n fan van ben. Frank bezemt ze voor mij eraf. We lopen naar het strand en stuiten op een hek. What the F..k. Het lijkt wel of we in een soort vluchtelingenkamp zitten. Aan de andere kant van het hek is het strand en daar liggen mensen heerlijk in de zon. We vinden een stuk hek waar we doorheen kruipen. Naast ons ligt een prachtig resort waar we even naar binnen lopen. Niet voor ons gewone werklui. 2 nachtjes all inclusive € 950,- Als we teruglopen zit weer ons terras vol met rupsen. Als we op onderzoek gaan blijkt dat dit hele gebouw vol rupsen en ander creepy crawlies zit. Ik ben er klaar mee. 😱 We doen de deuren dicht om ze vandaag niet meer te openen en blijven binnen. Morgen gaan we hier weg. We rammen deze avond alle was er doorheen en dan houden we het hier morgen voor gezien. Je snapt dus dat we niet zijn gaan plaatgrillen op het terras. Een broodje gezond is ook lekker. We hebben nog een nachtje extra geboekt bij Divi Little Bay Beach Resort zodat we daar morgenmiddag al heen kunnen. In de ochtend staat Pinel Island op het programma, daarover later meer.

1. Jeanette:
    14 november 2021
    Jakkes, die rupsen. Geen beklag gedaan?