Dag 12, Dubin

15 juni 2022 - Dublin, Ierland

Super geslapen en daardoor om 06:30 uur wakker. Geeft niets, dit is onze laatste dag, morgen weer naar huis. Nou, die ochtendrituelen hoef ik jullie niet meer te vertellen hé? Ik had online gelezen dat hier een permanente kerstwinkel zou zijn. Na drie kwartier gelopen te hebben bleek die winkel dicht te zijn!!! Eindelijk hebben we weer eens een dag met mooi weer 🌞 dus lopen is geen straf. Het was een deel van Dublin dat we nog niet gezien hadden maar waar je eigenlijk ook niets te zoeken hebt. We lopen terug naar de stad waar we bij het busstation om 11:00 uur een stadswandeling met gids hebben.

Trisha, onze gids beleid vandaag een groep van een mannetje of 20. De meeste komen uit Amerika, 2 uit Zweden, 2 uit Oostenrijk en wij. Ze laat ons plaatsen zien die we deels al hadden gezien maar waar zij wel een verhaal bij heeft. Zo heeft ze ons een prachtige muurbeweking laten zien over de tijd dat de Vikingen hier waren, ze heeft ons laten zien tot waar vroeger de stadsmuur heeft gestaan en dat mr Guinness 21 kinderen heeft. Natuurlijk nog veel meer ....... na een kleine twee uur zit de wandeling erop en gaan we een rondje mee op de Hop on Hop Off bus. Deze tour heeft 25 stops en duurt 1:45 minuten. Onze chauffeur Chris is een echte lolbroek.  Naast dat hij bij alle bezienswaardigheden vertelt wat het is vertelt hij ook moppen tussendoor. Hilarisch 🤣🤣 zo vraagt hij of iemand al eens het Guinness dieet heeft gedaan...... niemand..... nou, hij wel, hij was al 4 dagen kwijt. Eerlijk is eerlijk: het maakt zo'n rit wel leuker. Het dak is open en we smelten ondertussen weg maar ons hoor je niet. Wat ook wel grappig is, is dat bij de meeste huizen de ramen op de eerste verdieping heel groot zijn, op de tweede al wat kleiner en op de derde klein. Vroeger was er geen straatverlichting dus je ramen op de eerste moesten groot zijn. Daar zat je living. Op de derde je slaapkamer dus daar hoefde je niet zo veel licht. Als je dan om je heen kijkt zie je dat in iedere straat. Het is 15:30 uur als we uitstappen en de stroopwafel die we onderweg genuttigd hebben is er wel doorheen.

Na een stukje lopen schuiven we het teras op bij een tentje genaamd Metro. De zon schijnt nog steeds lekker dus wij genieten met volle teugen. Na deze late lunch lopen we nog wat rond in bij Grafton street, dé winkelstraat om gezien te worden; eigenlijk is dat deze hele buurt wel. Wat je hier ziet lopen en rijden..... Iedereen doet zijn eigen ding. Mensen lopen er soms bij. Alles kan en mag hier. We houden het voor gezien en gaan nog even chillen 🍷 op ons balkon. Ik denk dat we er het maximale uit gehaald hebben in deze 12 dagen. Ook hopen we dat jullie weer een beetje genoten hebben van onze belevenissen. Morgen na het ontbijt gaan we naar het vliegveld en als het goed is vliegen we daar weg om 13:20 uur.

Tot eind oktober zou ik zeggen; dan staat onze zomervakantie op de planning naar Zanzibar (Tanzania) met een paar dagen safari. 👋👋

1. Monika Geutjes:
    15 juni 2022
    Nou wat een mooie reis hebben jullie nu gedaan! We hebben mee genoten en voor de rest wensen wij jullie een fijne en veilige thuisreis! Jammer voor je kerstwinkel...liefs John en moontje😘😘😘
  2. Hanny:
    15 juni 2022
    Leuke verhalen hoor om te lezen.
  3. Margot Ratelband:
    15 juni 2022
    Was weer genieten van de verslagen en jullie goede terug vlucht ✈️ morgen
  4. Carla Been:
    16 juni 2022
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen, je schrijft zo hilarische.
    Een fijne reis terug.
  5. Marjolijn:
    16 juni 2022
    Was weer geweldig om jullie reis mee te beleven.
    Veilige vlucht terug, en ik kijk uit naar Zanzibar
  6. M.s. van Wijngaarden:
    16 juni 2022
    Het is alweer voorbij, en wat een leuke verhalen en foto's weer! Ik heb er van genoten, blijft zeker op mijn bucket-reis-lijst staan ! ☺️
    Voor jullie een goede terugreis! 🤗😘
  7. Ria:
    16 juni 2022
    Ik heb genoten van jullie reis ik kijk uit naar de zomer fijne terug reis
  8. Dries van Wijngaarden:
    16 juni 2022
    Een goede reis terug.! Hopelijk geen vertragingen of andere ongein.
  9. Linda:
    17 juni 2022
    Het was weer heel leuk jullie reisverhalen te lezen. Goede terugreis!