Dag 14, Volcano, Big Island

9 november 2018 - Volcano, Hawaii, Verenigde Staten

Je  kan de boom in.

Om 06:00 uur lekker uitgeslapen wakker geworden, het ochtendritueel gevolgd en om 08:00 uur waren we alweer op pad. We gaan eerst naar de Akaka Falls. Het is even een stukje terug rijden maar dat pastte beter in het schema. Ja Jos, dat heeft de reisleidster zo uitgezocht. Onze navagatie stuurde ons op een gegeven moment letterlijk het bos in, gelukkig dat we een 4wd Jeep hebben die ons er probleemloos doorheen trok. Bleek dat ze het ook nog fout had, we zaten op private property. Na wat gestoei met dat ding hebben we de juiste route toch kunnen vinden. Ook hier betaal je $5,- voor je auto en dan zit je entree erbij in. Het is een keurig aangelegd pad dat je via een rondje alles laat zien. We lopen de trappen naar beneden door een prachtige wildernis, de natuur is ook hier zo groen. Als eerste komen we bij de Kahuna Falls. Hij is ver weg en niet zo heel goed te zien ook al valt hij 100 meter naar beneden. We lopen verder door dit mooie gebied. En dan ineens zie je de Akaka Falls. Deze waterval valt 135 meter naar beneden met zoveel water dat de schuimkragen er bijna op staan. Wij staan op een platform dat 255 meter hoog is en hier heb je het beste uitzicht. We zijn vroeg en hebben het rijk alleen. Selfie time..... Frank haat dit. Hihi, helaas hij is met mij op vakantie en leuk dat die foto geworden is. We maken het rondje af en met een uurtje ben je erdoorheen.
We hadden op internet gelezen dat er weer een stukje van de scenic road 137 open was. Deze weg ligt aan de kust onder die vulkaan die van mei tot augustus aan het spugen was. De weg is daar voor een groot gedeelte weggevaagd door lava. Het is een geweldige route om te rijden. Als we alles gezien hebben rijden we verder richting Volcano maar niet voordat we nog nog een paar boodschappen hebben gehaald. Wat brood, kip, ui en extra muggenspul. Weer ons telefoonnummer gegeven voor korting en nee Floris, ik word niet voor de rest van de eeuw gestalkt met reclame van Foodland. Nog snel een ijsje bij de Mac gegeten en een plasje gedaan voordat we naar onze eindbestemming voor deze dag rijden, the Treehouse in Volcano. Als we aankomen zien we niets dan een een schuurtje en een boog waar je doorheen kunt stappen. We parkeren de auto op het kleine plekje dat aanwezig is en bellen de eigenaar die komt om ons wegwijs te maken. Robert, de man van de eigenaresse, komt gelijk naar ons toe en wat denk je...... hij spreekt nog aardig Nederlands ook. Hij is lang geleden met zijn ouders vanuit Indonesie naar Nederland gekomen en als 12 jarige naar Hawaii verhuisd. Als we nu moeten gokken is hij in de 40.
Oh jongens, ik kan bijna niet vertellen hoe het eruit ziet. Ik heb een filmpje gemaakt en hoop die zo snel mogelijk te kunnen laten zien. De foto's natuurlijk ook. Er loopt een pad door het bos met de nodige stenen, een klein houten planken bruggetje en een stijle trap naar boven. Op de veranda staat een hoge tafel met twee krukken en een Hottub. Binnen is alles klein. Twee stoelen, een mini aanrecht met een magnetron en een plaatje waar je iets op kan koken. Niet tegelijk gebruiken want dan slaan de stoppen door. De wc is een apart verhaal. Je kunt niet doortrekken en na elk bezoek, groot of klein, moet je twee schepjes korrels (dat staat naast de wc) in de pot gooien. Het schijnt iets te zijn zodat alles wordt afgebroken. De douche is buiten en volgens Robert is hij goed warm. Boven is een kleine slaapkamer te bereiken via een trapje; je mag niet te dik zijn anders kom je er niet doorheen. Ook het bed is klein met een klamboe, lekker romatisch en er is een een balkon. We nemen afscheid van Robert en gaan ons zelf settelen. Eerst even heerlijk gezeten op de patio met een biertje daarna hebben we een heerlijke salade gegeten en toen was het tijd om in de hottub te gaan. De sfeer hier is super, kaarsjes aangestoken, wijntje mee en hup de hottub in. Ook dit is het Zwitserleven gevoel. Ik leg mijn hoofd op de rand, zie sterren en hoor krekels en vogels op de achtergrond. Een ervaring die je eigenlijk niet kan omschrijven. Je wil er niet uit maar je moet dus daarna douchen in de buitendouche. Ook weer een ervaring op zich. Je staat in je nakende niksie met niets meer om je heen dan bomen op een platform. En lekker dat die douche is. Nog even binnen gezeten met een muziekje en daarna naar bed.

1. Richard.:
    10 november 2018
    Prachtige foto's een juweel van een onderkomen en prima scenic route....kortom volgens mij kon deze dag niet stuk:-)
  2. Ria:
    11 november 2018
    Wat een mooie omgeving en mooie foto's maar niet voor mij veel te veel lopen maar ik geniet er wel van dank jullie wel gr. Uit Amstelveen
  3. Jos:
    11 november 2018