Dag 15 t/m 17, de Eemhof

17 november 2020 - Zeewolde, Nederland

Voor de laatste keer een klein verslagje:

13 november: we maken ons op voor ons laatste accommodatie maar niet voordat we een stop hebben gemaakt bij Intratuin in Duiven. Als je hier nog nooit geweest bent dan weet je niet wat je ziet. Een mega groot tuincentrum dat geheel in het teken staat van Kerst. Je kijkt je ogen uit. 😲 We zijn niet de enige; het is er best druk maar ook hier proberen de mensen wat afstand van elkaar te houden en de meeste hebben een mondkapje voor. Er staan hier Kerstdorpen uitgestald zo ver als je kan kijken. Wij blijven hier van genieten en lopen om elke maquette heen. En dan die roltrap die je naar de eerste verdieping brengt, daar kun je helemaal geen genoeg van krijgen. Daar hangt een fantastische sfeer met een stukje muziek op de achtergrond dat er precies bij past. Je moet dit met je eigen ogen gezien hebben......  We kopen hier een eenvoudige guirlande voor op de haard en een klein bankje voor in ons eigen Kerstdorpje. Naast Intratuin zijn er nog veel meer winkels die je kan bezoeken maar wij houden het voor gezien.

Via de binnenwegen rijden we door naar de Eemhof. Ik denk dat de meeste van jullie wel weten waar dat is (Zeewolde). Als we aankomen krijgen we een polsbandje wat tevens je sleutel is en er staan 3 activiteiten naar keuze op of € 30,- shoptegoed in de supermarkt, de enige winkel die open is op dit park. We krijgen dit omdat je verder niets kan doen vanwege Corona. Als ik ga vragen bij de receptie wat die activiteiten inhouden ben ik snel klaar. De dame achter de balie laat mij een formulier zien met wat je allemaal kan doen en vertelt dan dat je kan boogschieten tot de leeftijd van 18 jaar. Ik kijk haar aan en zeg dat men daar niet meer intrapt als ze mij zien. 😏 Verder kunnen wij alleen midgetgolfen of met de zwanen waterfiets. Sorry hoor maar daar zie je ons toch niet inzitten met z'n tweeën. Wij weten genoeg: dat wordt de supermarkt.

Ons huisje 369 heeft een balkonnetje dat over het water hangt. Zodra je de schuifpui open doet zwemmen er tig eendjes onze kant op en kijken je vragend aan. Dat komt morgenochtend wel goed. Verder is dit huisje refurbished wat inhoudt dat het een opknapbeurt heeft gehad en dat was echt nodig want als je over dit park loopt en je ziet die oude huisjes, is het niet meer van deze tijd. Als de spullen een plekje hebben gekregen en de auto staat op het parkeerterrein steken we een haardblok aan. Zo gezellig, dit maakt het nog enigszins goed.

De rest van het weekend doen we niet veel. Zaterdag bij een vriendin in Swifterbant op visite geweest, we zijn nu toch in de buurt en het gourmetstel nog maar een keer aan het werk gezet. Netflix hoeft onze inlog ook al niet meer te weten en begroet ons bijna bij naam. 😂😂 Slapen doe je hier wel als de beste. Het is aardedonker en rond de klok van 7 uur word je wakker gemaakt door de koetjes en eendjes in het water. Zondagochtend nog wat hout gesprokkeld. Frank gaat van de zomer zelf een vogelhuisje in elkaar knutselen wat met onze opbrengst zeker gaat lukken. Terwijl ik dit zit te typen hoor ik allerlei geluiden boven mijn hoofd en dan blijkt dat daar een gans zit die zowat door het raam heen komt. Hij blijft je maar aankijken en GAK GAK GAK roepen. Zo schattig.  De rest van de de dag wat gelezen en geN.....Xt, een relaxt einde van de vakantie

Maandag 16 november. Het is gelukkig droog als we wakker worden. De hele bubs weer ingepakt en als Frank de auto heeft gehaald kunnen we deze weer vol stouwen. We moeten nogal een lang pad af dus droog weer is wel zo fijn. Je zou denken dat we met veel minder terug gaan maar op één of andere manier lijkt dat er niet op. 🤔 Oké we hebben best veel kerstspullen gekocht en omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen rijden we op de terugweg nog even langs tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer. We kregen deze tip van een collega van Frank en die had niets te veel gezegd. Ook hier is de sfeer goed en hebben ze hele leuke dingen. Zeker de moeite waard. En dan is de vakantie toch echt afgelopen.

We willen iedereen bedanken voor het lezen en de reacties en ook al zit er, zeker die laatste week niet echt veel "spektakel " bij heb ik toch weer genoten van het schrijven. Hopelijk volgend jaar een verslag van Balie. Tot dan en blijf gezond.

1. Monika Geutjes:
    17 november 2020
    Nou kanjers fijn om jullie weer terug te hebben en dat jullie en wij zo mee mochten genieten!
    Tot snel op een ????🤣🤣😇😇Vifitje in huize Moontje😘😘😘
  2. Karin Verbrugge:
    17 november 2020
    Nou ik heb genoten van de verhalen jammer dat we niet die 2 dagen konden komen maar ja 't is niet anders ooit komt er weer 'n tijd dat 't allemaal kan nu weer lekker thuis opmaken voor de kerst en gauw 'n borrel doen 😘
  3. Thea:
    17 november 2020
    Weer een heel leuk verslag van jullie. Op naar de volgende. 😂😂😂
  4. Bak Ria:
    17 november 2020
    Nou ik heb ook genoten al heb ik niet veel geschreven toch heb ik genoten en jullie mooie foto's tot de volgende keer gr Ria
  5. Jeanette:
    17 november 2020
    Leuk gaat veel te snel. En die zwaan in het water is die met jullie mee gevlogen uit het tuincentrum? Wel leuk zo met dat balkon boven het water. Nu maar hopen dat jullie volgend jaar gewoon naar Bali kunnen.
  6. Saskia:
    18 november 2020
    Dank je voor de leuke verhalen en mooie foto’s genot er ook van 😉💋
  7. Cenda:
    19 november 2020
    Wat ontzettend leuk te lezen allemaal, wat schrijf je toch leuk!
    Ik zie het helemaal voor me en dat is een kunst.
    Volgend jaar een Bali-verslag ! 😘