Dag 7, 14-01-2015

14 januari 2015 - Cayo Levisa, Cuba

14-01-2015, dag 7 (Cayo Levisa)

Ik zou vandaag uitslapen althans dat had ik mijzelf voorgenomen maar niets is minder waar want om half 6 zat ik klaar wakker naast mijn bed. Frank en ik zijn om 07.00 uur samen een strandwandeling gaan maken. Jan slaapt lekker uit vandaag. De zon is net op en het voelt of we met z'n tweeën alleen op dit eilandje zijn.         Niemand te bekennen behalve de dierlijke bewoners. Gieren cirkelen boven ons hoofd, in de branding ligt een zeester, voor onze voeten loopt een krabbetje en er lopen vele heremietkreeftjes over het stand.

Na het ontbijt zijn we gaan snorkelen. Jan had besloten niet te gaan snorkelen en tot overmaat van ramp werd hij ook nog zeeziek. De golven zijn vandaag hoog en dat bootje ligt vreselijk te deinen. Frank ligt er als eerste in gevolgd door mij. Ik ben bang voor vissen maar wil het toch proberen. Het is prachtig maar ik krijg mijn        ademhaling maar niet onder controle. De angst overwint en ik hou het voor gezien en klim aan boord, Frank heerlijk snorkelend achterlatend. Voor iedereen die dit wel leuk vindt is het een echte aanrader.

Bij terugkomst gaat Jan even liggen en wij gaan lunchen. Het had net zo goed avondeten kunnen zijn want er  wordt precies hetzelfde geserveerd met dien verstande dat je in de avond kreeft of garnalen erbij kunt kopen. Als je namelijk op dit eilandje logeert zit het eten erbij in alleen de drankjes moet je betalen.

Na een koude (weer geen warm water) douche is het tijd om nog even van het namiddag zonnetje te genieten op het terras met een Cuba Libre in de hand. Op een of andere manier smaakt zo'n cola rum hier toch anders. Voor je er erg in hebt is het alweer 20.00 uur en tijd voor het diner. Vanavond eten we bij het kleine restaurantje bij ons op het pad. Ook hier krijg je hetzelfde maar het is net iets gezelliger. Er is spaghetti, stokbrood, wat    fruit, gemixte groenten uit blik, stukjes kipfilet en varken.

Jan, die nog steeds last heeft van zijn maag besluit na het eten zijn mandje op te zoeken. Frank en ik besluiten naar de dansavond te gaan. Dit is bij het grote restaurant en iedere avond wordt er op een ander thema gedanst. Vanavond heet het dance night en gisteren was het salsa night. Het is rustig op een groep Cubanen na en de zangeres die tijdens het diner voor ons gezongen heeft. Heerlijk even de beentjes van de vloer. Al snel   wordt ik gevraagd met ze mee te dansen. Om 23.00 uur is het afgelopen en ook wij gaan slapen. Morgen moeten we de boot van 09.00 uur halen om onze reis voort te zetten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade