Dag 1, San Francisco

27 oktober 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo vrienden.

Vanmorgen om 06:30 was het dan eindelijk zo ver. Kun je nagaan dat ik er anderhalf jaar geleden mee begonnen ben en nu is de dag daar. Na een ontbijtje op Schiphol zijn we op tijd de lucht ingegaan. Daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen hoor. Ondanks dat de vlucht 10 uur duurde is dat toch best snel gegaan. Ook door de douane ging sneller dan de vorige keren.

We hebben voor het gemak toch maar een busje geregeld dat ons naar ons eerste motelletje brengt. Het is een minivan dat aan alle kanten met duct tape bij elkaar gehouden wordt en een chauffeur die een heel onrustige rijstijl had; flink gassen en pompend remmen. Het is druk in down town San Fransisco; we vliegen van links naar rechts door de straten en een uurtje later zijn we er.

Het is een simpel motelletje, maar dat wist ik al. We gooien de spullen op de kamer en lopen naar Fisherman's Wharf, een wandeling van een half uurtje. Na een rondje op Pier 39 gelopen te hebben, waar het heel gezellig is, lopen we door naar Pier 33. Hier vandaan vertrekt de boor naar Alcatraz. We doen de tour by night die om 17:55 vertrekt en waar je de zon achter de Golden Gate bridge ziet zakken. Het is, zolang je in de zon loopt, best lekker warm maar dat verdomde windje.......

Alcatraz is zo ontzettend interessant dat we iedereen die deze kant op komt dit ook echt aanraden. Het is zo populair dat je je kaartjes echt online moet kopen want ze zijn zo volgeboekt. We hebben deze toer al een keer overdag gedaan maar in het donker is toch net weer even anders en het houdt ons wakker. Wisten jullie dat de gevangen die daar zaten er niet zaten om wat ze gedaan hadden. Nee, ze moesten hierheen om wat ze in de gevangenis hiervoor gedaan hadden; als je had geprobeerd om te ontsnappen of je was bijv. betrokken bij een steekincident, werd je naar Alcatraz overgeplaatst. Na binnenkomst had je geen naam meer maar alleen een nummer en ook zo werd je ook aangesproken. De cellen zijn zo klein dat je je konijn daar nog niet laat wonen.

Om 20:40 weer met de boot terug en tijdens de rit wordt het toch wel "vechten" om de ogen open te houden. We zijn nu al 24 uur wakker en de man met de hamer begint ons in te halen. We lopen dus maar snel door naar ons motel wat toch nog een half uur lopen is. Nog één slaapmutsje voor we om 22:30 het licht uit doen.

1. Monika Geutjes:
    28 oktober 2018
    Oh wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn!!Frank ga je je wel goed gedragen daar anders gooit Anita jou in zo een klein celletje op alcatraz..😂😂😘😘😘
  2. Bak Ria:
    28 oktober 2018
    Anita en Frank ben blij dat jullie goed. Zijn aan gekomen geniet er van gr. Tot de volgende reis verslag
  3. Anna:
    28 oktober 2018
    Kijk uit naar je/ jullie volgend verhaal. Veel plezier
  4. Miranda:
    28 oktober 2018
    Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen zus en zwager 😊
    Gaaf en bijzonder trip naar Alcatraz x
  5. Martine van Wijngaarden:
    29 oktober 2018
    Wow...wat ziet het er daar uit zeg....! Doet mij denken aan de film Greenyard (heette die film zo met dat muisje...?) Jullie zullen lekker geslapen hebben, veel plezier ! 😘
  6. Marjo:
    29 oktober 2018
    Leuk zeg!!!
  7. Jeanette:
    10 november 2018
    Wat een gave foto's en verhaal weer. Ik geniet mee met jullie.