Dag 17 Wailua, Kauai

13 november 2018 - Wailua, Verenigde Staten

wat een verschil!!!!

Alles liep gemeerd deze ochtend en om 05:30 uur zaten we in de auto richting vliegveld. Misschien iets wat te vroeg maar dat vinden wij niet zo erg. Bij het inleveren van de auto gaat het weer mis met de betaling van de navigatie. Als Frank de bon niet goed had gelezen waren we $86,- extra kwijt die we al in Nederland betaald hebben. We worden een beetje wanhopig van Alamo. Het vliegveld van Kona is niet overdekt dus je zit hier heerlijk buiten te kijken naar wat er aankomt en vertrekt. We drinken koffie terwijl de zon opkomt en de temperatuur begint te stijgen. Als onze kist, een Boeing 717, aankomt is de wissel in no-time gebeurd. Het is 52 minuten vliegen en als we vlak bij Kauai aankomen zien we steeds meer wolken. Bij de touchdown zien we zelfs dat de landingsbaan behoorlijk nat is. Nadat we de koffer van de band hebben geplukt worden we met een busje naar het autoverhuurbedrijf gebracht. In eerste instantie had ik een Cabrio gehuurd maar die mw. van Alamo zei dat het beter is om een Jeep te huren op dit eiland, zeker met dit weer. Oke, als zij zegt dat het beter is doen we dat maar. We nemen ditmaal een grijze en net als we alles in de auto hebben gelegd begint het me toch te plenzen. Het is niet koud hoor, zo'n 22 graden maar regen is toch niet mijn ding.

Omdat we vroeg zijn rijden we eerst richting het Noorden. We stoppen bij Kilauea Lighthouse, een vuurtoren uit 1913 die op het noordelijkste puntje van het eiland staat. Hij is pas weer in zijn orginele staat terug gebracht. We betalen $10,- pp om dat ding te zien, iets te veel als je het ons vraagt. Bij goed weer  kun je veel vogels en zeedieren zien en met wat geluk, in de winter, walvissen. Het regent pijpenstelen en binnen 10 minuten zitten we weer in de auto. We rijden verder naar Princeville waar we bij Sandwich Isle Deli een heerlijk broodje eten. Frank neemt de BBQ kip, ik de Philly beef. Daarna doen we boodschappen bij, jawel, Foodland en ook hier willen ze je nummer voor korting. Als we terug rijden om in te checken bij ons appartement komen we in een mega file terecht. Het is ondertussen, thank God, droog geworden.

De auto kan praktisch voor de deur staan als wij het na wat zoeken gevonden hebben. Wij zitten op de begane grond dus alles is zo binnen. Ook hier weer een groot appartement met een grote keuken en iets verder dan gisteren zien we ook hier de oceaan. We blijven hier 5 nachtjes. Het is nu droog, wel bewolkt en 25 graden. Er zitten op dit resort veel vogeltjes en sommige zijn echt brutaal. Terwijl wij op het terras zitten loopt er zo'n mini duifje het appartement binnen op zoek naar lekkers. Nadat ze de hele huiskamer doorzocht heeft loopt ze op haar gemak weer naar buiten. Zelf toen ik een foto van haar ging maken liet ze zich daar niet door storen. Als de zon is ondergegaan, dat zien we niet want behalve de bewolking zitten we aan de verkeerde kant van het eiland, vluchten we naar binnen want we worden weer opgegeten door de mosquito's. Als we dat geweten hadden hadden we de hordeur dichtgedaan nu zitten er ook een aantal van die krengen binnen. Terwijl we aan het eten zijn slaan we er alvast een paar dood. We hebben stokbrood met allerlei lekkere dingen erop. Morgen gaan we de boel hier verkennen, een boottochtje maken en naar een show. Blijf ons volgen........

1. Monika Geutjes:
    14 november 2018
    Blijf jullie volgen op jullie verzoek😂😂😘😘😘😘
  2. Bak Ria:
    14 november 2018
    Ik blijf jullie volgen ik geniet er van dank jullie wel
  3. Floris:
    14 november 2018
    Jammer van de regen, maar ondanks dat heel veel plezier!
  4. Cenda:
    14 november 2018
    Klinkt weer leuk!! Ik volg zeker!!
    Geniet!!
  5. Richard.:
    14 november 2018
    Ok blijf het wel volgen dan:-) Maar zonder gekheid ziet er weer prima uit:-) Oh en duiven zijn gek op vliegjes:-) Dus misschien toch maar binnen laten.....maar goed dat deed het beestje zelf al:-)