Dag 13, 20-01-2015

20 januari 2015 - Cayo Las Brujas, Cuba

20-01-2015, dag 13 (Trinidad - Cayo Las Brujas)

De nachten worden erger. Door die platte, te lange en harde kussens heb ik een stijve nek gekregen. Omdraaien is een hel en ik draai veel 's nachts. Het duurt dan ook langer voor de plooien en zakken onder mijn ogen verdwenen zijn maar het mag de pret niet drukken. Vandaag staat er een rit van 160 km op het programma, dat lijkt niet veel maar de wegen hier zijn een hel en zo ook grote delen van deze route. Je kan het je niet voorstellen als je het zelf niet meegemaakt hebt. Dat onze banden en schokbrekers nog heel zijn mag een wonder heten. Je blaas gaat er ook zo lekker van werken en omdat we onderweg niets tegen kwamen zijn Frank en ik gaan wildplassen. Dat is zo lekerrrrr.

Na een korte lunch- en plaspauze met weer zo'n vreselijke wc in Remedios zijn we doorgereden naar Cayo Las Brujas. Het laatste stuk is een soort Afsluitdijk van 50 km waar je aan beide kanten de Pacific Ocean ziet. Wij moeten 31 km rijden. Het is prachtig. Onze villa (kamer 17) ligt boven die van Jan. Sommige huisjes van de 24 hebben twee verdiepingen en anderen niet. We hebben uitzicht op zee en zijwaarts op het kleine haventje waar de bootexcursies uit vertrekken. De huisjes zijn op een rots gebouwd dus je kunt niet vanuit je huisje de zee in. Het is wel leuk zo op je balkon te genieten van de zee.

Er is maar 1 restaurant en daar gaan we dan ook eten. Frank en ik nemen een mix grill en Jan een Beef steak.  Veel te duur en niet te eten. Die steak wil je nog geeneens als schoenzool hebben, zo doorbakken. Het enige wat op ons bord lekker was was de pork. Aan het eind van de maaltijd komen die drie meiden, Laura, Sanne en Yurie die we in Las Terrazas waren tegengekomen binnenlopen. Het is grappig dat je tijdens je rondreis vaker mensen tegenkomt die je in een eerder hotel of tijdens een excursie bent tegengekomen. We kletsen wat en  spreken voor morgen af op het strand. 1 van de drie, Laura is morgen jarig en ik heb gehoord dat ze gek is op drop. Laat ik dat nou bij mij hebben dus maak ik daar wel een leuk cadeau van. Na het eten gaan we op het balkon genieten van het ruisen van de zee en de musquito's. Die vinden het namelijk ook heerlijk wonen aan zee en kennis te maken met nieuwe hotelgasten.