Reykjavik deel 1

4 maart 2016 - Reykjavík, IJsland

Hallo bloggers

Na een heerlijke lunch op Schiphol was het tijd om te boarden want we werden niet goed van de regen die maar tegen de ramen aan sloeg. Je kon de vliegtuigen bijna niet aan zien komen. Voor de eerste keer met Icelandair gevlogen en dat is goed bevallen. Prettige stoelen met een goed video systeem ook al was er niet heel veel aanbod qua films. Je moet wel zelf eten kopen; alleen frisdrank, koffie en thee zijn gratis.

Keurig op tijd geland en makkelijk de bus gevonden zijn we aan ons weekend begonnen. Vandaag doen we gelijk de Blue Lagoon aan. Het is richting Reykjavik dus veel mensen pakken dat gelijk even mee. Het is een beetje commercieel en heel druk wat je vooral in de kleedkamer en bij de douche ziet. In het water lost dat op. Het water is 39 graden en bestaat uit 2 1/2 % zout en is rijk aan mineralen en daardoor geeft het een licht blauwe kleur. In het water kun je gratis witte klei krijgen om op je gezicht te smeren en er zo weer  "jong" uit te zien. Helaas werkt dat niet voor iedereen. Ook is er een bar in het water wat erg relaxt is, hangen in dat hete water met een koud biertje in je hand. Wie doet je wat. We konden met 2 bussen terug, om 7 uur of om 9 uur. Achteraf goed dat we de 7 uur bus genomen hadden want eenmaal aangekomen in hotel Klettur bleek dat deze overboekt was. We worden met een taxi naar hotel Grand gebracht wat een upgrade zou moeten zijn. In zekere zin is dat ook wel waar alleen veel verder van het centrum wat voor ons lopende mens meer tijd kost. Eenmaal aangekomen blijkt niemand van onze komst af te weten. Oei, we hebben ondertussen knorrende buikjes want die lunch op Schiphol is toch best al weer een tijd geleden. Na een half uur zijn ze erachter. 1 nacht in het Grand hotel en morgen weer terug naar hotel Klettur. Het is niet anders. Gauw de tassen op de kamer gegooid en in het hotelrestaurant gegeten want om nog naar het centrum te lopen was geen optie meer.

Dit weekend is het Culinair weekend in Reykjavik, Food & Fun genaamd. We konden dus niet A la Carte eten maar alleen een 7 gangen menu bereid door een speciale kok. Het was heerlijk maar ook aan de prijs. Alles hier in IJsland is trouwens aan de prijs. Om 23.00 uur naar onze kamer om daar nog even uit te buiken. Morgen maar weer de spullen verzamelen en terug naar Hotel Klettur.

Tot later.

1. Jeanette:
    6 maart 2016
    Dat klinkt al als een heel avontuur, deze eerste dag. Heerlijk hangen in het warme water.
    7 Gangen????????????? Waar laat je dat? Telt de lepel citoenijs zeker ook mee. Veel plezier verder.