Dag 5: lazy day

8 april 2024 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Het schip deint zachtjes heen en waardoor je als het ware in slaap wordt gewiecht. Hierdoor heerlijk geslapen maar wel nog steeds vroeg wakker. Als het tijd is zet ik koffie en doe de gordijnen open. Wie wil er nou niet zo wakker worden. We varen onder Cuba langs richting de Dominicaanse Republiek waar we morgenmiddag zullen aankomen. De zon komt helaas aan de andere kant op wat natuurlijk helemaal leuk zou zijn geweest. Wie weet verderop op deze reis. Vandaag is een zee dag wat inhoudt dat we geen port aandoen. We gaan dus lekker lui doen. Het ontbijt bestaat uit...... eigenlijk te veel om op te noemen. Je kan het zo gek net bedenken of je kan het krijgen. Wij doen vandaag het lopend buffet. We mogen ook naar de diningroom waar je bediend wordt maar dit is toch veel leuker. Na het ontbijt gaan we eerst naar de Service Desk. Ze houden per persoon per dag $17,- fooi in. Dat is nogal wat!!!! Je mag dit veranderen wat wij dus ook gaan doen. Je kunt nml. ook los daarvan fooi geven aan de bar of aan de housekeeping. Ze blokken op je creditcard al gelijk de hele reis aan fooi. Op Frank z'n kaart zelfs het dubbele. Tijd voor aktie. We passen dit bedrag aan naar $ 10,- per dag voor twee personen en de rest zou ze voor ons regelen. We houden het in de gaten.

Daarna langs de spa om een hydropool pakket aan te schaffen. Je kunt dan elke dag, uiteraard tegen betaling, in een warme hydropool, stoombad en op een warme stenen bed liggen die voor grote ramen staan. Mijn zusje heeft dit gedaan en die vond het zeker de moeite waard maar eerst gaan we plat op dek 9. Het is prachtig weer met een beetje wind. We smeren ons vandaag extra goed in omdat we dit gisteren niet gedaan hadden en hier en daar nu toch rode stukken huid zichtbaar zijn. 🤨

Dacht je dat het ontbijt erg was nou de lunch heeft nog meer variaties. Frank neemt een bowl wokgroenten, vers voor je bereid met dat wat jij erin wilt en een bowl sla. Ik ook sla, een broodje ei en twee drumsticks. Dan is het tijd om die hydropool uit te proberen. Mijn zusje heeft niets te veel gezegd, fantastisch. Hier kunnen wij wel aan wennen.  Op die warme stenen bank moet je zelfs uitkijken dat je niet gaat liggen snurken. 🤭

Eenmaal buiten merken we dat de wind harder is gaan waaien. Het schip beweegt ook wat meer wat goed te zien is aan het zwembad. We zoeken een plekje in de schaduw, zon genoeg gehad voor vandaag. Het is nu officieel een lazy day. Morgenmiddag komen we aan bij Cabo Roja en daar gaan we wel weer bewegen.

Na een heerlijke douche kleden we ons gepast aan. Vandaag is het dress day wat inhoudt dat je net gekleed gaat eten. Een stropdas hoeft niet maar de helft van de oudere mannen heeft dat wel hoor. Sommige komen zelfs in 3 delig pak. Ook de meeste dames pakken flink uit. Glitter is hier helemaal hot. Het eten was weer geweldig, complimenten aan de keuken. Na het eten nog een afzakkertje gehaald in de Rolling Stone Lounge waar een fantastische band op dat moment disco muziek uit de 80's speelt. De bejaarden soos gaat helemaal los. 🤣🤣 Toch een grappig gezicht: disco en een drie delig kostuum. Na deze show, er volgt er nog één, houden wij het voor gezien. Morgen weer een dag.

Even wat weetjes en feiten van ons schip voor wie dat leuk vindt. De New Amsterdam is het één na grootste schip van de vloot. In 2010 gedoopt door toen nog Prinses Maxima. Ze is 285 meter lang, 32 meter breed, weegt 86273 ton en kan 2106 gasten hebben. De passagiers verblijven in 145 binnenhutten, 193 buitenhutten en in 684 balkonhutten. Ze heeft een topsnelheid van 44.2 km per uur, 11 dekken en 929 bemanningsleden. Zo, jullie zijn nu ook op de hoogte van dit prachtige schip.

1. Guisy Water:
    8 april 2024
    Wat heerlijk Aniet. Ik ben benieuwd naar de foto’s als jullie morgen aan land gaan.
  2. Floris:
    8 april 2024
    Die fooi 😱 best wel brutaal om dat zonder overleg van je cc in te houden!
    Blijf vooral genieten ! 🥂
  3. Wiesje blaauw:
    8 april 2024
    Het klinkt allemaal heerlijk, genieten geblazen!!!
  4. Jan:
    9 april 2024
    Wederom weer een mooi verhaal.
    Genieten maar
  5. Monika Geutjes:
    9 april 2024
    Wat een belevenis weer om jullie reis mee te kunnen maken..maar de Fooi vind ik wel een minpuntje dat je het niet zelf mag bepalen wat je voor de service wilt betalen!! Maar het geld moet blijven rollen want de laatste Jas heeft geen zakken meer😉😉😉😂😂😂💋👋👋👋 lekker blijven genieten samen...

Jouw reactie