Dag 12 Big island, Waimea

7 november 2018 - Waimea, Hawaii, Verenigde Staten

Op naar het tweede eiland

Wat een kippenhok is dat Marina Pacific Inn Motel. Behalve dat de kamer erg klein is zijn de muren zijn van karton waardoor we de buren de halve nacht konden horen; buiten waren ook mensen de halve nacht bezig en dan die rollende koffertjes van mensen die in de nacht naar het vliegveld moeten. Nee, dit Motel raden wij niet aan. Het enige voordeel was de shuttle service naar het vliegveld. Dus ik was weer vroeg wakker. De douche was lekker en na een bakkie koffie,die je in de lobby kon halen zijn we gaan ontbijten bj de IHOP. Het is een wandeling van 20 minuten dwars door het industrie gebied van Honolulu. De zon doet zijn werk al en voelt goed aan. We nemen......ik durf het bijna niet te vertellen..... een Great beef omelet. Hij was heerlijk en ach, dit was ontbijt en lunch ineen. We lopen terug, poetsen onze tanden en laten ons naar het vliegveld brengen.

We gaan van Oahu naar Big Island en dat is een vlucht van drie kwartier maar wel wéér eentje met een jankend kind. Trekken we het aan of zo? We landen op Kona airport wat niet overdekt is en waar je via een hellingbaan uitstapt. Het schijnt hier, aan deze kant van het eiland, vrijwel nooit te regenen vandaar dat alles open en niet overdekt is. Met een busje worden we naar Alamo gebracht voor onze huurauto. We hadden ditmaal vooraf een Jeep gehuurd en bij aankomst mochten we er één kiezen. Rood, wit of grijs. We nemen een witte. Hoe anders rijdt dat vergeleken met de Nissan van gisteren. We rijden via de westkust en het plaatsje Hawi naar Waimea. Het landschap hier is zo anders dan op Ohua. Er zijn zeker bergen zichtbaar maar die zien eruit als grasland en er staan zelf honderden, zoniet duizenden zwarte koeien te grazen. Dat hebben we op Oahu niet gezien.
We doen eerst wat boodschappen bij Foodland voordat we naar Jacaranda Inn gaan, ons verblijf voor vannacht. Nog even over die boodschappen. We hebben gelijk voor 6 dagen ingeslagen en bij de kassa kwam er meer dan 230 dollar uit. Ik hoor jullie denken, hoeveeeeeel, nou Hawaii is erg duur. Een casino wit bv. kost $5,50 dat is ong. 5 euro. Vervolgens vraagt het meisje achter de kassa mijn telefoonnummer want dan krijg je korting. Ach, waarom niet en plop $54,- korting. WHATTTT, we konden het gewoon niet geloven dat je telefoonnummer zoveel korting zou geven. Alles wordt netjes voor ons ingepakt en binnen 10 minuten zijn we op de plek van bestemming.

Ik heb dit geboekt omdat het een soort ranch idee zou zijn. Op zich is dat het wel het geval alleen had ik gedacht, omdat de foto's bij Booking.com het lieten zien, dat als je op je patio zou zitten je uitzicht zou hebben op de bergen. Helaas, niets is minder waar. Onze patio kijkt uit op een wildernis en is erg slecht onderhouden. Erg jammer want je kunt hier echt wel wat leuks van maken, de kamer zelf is prachtig met een heerlijk bad en volgens Frank een super douche. Het heeft geen tv, geen Wifi en het sterft hier van de muggen. We beginnen al langzaam op een wrattenzwijn te lijken zoveel hebben we er al. Er staat een vin bij je bed en daar moet je het mee doen. In de voorkamer hoor ik Frank iets zeggen op een toon die mij doet schrikken. Ik kijk op en daar zit een salamander op het verlaagde plafond. Deze beestjes vangen kun je wel vergeten dus er is hier nog een derde gast in dit verblijf. We hebben even op de patio gezeten, dik ingesmeerd met muggenspul maar dat is het dan toch ook niet. De rest van de avond op de bank naar muziek zitten luisteren. Ik heb mijn MP4 speler en JBL speaker mee, heerlijk. Wat aan het blog gewerkt in een Word bestand want ja, we kunnen hier niet op reislogger, zodat ik deze morgen in het hoofdgebouw kan plaatsen. Die gaat om 08:30 uur weer open en daar is wel wifi. Daarna zullen we verder reizen naar Hilo.

1. Monika Geutjes:
    8 november 2018
    Nou kanjer dagje rust zonder WiFi is ook wel eens leuk toch?dus jullie worden verwend door de Haarlemse Mug??(ik en John)😂😂😂 zo blij dat het toch wel mooi is met UPS en downs...
    Wacht weer op het volgende verhaal en geef jullie van Goor en Geer een dikke pakkerd en tot gauw.😍😘😍😘😍😘😍😘
  2. Jos:
    8 november 2018
    Jullie maken toch wel altijd wat bijzonders mee. Erg grappig.
    Nou, blijf maar lekker genieten 😁😁👍💋
  3. Cenda:
    8 november 2018
    Wat een bijzondere vakantie! Leuk elke keer je verhaal te lezen. Ik kijk uit naar het volgende (Zo zijn we er ook een beetje bij :)
    Have fun! Groetjes Cen
  4. Floris:
    8 november 2018
    Wil je nog wat telefoonnummers voor nog wat meer korting? ;-) Best prijzig voor 1 casino wit! daar kan je wel wat korting bij gebruiken…. Nu de korting gepakt, en dan de rest van de eeuw gestalkt worden door de buurtsuper op Hawaii hihi
  5. Richard.:
    8 november 2018
    Dit begint een beetje op de 11 stedenwandeltocht te lijken ....geen wifi op de schepen hoor dus ga maar proberen dagelijks wat updates te doen. Overigens wellicht dat het in 2019 anders is daar maar dat moet ik nog gaan zien:-)
  6. Wiesje blaauw:
    9 november 2018
    Je avonturen en je verhalen zijn geweldig!
    Ik verheug me er iedere dag op, zo leuk!! Ik kan straks niet meer zonder.
    Genieten maar!! en lekker door schrijven voor de thuisblijvers.
    😙