Dag 6: Cabo Roja (Dominicaanse Republiek)

9 april 2024 - Cabo Rojo, Dominicaanse Republiek

Mijn moeder moet vroeger vast veel met de kinderwagen hebben geschud. Ik vind dat wiebelen van de boot niet vervelend, slaap er in ieder geval goed van. Als die constant aanwezige hoofdpijn nou ook weg zou gaan is het plaatje compleet.

We starten rustig op want we komen pas om 13:00 aan in Cabo Roja dus laten we koffie op bed wat langer duren. Schuiven daarna aan bij het buffet om vervolgens te wandelen. Dek 3 kun je buiten rondlopen. Het is een rondje van ruim 500 meter wat veel mensen dan ook doen om in beweging te blijven. Wij lopen er vandaag 3. We beginnen rustig, het is tenslotte vakantie.  We lijken weer een stel koeien. Als vee lopen we achter elkaar aan, de één iets harder dan de ander alsof we naar stal lopen om zo gemolken te worden. 🐄🐄🐄

Tijd voor koffie. Het is erg warm vandaag, de luchtvochtigheid is hoog  waardoor het broeierig aanvoelt. Dan zien we land dichterbij komen en stipt 13:00 uur meren we aan. Natuurlijk hangen wij over de reling om dit spektakel te zien. Cabo Roja is een splinternieuwe bestemming op de Dominicaanse Republiek. Wij zijn het tweede schip dat deze port aandoet en het eerste schip van HAL. Het eerste aanblik belooft niet veel goeds. Het is één grote bouwput en langs de kust worden op dit moment 10 hotels uit de grond gestampt. Volgend jaar moet hier een nieuw vakantie paradijs staan. Een soort Punta Cana voor diegene die wel eens op de Dominicaanse Republiek zijn geweest.

We wachten even met van boord gaan tot de grote bups eraf is. Wij zijn al eens op dit eiland geweest en ook het binnenland ingegaan dus besloten geen excursie te doen. Het is nu nog warmer. Gevoelstemperatuur tegen de 40 graden en daar lopen wij dan vol in de zon in nadat we ons pasje met foto hebben laten scannen. Eerst even naar de punt voor een selfie. De foto's die zij van ons willen maken slaan we over. Die dingen zijn peperduur en wat doe je ermee; kastvulling en daar heb ik thuis nou net gebrek aan. 😂😂 als we de steiger aflopen komen de Caribische klanken je tegemoet. Er wordt een flesje lokale biertje aangereikt net als een petje en een T-shirt via een aangelegd pad loop je door een tax free shop het eiland op. Intussen loopt het zweet overal uit. Er zijn nog weinig plekken met schaduw. We lopen verder over het pad als we hangmatten zien boven een soort ondiep "riviertje". Ik moet daar natuurlijk even  en in liggen. Omstanders hopen dat ik er aan de andere kant af val maar dat gebeurt lekker niet. We lopen verder; ditmaal wel met een natte kont. Die hangmat hing iets te laag of ben ik toch iets zwaarder geworden....... je voelt het geeneens, zo heet is het. Verderop is een stukje kunstmatig strand, nou daar wil je nu ook niet voor je lol gaan liggen. We houden het voor gezien en lopen terug naar de boot.

Het is 14:15 uur als de zonsverduistering begint. Niet een complete maar toch. We hebben speciale brilletjes gekregen zodat we het kunnen zien. Na een verkoelend drankje duiken we de hydropool weer in. Het is nu lekker rustig, de meeste zijn nog van boord.

De rest van de dag doen we eigenlijk weinig. Beetje mensen kijken, handwasje gedaan, weer goed gedineerd en in de Ocean bar naar een Jazz bandje geluisterd. Dit klinkt toch als vakantie of niet. 😜 Morgen is weer een zee dag.

1. Monika Geutjes:
    9 april 2024
    Dat zijn goede berichten met veel humor aangezien wij met beelden denken 😂😂😂😉 maar dat met de Hoofdpijn is minder leuk voor je!!
    Nou wachten weer met veel plezier op het vervolg! Groetjes van ons..hier vandaag natweer en veel wind!!
  2. Wiesje blaauw:
    Je schrijft zo leuk! Zie het helemaal voor me 😀
    Kom je ook langs sint Maarten?
  3. Jeanette:
    9 april 2024
    Dit klinkt inderdaad als pure vakantie. Wel erg vervelend van je hoofdpijn. Ik hoop dat je meer dan genoeg afleiding hebt, ziet het afleidt. Veel plezier nog.

Jouw reactie