Dag 5, Beekse Bergen đŸ”

4 november 2020 - Diessen, Nederland

Hoi, hoi

Heerlijk geslapen in die fantastische bedden alhier. Natuurlijk is een uurtje in de Jacuzzi daar ook onderdeel van.

Na het ontbijt nog even korte wandeling over dit park gemaakt. Het ziet er keurig onderhouden uit en ook al zijn alle huisjes hetzelfde komt het toch speels over. De huisjes staan nml. niet allemaal dezelfde kant op.

Met onze kaartjes in de hand, gekocht met onze airmiles rijden we naar Safaripark Beekse Bergen. Dit is 20 minuten rijden vanaf Duc de Brabant. We hebben om 10:30 uur gereserveerd en als wij aan komen rijden is het zo rustig dat je bijna twijfelt of het wel open is. Ongekend!!! We rijden eerst een stuk de safariroute met eigen auto. De bussen mogen niet rijden vanwege Corona, dat maakt het ook een stuk rustiger. De lucht is blauw met hier en daar een onschuldig wolkje en zo'n 10 graden, perfecter kan het niet; zijn de dieren lekker actief. We zijn er precies op het juiste moment want het is voedertijd waardoor de dieren allemaal langs de weg staan te eten. We maken hier en daar een foto en moeten toegeven dat bij we bij de buffels stiekem het raampje een stukje hebben opengedaan. Daarom deze tip: lap je ramen voor je hierheen gaat. Dat hadden wij niet gedaan en omdat de zon zo lekker scheen, zag je soms geen hond...... oh nee, geen buffel. đŸ€ŁđŸ€Ł

Halverwege het parcours parkeren we de auto bij het Kongoplein en gaan de loopsafari doen. Deze is 3.5 km lang en je komt langs de meeste dieren. Je kan als je wil nog wel de boottocht van een half uurtje doen en daar moet je je dan voor inschrijven. Vanwege de anderhalve meter afstand kunnen er een stuk minder mensen aan boord. In ons geval zou dat twee uur wachten zijn dus die hebben wij overgeslagen. Tweede tip: doe de boottocht gelijk of schrijf je vast in voor je aan de wandeling begint.

In het hyena verblijf zijn ze nieuwe hyena's aan het introduceren. Dit gaat niet helemaal van een leien dakje. Aan het eind van dit veld zit een hele zielige hyena die gelijk naar ons toe komt lopen, het lijkt wel of hij bescherming zoekt. Hij keek ook zo zielig, zijn poten zaten onder het bloed en hij had een grote wond op zijn rug. We zijn nog nooit zo dicht bij een hyena geweest. Je zag ook dat er een andere heel dominante hyena zijn rang nog even heel duidelijk wilde maken. Het liefst zou je een steen willen gooien maar ja, zo gaat dat in de natuur. đŸ˜„

Na een kopje koffie in de zon lopen we verder. In het Afrikadorp is het verblijf van het 4 weken oude baby nijlpaard Ravi. Vandaag staan moeder en die kleine binnen en gelukkig voor ons loopt moeder nog even naar het voorste verblijf waardoor wij een goede kijk hebben op die kleine. We zijn net op tijd binnen want om 13:00 uur gaan moeder en zoon rusten....

Als we van de meeste dieren een kiekje hebben gemaakt en we het rondje compleet hebben stappen we weer in de auto voor het laatste stukje van de autosafari. We stoppen naast een grote struisvogel die ons aankijkt met een blik van: "heb ik wat van je aan".  Nee, dan de Dromedaris. Hij komt met gesnelde pas aanlopen en drukt gelijk zijn snuit tegen je voorruit. Zo, dan zie weer hoe groot die beesten zijn.  We rijden het veld van de giraffen op en die zijn helemaal brutaal. HIHIHI, we love it. Ze eten de blaadjes uit de richel bij je voorruit op (hoef je dat lekker zelf niet te verwijderen) en kijken van grote hoogte naar binnen alsof ze je begroeten. Je moet zeker geen haast hebben, ze lopen voor je auto uit. We hebben een fantastische dag gehad. Bij het verlaten nog wel een uitrijkaart moeten kopen a € 9.50. Best prijzig als je bedenkt dat je nog zelf moet rijden ook.

Als we thuiskomen is het tijd voor ontspanning. Ik duik even onder de zonnebank om vervolgens met een boek in de jacuzzi te gaan liggen. Frank leest zijn boek op de bank. We eten wat stokbrood met salades en dan is het tijd om naar Be-Heppie te gaan. Dit is is een praktijk voor VoetreflexPlustherapie. Als er geen Corona zou zijn geweest had ze naar je bungalow gekomen maar nu moet je naar haar praktijk. No problem, het is maar 5 minuten rijden van het park. We krijgen om de beurt een voetreflexmassage van 45 minuten. Je zou denken dat ze overal drukt en trekt maar niets is minder waar. Ze begint heel rustig met de handdoek nog op je voeten zodat je eraan kan wennen. Ze neemt je onderbenen incl. knieën ook mee en dat alles onder het genot van een heeeeeeeel relaxed muziekje. We wisten beide niet dat dit zo lekker kon zijn. Met herboren voetjes rijden we weer terug.

Onderwijl dat ik aan het wachten ben op Frank, hij ging als eerste, heb ik de persconferentie kunnen kijken. Voor ons houdt dat in dat we nog minder kunnen en mogen doen tijdens onze vakantie. Ook het sauna hotel dat we volgende week hebben geboekt staat nu nog even op losse schroeven. Bij thuiskomst wel gelijk gebeld maar ze weten het ook nog niet. We worden geïnformeerd via een nieuwsbrief dus dat is nog even afwachten. Het is niet anders...... We trekken een flesje bubbels open en duiken de Jacuzzi nog maar even in en genieten van de prachtige sterrenhemel die nu goed te zien is. Even is de wereld weer zoals hij hoort te zijn; zorgeloos.

1. Monika Geutjes:
    4 november 2020
    Wat een mooi verhaal en fijn dat jullie zo genieten met elkaar....Hopelijk kan jullie vakantie blijven doorgaan en anders hebben jullie weer mooie momenten om op terug te kijken,genieten...liefs van ons💋💋💋
  2. Karin:
    4 november 2020
    Schitterende foto's zeg!! Jullie treffen het ook echt met het weer deze week 🌝!!
  3. Floris:
    4 november 2020
    Leuk zo'n safari! Wel schofterig dat ze je laten betalen voor je auto terwijl je die nodig hebt tijdens de safari; dierentuin maffia.... Gelukkig hebben jullie ook nog mooie paddo's gespot vandaag; dat wordt genieten!!! Duimen dat alles door kan gaan en wij weer van die leuke reisverslagen ontvangen ;-) Blijf vooral genieten!